Kako smo sooblikovali nastanek Kolektivne blagovne znamke Belokranjsko
Ste vedeli, da smo STARKMAT prek našega hišnega projekta Belokranjski izdelki eden izmed partnerjev v projektu ustvarjanja 𝙆𝙤𝙡𝙚𝙠𝙩𝙞𝙫𝙣𝙚 𝙗𝙡𝙖𝙜𝙤𝙫𝙣𝙚 𝙯𝙣𝙖𝙢𝙠𝙚 𝘽𝙀𝙇𝙊𝙆𝙍𝘼𝙉𝙅𝙎𝙆𝙊 in digitalna podpora za promocijo na spletu?
V projektu, ki je bil finančno podprt s programa Lokalne akcijske skupine Dolenjske in Bele krajine oziroma CLLD, so kot partnerji sodelovali Razvojno informacijski center Bela krajina, Zavod za turizem, kulturo, šport in mladino Metlika, Kulturni center Semič, Kmetijska zadruga Metlika, Krajinski park Kolpa, Starkmat s.p. (Belokranjski izdelki) in Medeni butik Bibi s.p.
Ponosni, da smo del te zgodbe in pomagamo pri soustvarjanju kakovostnih lokalni zgodb.
Partnerji projekta 𝗞𝗼𝗹𝗲𝗸𝘁𝗶𝘃𝗻𝗮 𝗯𝗹𝗮𝗴𝗼𝘃𝗻𝗮 𝘇𝗻𝗮𝗺𝗸𝗮 𝗱𝗲𝘀𝘁𝗶𝗻𝗮𝗰𝗶𝗷𝗲 𝗕𝗲𝗹𝗮 𝗸𝗿𝗮𝗷𝗶𝗻𝗮 smo se srečali na uvodnem delovnem sestanku (marec 2022). Predstavili smo kaj trenutno izvajamo, kje imamo največje izzive in začrtali skupne dolgoročne cilje in naloge za prihajajoče obdobje. Vir: Arhiv Starkmat
Kolektivna blagovna znamka Belokranjsko po modelu Izvorno slovensko
Kolektivna blagovna znamka Belokranjsko je bila izdelana po modelu Izvorno slovensko. Temelji na konceptu zaščite izvornosti in kakovosti slovenskih proizvodov ter storitev.
Gre za projekt, ki se osredotoča na razvoj lokalne ekonomije in promocijo avtohtonih slovenskih proizvodov. Te izhajajo iz specifičnih geografskih območij ali tradicionalnih načinov proizvodnje. S tem se zagotavlja prepoznavnost in konkurenčnost lokalne ponudbe na domačem in tujih trgih ter se spodbuja razvoj trajnostne proizvodnje in potrošnje.
Belokranjsko je ena izmed mnogih kolektivnih blagovnih znamk, ki jih lahko najdemo po Sloveniji. Vključuje več kot 60 ponudnikov različnih produktov in storitev, kot so vinogradniki, čebelarji, rokodelci, turistični ponudniki in drugi.
Skupaj predstavljajo enoten in prepoznaven brand, ki spodbuja ponudbo in razvoj regije ter promocijo trajnostnega turizma. Izdelava in promocija kolektivne blagovne znamke po modelu Izvorno slovensko tako predstavlja pomembno orodje.
Za dvig prepoznavnosti in konkurenčnosti lokalne ponudbe ter za promocijo trajnostne proizvodnje in potrošnje.
KOLEKTIVNA BLAGOVNA ZNAMKA BELOKRANJSKO / BELA KRAJINA FINEST LOGOTIP – splošni znak, ki se uporablja za skupno promocijo KBZ, izdelkov, storitev in ponudnikov. Certifikat kakovosti se uporablja za označevanje izdelkov, storitev in ponudnikov, ki so pridobili pravico do uporabe KBZ Belokranjsko / Bela krajina finest.
Kakšen je pomen kolektivnih blagovnih znamk za destinacijo?
