Najpogostejše napake spletnih trgovin
O napakah spletnih trgovin, seveda, tudi iz prve roke. 😉
Zakaj ta tema? Naslednji teden sem ena izmed govornic na BNI podjetniškem dogodku namenjenemu spletnim trgovcem. Potem me čaka še ocenjevanje spletnih trgovin, kjer bom tudi letos del strokovne komisije v sklopu tekmovanja za spletne trgovce Web Retail Award 2024 in trenutno z ekipo postavljamo 3 spletne trgovine za diametralno nasprotne panoge. 🙂
Ker je druga polovica tega meseca res obravana v tonih spletnih trgovin, sem se odločila, da v zapisu delim 16 največjih pomankljivosti spletnih trgovin, ki lastnike stanejo xy% manj prodaje.
Med brskanjem po zapiskih sem našla tudi mnenje, ki sem ga zapisala pri pregledu ene izmed spletnih trgovin, ki se je prijavila v sklopu tekmovanja WRA. Dotična spletna trgovina, ki sem jo ocenjevala je bila dovršeno oblikovana s strukturiranimi vsebinskimi sklopu, vrhunskimi fotografijami… manjkali so pa bistveni elementi v zaključnem delu nakupne poti.
Delim en del zapisa:
Manjka ikona za varen nakup – še posebej priporočljivo je, da jo dodate vsaj pri izdelkih z višjo ceno. Pogrešam tudi mnenja zadovoljnih strank. Obstaja preprost vtičnik za spletne trgovine, ki samodejno pošlje e-pošto za povratne informacije o izdelkih in jih poveže s stranjo izdelka. Uredite ga za večjo verodostojnost in povečanje prodaje. Manjka več fotografij izdelka, predvsem, kako izdelek izgleda v uporabi. Nikjer ni informacij o dostavi in zalogi. Ni dovolj, da je to zapisano le v nogi strani. Izpostavljeno mora biti tudi na strani izdelka, ko ga dodate v košarico.
Mogoče bi bilo lažje, da bi si pri postavljanju spletne trgovine predstavljali kako izgleda fizični nakup izdelkov, ki jih ponujajo. Tako bi odgovorili na vse potencialne ugovore stranke, še preden bi se ji sploh pojavili v mislih. Optimizacija spletne košarice ni hec. Če se sprašujete kako zmanjšati število odhodov iz nakupovalne košarice, potem informacije najdete TUKAJ.
16 pomankljivosti spletnih trgovin, ki vas lahko stanejo slabega prvega vtisa in manjše prodaje, je napisanih brez vrstnega red. In tudi namenoma nisem šla potem tega strukturirati, ker simbolno prikazuje neločljivo povezavo med vsemi deli spletne trgovine. Ok, prva je res upravičeno na prvem mestu. Ne dovolimo, da bi se že na začetku potencialna stranka počutila izgubljeno v naši spletni trgovini. 😉
16 najpogostejših pomankljivosti spletnih trgovin
-
Slaba uporabniška izkušnja (UX)
Nepregledna spletna stran in počasno nalaganja: Stranke pričakujejo enostavno in intuitivno navigacijo. Zastarel ali preveč zapleten dizajn lahko povzroči, da obiskovalci (potencialne stranke) zapustijo spletno trgovino še preden opravijo nakup. Počasne spletne strani pa odvračajo kupce, saj nihče ne želi čakati na nalaganje strani (smo pač instant družba). Raziskave kažejo, da lahko le nekaj sekund zamude pomeni izgubo potencialnih strank. Res noro, ampak žal analitika v tem primeru ne laže.
-
Neoptimizirana stran za mobilne naprave
Spletno nakupovanje prek mobilnih naprav narašča (smešno, da še vedno pišem o tem – to je res zdaj že dejstvo), zato je ključno, da je spletna stran popolnoma optimizirana za mobilne uporabnike. Neodziven dizajn ali slaba uporabniška izkušnja na mobilnih napravah vodi do izgube potencialnih kupcev.
-
Zapleten postopek nakupa (checkout)
Preveč korakov v postopku zaključevanja nakupa, obvezna registracija ali zahteva po nepotrebnih podatkih lahko kupce odvrača. Preprost in hiter nakupni proces (brez nepotrebnih vnosov) pa povečuje stopnjo konverzije.
-
Slabe ali pomanjkljive slike izdelkov
Kakovostne slike so ključne, a ne le kakovostne. Ne pozabimo na to, kaj pravzaprav želimo pokazati potencialnim kupcem. Elastičnost oblekice, gladek rez keramike, dejansko velikost skodelice? Pomanjkanje več zornih kotov izdelka, možnosti povečave ali celo prikaza izdelka v uporabi – žal zmanjša zaupanje kupcev.
-
Nejasni opisi izdelkov
Pomanjkljivi, nejasni ali nepopolni opisi izdelkov povzročajo zmedo in zmanjšujejo verjetnost nakupa. Podrobni opisi z natančnimi specifikacijami, prednostmi in namenom uporabe so ključni za uspeh.
