V osnovi je SEO optimizacija spletne strani koncept, ki pomaga spletni strani, da se uvršča na vrh, oziroma čim višje na lestvici iskanih zadetkov. To pomeni, da ko v Google iskalnik vtipkamo neko iskalno geslo, nam iskalnik ponudi nabor spletnih strani. Poleg SEO optimizacije, na samo uvrščanje v seznamu iskalnih zadetkov, vpliva tudi oglaševanje. Da je stran na seznamu oglaševana, vidimo po oznaki “Ad”, ki se pojavi ob naslovu spletne strani (prikazano na sliki spodaj).
Slika prikazuje oglaševano spletno stran, saj lahko levo ob domeni spletne strani, opazimo oznako “Ad”
V tem zapisu se bom usmerili predvsem v SEO optimizacijo, ki nam zagotavlja organsko promocijo spletne strani.
Razlaga pojmov:
- SEO = Search Engine Optimization = optimizacija spletnih strani za iskalnike.
- Organsko, je v tem kontekstu nasprotje od plačljivega oziroma oglaševanega s pomočjo orodij za oglaševanje na spletu.
OSNOVI POJMI SEO OPTIMIZACIJE
Tukaj so osnovni pojmi s katerimi se bom ukvarjal v tem zapisu:
- KLJUČNA BESEDA
- SEO NASLOV
- META OPIS
- POIMENOVANJE PODSTRANI
- POIMENOVANJE FOTOGRAFIJ
1. KLJUČNE BESEDE
Ključna beseda je prva stvar, ki jo opredelimo, ko začnemo s SEO optimizacijo spletne strani. Najlažje je, da se vprašamo, kaj bi naš kupec ali obiskovalec spletne strani vnesel v Google iskanje, če bi želel najti produkt ali storitev, ki jo ponujamo na spletni strani.
Ko se odločamo, za katero ključno besedo želimo optimizirati spletno stran, da bo prilagojena Google iskalniku, je najlažje, če se vprašamo, kaj bo v iskalno okence vnesel potencialni obiskovalec našega spletne strani oziroma spletne trgovine.
Med samim pisanjem moram paziti, da se v besedilu ključna beseda večkrat ponovi. Da torej dosežemo ustrezno gostoto ključnih besed. Na to nas običajno opozarja orodje na spletni strani, ki nam pomaga pri osnovnih nastavitvah SEO optimizacije za vsako stran ali članek posebej.
Pri samem določanju prioritetnih ključnih besed nam lahko pomagata dve aplikaciji:
-
- Google Search Console: spremlja ključne besed in opozori v primeru napak
- NeilPatel: odličen iskalnik ključnih besed
2. SEO NASLOV
Sam naslov spletne strani je prva in najbolj vidna stvar, ko iščemo v Google iskalniku. Pametno je, da zalo točno opiše kaj je vsebina strani. Vsebina strani in SEO naslov morata biti usklajena. V nasprotnem primeru bomo izgubljali kvalitetne obiskovalce strani. Ti se na spletni strani zadržijo dlje časa, pregledajo celotno vsebino na strani in izvedejo ustrezno število interakcij na strani (klikov). Googlov algoritem namreč beleži celotno dogajanje na vaši spletni strani – trajanje obiska, število klikov za posamezno stran in kakšen delež strani je obiskovalec pregledal.
Slika prikazuje skrbno izbran SEO naslov, ki smo ga izbrali za naročnika. Iz naslova vidimo za katero blagovno znamko gre in kaj je vsebina spletne strani oziroma v tem primeru, kaj so izdelki, ki jih ponuja spletna trgovina. Pod SEO naslovom, se nahaja meta opis strani.
3. META OPIS
Meta opis se nahaja takoj pod naslovom spletne strani. Njegova naloga je, da poleg samega naslova, bralcu omogoči dodatno razumevanje vsebine, že preden bo odprl spletno stran. Za meta opis v vsebinskem smislu velja enako pravilo kot za NASLOV – 100% ujemanje z dejansko vsebino strani, blog zapisa, ali produktne strani na spletni trgovini.
Maksimalna dolžina meta opisa je 135 – 160 znakov – toliko jih Google iskalni prikaže na seznamu spletnih strani. Pomembno je tudi, da meta opsi vsebuje ključno besedo za katero bomo optimizirali določeno stran. Super je, če se ta ključna beseda ponovi dvakrat – iz lastnih izkušenj povem, da je izredno težko sestaviti takšen meta opis.
4. URL (link) POIMENOVANJE PODSTRANI
Podstran mora imeti logično poimenovanje, ki naj bo usklajeno s SEO naslovom strani. Urejeni linki so odločilni za dobro rangiranje vaše spletne strani ali spletne trgovine. Kolikor je to logično, se še vedno dogaja, da naletim na spletno stran, ki ima slabo urejene podtsrani.
Na sliki je spletna stran, ki ima urejen URL naslov. V zgornji vrstici brskalnika lahko opazite poimenovanje podstrani www.nejckrevs.si/novinarstvo/ in obarva zavihek “novinarstvo” v meniju spletne strani.
5. POIMENOVANJE FOTOGRAFIJ
Glede na to, da lahko med iskanjem v Google brskalniku, preklopite na brskanje med slikami, je ime slik še kako pomembno. Na to vas opozarja tudi orodje za spletno optimizacijo na vaši spletni strani. Kot velja že za SEO naslov in meta opsi, je tudi za poimenovanje fotografij dobro, da kar se da natančno opišejo kaj je vsebina fotografije.
Poimenovanje fotografij je še posebej pomembno, če bodo vaše storitve ali izdelke kupci iskali predvsem preko slikovnega prikaza v Google iskanju.
Ko torej izdelovalcu spletne strani pošljete slikovno gradivo, naj bo to logično poimenovano, saj se še vedno prepogosto pojavlja, da ima slika ime “image258.jpg” – s tem si nimamo kaj pomagat.
Slika prikazuje slikovni prikaz iskanega gesla.