Kolektivna blagovna znamka je znamka, ki jo uporablja skupina proizvajalcev ali ponudnikov storitev, ki delujejo pod skupnim imenom.
V primeru destinacijskih kolektivnih blagovnih znamk gre za promocijo turistične destinacije kot celote, in ne posameznega turističnega ponudnika. To pomeni, da turistična destinacija kot celota pridobi svojo blagovno znamko, ki jo lahko promovira na trgu.
Takšna znamka lahko vključuje značilnosti destinacije, kot so kulturne znamenitosti, gastronomija, naravne lepote in druge posebnosti, ki bodo privabile turiste. Kolektivna blagovna znamka je pomembna za destinacijo, saj lahko izboljša prepoznavnost in ugled destinacije na trgu ter pomaga pri privabljanju turistov.
Tudi del naše ekipe se je udeležil dogodka in prispeval ideje ter predloge. Tomaž in Darjan sta se letos marca v prostorih Mladinskega centra BIT v Črnomlju udeležila delavnice za potrebe priprave Strategije lokalnega razvoja 2021-2027 (SLR). Ta zastopa ideje, priložnosti in razvojne potenciale podeželja po logiki »od spodaj navzgor«, ki so bistvo pristopa LEADER/CLLD. Več pa v prispevku na Radiu Odeon: V Beli krajini idej ne zmanjka. / Vir: Starkmat Arhiv
Kolektivna blagovna znamka Belokranjsko
Belokranjsko je kolektivna blagovna znamka, ki se nanaša na Belo krajino, eno izmed regij v Sloveniji. Belokranjsko združuje različne ponudnike – rokodelce (tradicionalna umetnostna obrt), čebelarje, sadjarje in vinogradnike ter vse ostale kmetijske dejavnosti.
V blagovno znamko je vstopilo tudi pet restavracij in ena slaščičarna.
Vsem je značilno, da ustvarjajo visokokakovostne lokalne izdelke in pridelke ter kakovostno kulinarično ponudbo. Znamka Belokranjsko promovira tudi kulturno in naravno dediščino ter druge turistične atrakcije v Beli krajini.
Namen znamke Belokranjsko je povečati prepoznavnost in ugled regije na trgu, ter spodbujati lokalno gospodarstvo in turizem.
Znak Belokranjsko pomeni zavezo k visoki kakovosti in predstavlja identiteto, ki združuje in predstavlja vse proizvajalce, ki se ukvarjajo z lokalno pridelavo in izdelavo.
Poleg tega, da kolektivna blagovna znamka Belokranjsko združuje lokalne proizvajalce, je pomembna tudi za turizem in promocijo destinacije. Bela krajina je znana po svoji bogati kulturni dediščini in edinstveni naravi, zato znamka Belokranjsko pomaga pri prepoznavnosti regije kot turistične destinacije. Na ta način lahko turisti doživijo lokalno kulturo, okušajo lokalne jedi in vina ter se udeležijo številnih turističnih aktivnosti, ki jih ponuja Bela krajina.
Znamka Belokranjsko je tudi pomembna za trajnostni razvoj regije, saj spodbuja trajnostno pridelavo in izdelavo lokalnih proizvodov, ter ohranja kulturno in naravno dediščino regije za prihodnje generacije.
V petek, 14. 4. 2023, so bili na Gradu Metlika podeljeni prvi certifikati za izdelke, ki so vključeni v kolektivno blagovno znamko Belokranjko. Certifikat je prejelo 39 ponudnikov, za 106 izdelkov in jedi. Ponudniki so prejeli certifikate za izdelke, ki so bili pozitivno ocenjeni. Več fotografij iz dogodka KBZ Belokranjsko TUKAJ. | Vir: Starkmat Arhiv
Zakaj je včasih združevanje več ponudnikov pod eno blagovno znamko odlična ideja iz marketinškega in prodajnega vidika?
