Digitalni marketing kot odgovor na prihajajoče izzive na trgu
Digitalni marketing in njegovi trendi. Nekoč so bili umetna inteligenca, oglaševanje na podlagi podatkov in optimizacija glasovnih iskalnikov ambiciozni koncepti, ki mejijo na nemogoče. Nekaterim je bilo celo smešno.
A če namerava vaše podjetje ostati konkurenčno v tej natrpani spletni pokrajini, se pač morate
Kot je nekoč rekel John F. Kennedy: »Sprememba je zakon življenja. In tisti, ki gledajo samo na preteklost ali sedanjost, bodo gotovo zgrešili prihodnost.« Za vse, ki se ukvarjajo z digitalnim marketingom, so spremembe sestavni del posla. Še naprej morate gledati naprej in si prizadevati za sprejemanje novih tehnologij, orodij in strategij, da pridobite prednost pred svojimi konkurenti.
A bodimo iskreni. Z razvijajočimi se tehnologijami, posodobitvami algoritmov in orodji je dohajanje trenutnih trendov digitalnega marketinga izjemno težko. Preko SEO optimizacije lahko povečate prepoznavnost in organski promet. Svojo blagovno znamko lahko zgradite že samo s svojo prisotnostjo na družbenih omrežjih. Prodajo lahko povečate z dobro vodeno PPC (Pay per Click) kampanjo. Ampak, kako vedeti, na kaj se osredotočiti?
Odgovor: S premišljeno strategijo, doslednostjo in zasledovanjem uspešnosti plana. Ko to naredite, pa vam kanali digitalnega marketinga lahko to olajšajo. Svoje potencialne kupce dosegajte hitreje, bolj natančno in še povišajte donos na obstoječo stranko.
Kanali digitalnega marketinga:
|
|
Digitalni marketing ali tudi digitalno oglaševanje je res zelo širok pojem. Nanaša se predvsem na uporabo vseh digitalnih kanalov, naprav ali platform. Tiste, ki so na spletu in tudi tiste, ki niso na spletu. Tako je – sem spada tudi TV oglaševanje.
Med digitalni marketing prištevamo vse digitalne oblike promocije. Od oblikovanja spletnih strani in spletnih trgovin, mobilnega in spletnega oglaševanja, e-mail marketinga do e-publikacij.
Lažje doseganje potencialnih kupcev naših izdelkov ali storitev. To omogoča možnost personalizacije in prilagajanje kampanj vašim ciljnim strankam. Odličen primer je tudi re-marketing, ki omogoča, da obstoječega kupca ponovno nagovarjamo k nakupu ali pa ga dodatno prepričamo v nakup, če še ni prišel do konca nakupnega procesa.
Predvsem so to merljivi rezultati. Merimo lahko stopnjo gledanosti, število nakupov, interakcij ipd. Odvisno od našega cilja. Poleg tega pa se v digitalni sferi generira res ogromno koristnih podatkov, a te so koristni, le če jih znamo »brati«. Te podatki nam pomagajo, da analiziramo stanje, določimo uspešnost marketinških akcij, delovanje različnih promocijskih kanalov in hitro pivotiranje ter uvajanje potrebnih sprememb. V kampanji lahko uredimo metrike, spremenimo kreativo ali pa enostavno prekinemo oglaševanje tistega oglasa, ki ne deluje. O visoki stopnji personalizacije pa sem že pisala.
Pomembno se je zavedati, da z objavo oglasa v časopisu ne boste mogli natančno izmeriti uspešnosti vloženega oglaševalskega budgeta. Digitalno oglaševanje pa omogoča ravno to – skoraj do centa natančna izmera uspešnosti. Tukaj so še nižje cene v primerjavi s klasičnim oglaševanjem – a pozor. To je relativno – pomembna je predvsem odlična zastavljenost strategije in optimalna nastavitev oglaševanja ter redno spremljanje kampanje.
Za razliko od spletnega marketinga, digitalni marketing ni omejen le na splet. Digitalni marketing se tako nanaša na marketinške kampanje, ki se prikažejo tudi na vaši tablici, mobilnem telefonu ali na kateri drugi tovrstni napravi. Je pa spletni marketing del digitalnega marketinga.
Digitalni tržnik je nekdo, ki je odgovoren za promocijo podjetja in njegovih izdelkov prek spletnih kanalov. Digitalni tržniki imajo obsežno znanje o tem, kako lahko družbeni mediji, iskalniki, spletna mesta in spletni oglasi ustvarijo potencialne kupce, povečajo promet v podjetju in povečajo prepoznavnost blagovne znamke.
