Torej, čemu je namenjena vaša spletna stran?
Bi znali odgovorit na vprašanje čemu je namenjena vaša spletna stran? Kaj je njena naloga? Ste se ukvarjali s tem vprašanjem, ko ste nazadnje načrtovali izdelavo spletne strani? V zapisu bom definiral tri glavne tipe spletnih strani, ki jih izdelujemo za naše naročnike in zakaj moramo razumeti razliko med njimi.
Čemu je namenjena spletna stran
Zasnova spletne strani je v osnovi odvisna od tega, čemu je namenjena. Pomembno je, da se pred začetkom izdelave spletne strani odločimo in razumemo kakšne rezultate lahko pričakujemo. Določimo torej kaj bo glavna naloga spletne strani in kaj bo merilo uspešnosti spletnega mesta.
Spletne stani glede na njihov namen pri našem delu ločimo na prodajne spletne strani, predstavitvene spletne strani in branding spletne strani. Vsak tip spletne strani ima svoj namen in vsebino, proces ter časovni okvir. V končni fazi sam namen oziroma naloga vpliva na tudi na ceno spletne strani.
Spletne strani pri našem delu delimo na:
- PRODAJNE SPLETNE STRANI
- PREDSTAVITVENE SPLETNE STRANI
- BRANDING SPLETNE STRANI
PRODAJNE SPLETNE STRANI
Najbolj zahtevne so prodajne spletne strani. Združujejo namreč kvalitete vseh treh tipov. Prodajna spletna stran je najvišja kompleksnosti spletne strani. Iz tega sledi, da se moramo zavedati, da bo tudi časovni okvir postavitve takšne strani najširši. Razlog za to je dejstvo, da potrebuje takšna spletne stran veliko kakovostne vsebine skozi daljše časovno obdobje.
Kakovostna vsebina je del SEO optimizacije spletne strani, ta pa je osnova pri prodajno usmerjenih spletnih mestih. Kakovostna vsebina mora biti tudi v likovnem smislu (oblikovno gledano) smiselno strukturirana – oblikovanje uporabniške izkušnje.
In ko vemo, da imamo na strani kakovostno vsebino in da je ta vsebina predstavljena na uporabniku enostaven način je na vrsti še zasnova prodajnega procesa na strani. V osnovi to pomeni, da pametno oblikovano in vsebinsko bogato spletno stran opremimo z elementi za generiranje prodaje.
Tukaj govorimo o raznih spletnih orodjih, ki vašega usmerjenega obiskovalca spletne strani, v čim krajšem času pripravijo na nakup. Oziroma vsaj na to, da pošlje povpraševanje.
Tukaj je primer prodajne spletne strani, ki smo jo izdelali za naročnika Mediwa center.
PREDSTAVITVENE SPLETNE STRANI
Nekoliko manj kompleksne so predstavitvene spletne strani. Prioritetni namen teh spletnih mest je predstavitev referenc vašega podjetja, predstavitev projektov in znanja ter tehnologije ali tehnike, ki jo lahko ponudite. Takšne spletne strani ustvarjamo v mislih na vašega kupca – vsebino prilagodimo in predstavimo na način, ki bo vašega potencialnega naročnika prepričal, da ste zaupanja vredno podjetje.
Spletna stran je uporabna tudi kot spletnih katalog, ki ga pošiljate za predstavitev podjetja in projektov oziroma realiziranih referenc. Kaj to spletno stran loči od prodajne, je prodajni proces, ki pri predstavitvenih straneh ni razdelan.
Primer predstavitvene spletne strani, ki smo jo izdelali za Center za jezikovne vire in študije, ki deluje pod okriljem Univerze v Ljubljani.
BRANDING SPLETNA STRAN
Spletna stran za krepitev blagovne znamke je vsebinsko lahko manj obsežna in zahtevna. Pri teh spletnih mestih gre predvsem za kakovostno oblikovanje in vrhunsko slikovno ali video gradivo.
Takšne spletne strani si omislijo podjetja, ki imajo prodajne kanale že urejene na nek drugačen način in želijo je predstavitev blagovne znamke, kot del brandinga oziroma v nekoliko ponesrečenem prevodu, znamčenja.
Ironično nam je v resnici najtežje pri snovanju takšnih spletnih strani, saj njihova uspešnost težje merljiva in tudi celoten proces je izredno subjektiven, saj uspešnost spletne strani ni možni enostavno pretvorit v številke.
Pivovarna Vizir, nam je zaupala izdelavo branding spletne strani za njihovo mikro pivovarno, ki je prva kraft pivovarna v Sloveniji.
Želite, da vam pomagamo pri definiranju namena vaše spletne strani in postavitvi strategije komunikacije, ki jo želite vzpostaviti? Pišite nam na info@starkmat.si in se dogovorimo za sestanek.