Združevanje več ponudnikov pod eno skupno blagovno znamko ima lahko veliko koristi iz marketinškega in prodajnega vidika. Tu je nekaj razlogov, zakaj:
– Povečanje prepoznavnosti
Združevanje ponudnikov pod skupno blagovno znamko lahko poveča prepoznavnost med potrošniki. Skupna blagovna znamka lahko s pomočjo močnejšega marketinškega proračuna in skupne strategije doseže večji doseg in vpliv kot vsak posamezni ponudnik samostojno.
– Krepitev zaupanja
Potrošniki so pogosto bolj nagnjeni k zaupanju kolektivnim blagovnim znamkam, saj jim dajejo vtis enotnosti in skupne vizije. Če je blagovna znamka dobro razvita in kakovostno izvedena, lahko pritegne potrošnike in ustvari pozitivno mnenje o ponudnikih.
– Boljša usklajenost in učinkovitost
Združevanje ponudnikov lahko privede tudi do boljše usklajenosti in učinkovitosti pri upravljanju in izvajanju marketinških aktivnosti. Skupni pristop in strategija lahko olajšata izvajanje posameznih marketinških akcij, povečata učinkovitost in zmanjšata stroške.
– Širši asortiment izdelkov
Združevanje ponudnikov lahko poveča tudi izbiro izdelkov in storitev za potrošnike. Če vsak ponudnik prispeva s svojimi edinstvenimi izdelki in storitvami, lahko skupna blagovna znamka ponudi bogatejši izbor izdelkov, ki lahko zadovoljijo različne potrebe potencialnih kupcev.
– Večji prodajni uspeh
Skupna blagovna znamka lahko poveča tudi prodajo posameznih izdelkov lokalnih ponudnikov, Potencialni stranki odločitev za nakup olajša izbira izdelkov ali storitev pod eno skupno znamko, ki ji zaupajo. S tem se lahko poveča tudi skupni promet in prihodki vseh ponudnikov. Še posebej, če gre tudi za skupni nastop na spletu – v spletni trgovini.
Kako pomembno vlogo ima pri tem partner v projektu, ki pomaga ponudnikom z enotno predstavitvijo na spletni platformi | spletni trgovini?
Na kratko – kakšna je pravzaprav naša vloga kot STARKMAT v kombinaciji s hišnim projektom BELOKRANJSKI IZDELKI?
S svojimi strokovnimi znanji in izkušnjami na področju digitalnega marketinga in trgovine omogočamo ponudnikom, da se bolje predstavijo na spletu in dosežejo širši krog kupcev. Hkrati pa zagotavljamo enotno podobo kolektivne blagovne znamke in s tem prispevamo k prepoznavnosti in krepitvi njenega ugleda.
Spletna platforma omogoča ponudnikom, da svoje izdelke in storitve predstavijo na enem mestu, kar potencialnim strankam olajša iskanje in nakup. Poleg tega pa omogoča tudi dostop do informacij o ponudnikih, njihovih produktih in storitvah ter jim s tem omogoča boljšo odločitev pri nakupu.
Na ta način kot partner v projektu prispevamo k rasti lokalne ekonomije in spodbujamo trajnostno potrošnjo ter krepitvi povezav med lokalnimi ponudniki in potrošniki. Skratka, partner (na splošno) v projektu igra ključno vlogo pri uspehu in trajnosti projekta kolektivne blagovne znamke.