Pet najučinkovitejših tehnik digitalnega trženja:
– Plačano oglaševanje pri iskanju: od medijskih nakupov na TV do prikaznih oglasov na Googlu
– E-mail marketing: e-poštni marketing še vedno velja za enega najmočnejših oglaševalskih kanalov na spletu
– Spletna optimizacija iskalnikov (SEO)
– Promocija na družbenih omrežjih
– Video oglaševanje
Osredotočenost na vsako od teh stebrov digitalnega marketinga je pomembna ne glede na velikost podjetja. V Smart Insights trdijo, da stebri pomagajo pokazati, da je za uspeh ključnega pomena tudi ustvarjanje učinkovite digitalne izkušnje, sporočanje in kakovostna vsebina za spodbujanje vaše digitalne strategije. Še posebej v današnjem zahtevnem digitalnem okolju, ko so prisotni nenehni notranji in zunanji pritisk na tržnike, da med inflacijo še naprej rastejo.
1. Strategija in upravljanje: cilji – analitika, strategija (segmentacija, ciljanje, pozicioniranje blagovne znamke), integracija, usklajevanje trženja in prodaje, viri, struktura, tržna tehnologija in podatki
2. Cilji in meritve: napovedi, digitalno poročanje, vključno z nadzornimi ploščami KPI, dodeljevanje in vpogled v nakupni proces stranke
3. Mediji: plačani, lastni, vključno s prikaznim oglaševanjem (brskalniki, družbena omrežja ipd.)
4. Izkušnja: namizna/mobilna spletna stran in aplikacije, pomen uporabniške izkušnje
5. Sporočila: e-pošta, klepetalniki, družbena omrežja, interakcije in personalizacija
6. Vsebina: Vsebina izdelka za vsebinski marketing, prenosi PDF-jev, interaktivna orodja
Da pa bi bile digitalne tehnike resnično uspešne, morajo biti integrirane tudi s tradicionalnimi mediji, kot so tisk, TV in direktna pošta, kot del večkanalnih tržnih komunikacij.
Vir: www.smartinsights.com
Vir: www.smartinsights.com
Digitalni marketing v 2023 in vpliv inflacije
Kaj še čakate? Racionalizirajte in optimizirajte vaše strategije digitalnega marketinga (starejše generacije se mogoče spomnijo še izraza »internetno trženje«).
Kje začeti, če želite razviti strategijo digitalnega oglaševanja? To je še vedno pogost izziv. Mnoga podjetja se že zavedajo, kako pomembni so danes digitalni in mobilni kanali za pridobivanje in ohranjanje strank. A žal nimajo integriranega načrta za podporo digitalne preobrazbe.
Ravni inflacije na svetovni ravni skokovito naraščajo. ZDA so junija zabeležile 9,1-odstotno najvišjo vrednost v štirih desetletjih. V Združenem kraljestvu se je osnovna obrestna mera BoE zvišala z 0,25 % na začetku leta 2022, na 1,75 % v prvem tednu avgusta 2022.
Vpliv inflacije je mogoče čutiti tudi v Evropi in vzhodni Aziji, kot dokazuje sledilnik Financial Timesa. Pravzaprav je posredne učinke inflacije mogoče čutiti po vsem svetu.
Zato moramo vsa podjetja razmišljati o vplivu tega mednarodnega pojava na stranke, proizvodnjo, storitve, osebje in drugo. Eden od ključnih vidikov upravljanja in optimizacije podjetja, ki potrebuje vašo pozornost bolj kot kadar koli prej, je vaša strategija digitalnega marketinga.
Inflacija, ki jo čutimo po vsem svetu, zagotovo povzroča negotovost. Vpliv na digitalno trženje med inflacijo pa se kaže v tem v tem, kako nekatera podjetja namenjajo manj investicij m marketing. Druga stran pa je, da je obdobje inflacije lahko ena od odličnih priložnosti za podjetja, ki imajo možnost vlagati naprej. Pa še tržni prostor je manj natrpan s tekmeci.
.
.
.
Inflacijski pritiski ustvarjajo tveganje. To velja tako za lastnike podjetij kot za potrošnike. Ko cene rastejo, imajo podjetja višje stroške na koncu proizvodne verige. Hkrati so potrošniki, ki se soočajo z večjim pritiskom na svoje žepnine, manj željni zapravljanja. Leta 2022 bomo priča najvišji inflaciji v zadnjih 30 letih, ki se lahko še dvigne.
Medtem ko valovi inflacije valujejo po različnih delih gospodarstva, se številna podjetja obračajo na rešitve, ki jih ponuja paleta digitalnega marketinga. V največji meri se odločajo za SEO optimizacijo svoje spletne prezence, da bi tako prebrodila nevihto. Vas to čudi? Namreč od investicije časa v SEO optimizacijo ni takojšnjega odziva. No, mene to ne čudi.