-
Neupoštevanje (vsaj) osnovnih SEO priporočil
Slaba optimizacija za iskalnike pomeni, da trgovina ne doseže dovolj široke publike. Brez ključnih besed, optimiziranih opisov izdelkov in SEO prijaznih URL-jev je težko pritegniti organske obiskovalce.
-
Pomanjkanje zaupanja (varnosti)
Pomanjkanje oznak zaupanja, kot so varni načini plačila, SSL certifikat in jasne informacije o politiki vračil, vzbudi nezaupanje.
-
Slaba podpora strankam
Če spletna trgovina ne ponuja možnosti enostavnega stika s podporo, kot so klepet v živo, e-pošta ali telefonska številka, bodo stranke ob težavah verjetno opustile nakup.
-
Nejasna politika vračil
Kupci želijo vedeti, kako lahko izdelek vrnejo, če z njim niso zadovoljni. Tako lahko tudi nejasna, zapletena ali omejujoča politika vračil odvrača potencialne stranke od nakupa.
-
Slabo upravljanje zalog
Prikazovanje izdelkov, ki niso na zalogi, ali pošiljanje napačnih izdelkov povzroča frustracije in nezadovoljstvo kupcev.
-
Pomanjkanje strategije digitalnega marketinga
Brez učinkovite strategije digitalnega marketinga, kot so družbena omrežja, e-poštni marketing, plačljivo oglaševanje in vsebinski marketing, bo težko povečati prepoznavnost trgovine.
-
Neustrezne cene in stroški pošiljanja
Nejasni ali visoki stroški pošiljanja pogosto vodijo do opustitve nakupovalne košarice. Poleg tega lahko nepravilno določene cene (previsoke ali prenizke) negativno vplivajo na percepcijo vrednosti izdelka.
-
Pomanjkanje analitike in spremljanja rezultatov
Brez sledenja in analiziranja podatkov, kot so promet na spletnem mestu, stopnja konverzije in vedenje strank, trgovci težko razumejo, kaj deluje in kaj je treba izboljšati. Ne pozabite, spremljanje podatkov omogoča prilagajanje strategij za boljše rezultate.
-
Opustitev nakupovalne košarice zaradi pomanjkljivih informacij
Veliko spletnih trgovcev izgubi kupce tik pred zaključkom nakupa zaradi pomanjkljivih ali presenetljivih informacij. Nejasni stroški pošiljanja, dodatne pristojbine, ali nejasni koraki za zaključek nakupa so glavni razlogi za opustitev nakupovalne košarice. Prav tako lahko pomanjkanje opcij za gostujoče nakupovanje (brez registracije) odvrne kupce. Zagotavljanje jasnih informacij o stroških in preprost, hiter postopek zaključka nakupa je ključno za uspešno prodajo.
-
Manjkajoče možnosti za shranjevanje košarice
Mnogi kupci se ne odločijo za nakup v prvem obisku spletne trgovine, zato je pomembno, da lahko shranijo vsebino svoje košarice za kasneje. Če spletna trgovina ne omogoča shranjevanja ali opomnikov za zapuščeno košarico, se lahko potencialne prodaje hitro izgubijo. Ponudba možnosti za shranjevanje košarice in pošiljanje nežnih opomnikov po e-pošti je lahko ključnega pomena za pridobitev kupcev nazaj in povečanje konverzije.
-
Pomanjkanje jasne in privlačne pozivov k dejanju (CTA)
Mnogo spletnih trgovin pozablja na pomembnost jasnih in privlačnih pozivov k dejanju (CTA – Call to Action). Brez ustreznih CTA-jev, kot so “Dodaj v košarico,” “Zaključi nakup” ali “Izvedi plačilo,” stranke morda ne bodo vedele, kakšen korak morajo narediti naprej. Prav tako morajo biti CTA-ji privlačni, izstopajoči in strateško postavljeni na ključnih mestih na spletni strani, da vodijo uporabnike skozi nakupni proces.
Primer dobro optimizirane spletne košarice v spletni trgovini Zdrava pisarna.
Ne čakajte, da pomankljivosti same izginejo, ker bodo na koncu izginile le stranke
Z vsemi temi pomanjkljivostmi se spletni trgovci soočajo vsak dan, vendar dobra novica je, da se jih da hitro odpraviti z ustreznim znanjem in pristopom. Naša agencija ima dolgoletne izkušnje s spletno prodajo in optimizacijo spletnih trgovin, zato vam lahko pri tem pomagamo.
Definitivno pa ne čakajte, da težave same izginejo, ker izgubljate stranke. Kontaktirajte nas, da skupaj pregledamo vašo spletno trgovino, odpravimo kikse in pomankljivosti ter odklenemo njen polni potencial.
Tudi, če nimate spletne strovine – vsaka spletna stran mora biti (vsaj) vaše prodajno orodje.
O tem smo pisali v zapisu 5 skupnih točk spletnih strani, ki prodajajo TUKAJ.