𝗩𝘀𝗶 𝗻𝗮 𝗲𝗻𝗲𝗺 𝗺𝗲𝘀𝘁𝘂! Kot cilj projekta Kolektivna blagovna znamka destinacije Bela krajina smo si zadali zbrati in urediti tudi vse belokranjske ponudnike na enem mestu. ⏩ belokranjski-izdelki.si/belokranjski-ponudniki/
Podatke združujemo iz več baz partnerjev v projektu, pa iz zbirk na internetu, spletnih strani ponudnikov, zloženk, ipd. Kar precej dela smo si naložili. Namen zbranih podatkov je 𝗽𝗼𝘃𝗲𝘇𝗮𝘁𝗶 𝘃𝘀𝗲 𝗯𝗲𝗹𝗼𝗸𝗿𝗮𝗻𝗷𝘀𝗸𝗲 𝗽𝗼𝗻𝘂𝗱𝗻𝗶𝗸𝗲 𝘃 𝗲𝗻𝗼𝘁𝗲𝗻 𝘀𝗶𝘀𝘁𝗲𝗺, zagotoviti kvaliteto ponujenih informacij in omogočiti dostop do informacij vsem deležnikom belokranjskega turizma. | Vir: Starkmat Arhiv
Skupna predstavitev na spletu s pomočjo optimizirane digitalne platforme je bistvenega pomena
Digitalna platforma, ki združuje ponudnike kolektivne blagovne znamke, je zelo pomembna, saj je danes spletna prisotnost ključnega pomena za uspešno trženje in promocijo na trgu. Spletna platforma lahko vključuje informacije o ponudnikih, njihovih izdelkih in storitvah, turističnih atrakcijah ter drugih značilnostih destinacije. Na ta način lahko turisti enostavno najdejo vse informacije na enem mestu, kar jim olajša načrtovanje potovanja in izletov.
Hkrati pa spletna platforma omogoča tudi promocijo in prodajo lokalnih izdelkov in storitev prek spleta, kar lahko dodatno prispeva k razvoju lokalnega gospodarstva. Spletna prisotnost kolektivne blagovne znamke na enem mestu lahko tako pripomore k večji prepoznavnosti, razvoju lokalnega gospodarstva in trajnostnem turizmu.
Vabljeni v prvo spletno trgovino z belokranjskimi izdelki: ➡ www.belokranjski-izdelki.si Z vami že od 2018. Od letošnjega marca naprej tudi izdelki z oznako Belokranjsko.
Odlična rešitev tudi za tiste ponudnike, ki nimajo spletne strani ali spletne trgovine
Digitalna platforma kolektivne blagovne znamke predstavlja tudi odlično rešitev za ponudnike, ki nimajo svoje spletne strani ali spletne trgovine. Preko skupne platforme lahko ponudniki enostavno predstavijo svoje izdelke in storitve ter pritegnejo potencialne kupce in turiste, ki brskajo na spletu.
Poleg tega lahko skupna spletna prisotnost poveča zaupanje potrošnikov in turistov v ponudnike, saj se ti pojavljajo na verodostojni spletni platformi, ki jo upravljamo strokovnjaki na področju digitalnega marketinga. Ustvarjamo spletne trgovine, ki prodajajo.
Spletna platforma kolektivne blagovne znamke lahko tako ponudnikom omogoča preprosto in ugodno rešitev za njihovo spletno prisotnost, hkrati pa krepi prepoznavnost znamke in regije kot celote. To pa lahko prispeva k večji konkurenčnosti lokalnih podjetij, razvoju lokalnega gospodarstva in trajnostni rasti destinacije.
𝗡𝗮𝘀 𝗽𝗼𝘇𝗻𝗮𝘁𝗲? Projekt Belokranjski izdelki je nastal z vizijo ponuditi belokranjske izdelke vseh treh občin na enem mestu, ter celotno ponudbo prvič preko spleta predstaviti celotni Sloveniji in Slovencem po svetu. Moči smo združili iz dveh marketinških podjetij – STARKMAT in RTM.si. Določili vizijo, poslanstvo in vrednote, ter se lotili dela.
Projekt aktivno deluje že od leta 2018. Vsako leto ga nadgrajujemo z novimi vsebinami, novimi ponudniki, novimi aktivnostmi (LAS), novimi viri financiranja, novimi sodelovanji.
Na tem mestu tudi čestitke našemu Tomažu za odlično vodenje projekta KZB! 😉