Vir: www.smartinsights.com
Tu so glavni razlogi, zakaj nekateri lastniki podjetij vlagajo v SEO optimizacijo v trenutnem inflacijskem tržnem okolju.
SEO optimizacija je dolgoročna naložba v zagotavljanje, da širši trg razume vrednost, ki jo ponuja vaše podjetje. Namesto da kupujete oglase na podlagi plačila na klik (PPC), se lahko zanesete na rešitve SEO, ki bodo usmerile promet k vaši blagovni znamki prek ustreznosti in avtoritete – dveh lastnosti, ki sporočata vrednost vaše blagovne znamke.
V obdobjih inflacije morajo biti podjetja previdna tudi glede porabe denarja. Donosnost naložbe (ROI) je vedno kritična, vendar so vložki še večji, ko je v igri inflacija. Vlaganje v SEO med inflacijo je odličen način, da se podjetja osredotočijo na svoje ciljno občinstvo in jih dosežejo neposredno z minimalno investicijo.
Lastniki podjetij so nenehno zasuti z idejami kako zaslužiti več denarja in izboljšati kakovost storitev. Vendar se mnogim med njimi zdi izziv tudi ostati konkurenčen in relevanten na svetovnem trgu. Vlaganje v SEO je izredno premišljen način, da povečate svojo konkurenčno prednost, hkrati pa zgradite močne temelje za prihodnjo rast.
Poleg ustvarjanja ustreznosti in avtoritete za privabljanje vaše ciljne publike lahko vlaganje v SEO med inflacijo vaši blagovni znamki pomaga pridobiti podatke in analize, potrebne za dolgoročno povečanje konkurenčnosti. Na primer, SEO vam lahko pomaga razumeti več o tem, kdo obišče vaše spletno mesto in zakaj. Pokaže vam lahko, kdaj se ljudje distancirajo od izdelkov ali storitev in kam gredo.
Obrnite situacijo v svojo prid
Inflacijski pritiski že vplivajo na poslovne odločitve. Stroški na koncu proizvodne verige naraščajo, potrošniki pa porabijo manj denarja za nepotrebne stvari. Vendar je vsak izziv priložnost. Vzemimo na primer ta inflacijski trg; mnogi lastniki podjetij to vidijo kot priložnost za oblikovanje strategije in preusmeritev na svojo prodajo in trženje. In seveda se vsi osredotočajo na izboljšanje svoje optimizacije za iskalnike. Kako boste pa vi izkoristili to obdobje?
*Navedene informacije v povezavi z inflacijo niso namenjene finančnemu svetovanju. Morebitne večje transakcije je v posameznem primeru potrebno preveriti s finančnim svetovalcem oziroma se posvetovati s strokovnjakom na tem področju.
Digitalno ni vedno enostavno, a se splača
V Smart Insights opozarjajo, da je za uspeh v spletnem trženju nujno upoštevati tudi podrobnosti, da lahko konkurirate na glavnih digitalnih platformah, ki jih potrošniki ali podjetja uporabljajo za iskanje in izberite izdelke.
Algoritmi, ki se uporabljajo za napajanje Facebooka, Instagrama, Googla, LinkedIna in založnikov, nadzorujejo vašo prepoznavnost in znesek, ki ga plačate, zato se morajo digitalni tržniki spoprijeti z najnovejšimi tehnikami, da bi dosegli prepoznavnost.
Preden pregledamo različne kanale, ki sestavljajo digitalno trženje, je koristno, da jih poenostavimo, saj vodje podjetij, kot so lastniki, finančni ali operativni direktorji, na koncu želijo vedeti, v kaj morajo vlagati na najvišji ravni, in kakšne donose bodo dobili. Spletnemu trženju bo za to leto namenjen omejen proračun in želijo zagotoviti, da njihova ekipa porabi čas za prave dejavnosti in vlaga v prave vrste medijev, da bi dosegla pozitiven donos.
Kako vam pri digitalnem oglaševanju lahko pomagamo mi?
• Nudimo vam vse oblike spletnega oglaševanja, priprave strategije in izvedbe Google oglaševanja, optimizacije spletnih strani, Facebook in LinkedIn oglaševanja ter e-mail oglaševanja.
• Pomagamo vam pri izdelavi in oblikovanju spletne strani ter njeni optimizaciji.
• Poskrbimo tudi za oblikovanje digitalnih oglasov različnih dimenzij, na primer avtobusno oglaševanje, citylighti, oglaševanje v aplikacijah in igrah…
Viri:
- https://www.newsweek.com/three-reasons-businesses-invest-seo-midst-inflation-1738663
- https://www.smartinsights.com/digital-marketing-strategy/digital-strategy-development/10-reasons-for-digital-marketing-strategy/
- https://www.simplilearn.com/
- https://www.ft.com/