Izračun ogljičnega odtisa spletne strani ali spletne trgovine
Tako je.
Prav ste prebrali.
Tudi spletne strani puščajo svoj ogljični odtis.
Vsakič, ko obiščemo spletno stran ustvarimo svoj ogljični odtis, ker strežniku pošljemo zahtevo za obdelavo našega dejanja.
Internet porabi veliko električne energije. To nam je jasno, ampak ste vedeli, da ta poraba presega 416,2 TWh na leto? Toliko energije namreč porabi celotno Združeno kraljestvo.
Poznavanje ogljičnega odtisa naših spletnih strani je pomembno. Pomaga nam razumeti naš vpliv na okolje in prispevati k zmanjševanju ogljičnih emisij.
Spletna stran lahko sprošča ogljikov dioksid preko strežnikov in podatkovnih centrov, ki zagotavljajo povezavo s spletom. Z uporabo energijsko učinkovitih strežnikov in optimizacijo spletnih strani lahko zmanjšamo porabo energije in s tem zmanjšamo emisije ogljikovega dioksida.
Transparentno poročanje o ogljičnem odtisu svojih spletnih strani je zelo pomembno. Krepi zaupanje med podjetji in potrošniki. Te pa se vse bolj zavedajo pomembnosti trajnostnega poslovanja in vpliva na okolje.
Vir: Envato Elements
Izračunajte ogljični odtis vaše spletne strani
>>> TUKAJ.
Povprečna testirana spletna stran proizvede približno 0,5 grama CO2 na ogled strani. Za spletno mesto z 10.000 mesečnimi ogledi strani je to 60 kg CO2 na leto.
Izračun ogljičnega odtisa spletne strani je ključen za prepoznavanje in zmanjševanje okoljskih vplivov, ki jih ustvarja spletna stran. To je pomembno, saj spletne strani vsebujejo veliko količino digitalnih podatkov in jih obiskujejo milijoni ljudi, kar ima lahko velik negativen vpliv na okolje.
Z izračunom ogljičnega odtisa spletne strani lahko izboljšamo njeno trajnost in zmanjšamo njeno okoljsko obremenitev.
Izračun ogljičnega odtisa spletne strani je zapleten postopek, ki zajema več dejavnikov. Med ključnimi dejavniki so poraba energije, uporaba strežnikov in gostovanja, transport podatkov, poraba računalnikov in drugih naprav, ki se uporabljajo za vzdrževanje in obisk spletne strani.
Ena od metod za izračun ogljičnega odtisa spletne strani je uporaba spletnih orodij, kot so “Carbon Calculator” ali “Website Carbon”. Ta orodja omogočajo vnos različnih podatkov o spletni strani, kot so število obiskovalcev, število strani, ki jih obiščejo, in povprečna poraba energije na uporabnika. Na podlagi teh podatkov spletno orodje izračuna količino emisij ogljikovega dioksida, ki jih proizvaja spletna stran. Ponudi tudi predloge, kako zmanjšati ogljični odtis.
Ste lastnik spletne strani? Potem boste kmalu morali poročati ogljični odtis vašega spletnega mesta.
Vse spletne strani bodo morale poročati svoj ogljični odtis, ker internetna industrija predstavlja velik delež globalnih emisij toplogrednih plinov. Spletne strani uporabljajo ogromne količine energije za streženje vsebin, shranjevanje podatkov in za delovanje infrastrukture, ki omogoča dostop do spleta.
Ocenjuje se, da je internet odgovoren za približno 2-3% svetovnih emisij ogljikovega dioksida. To je približno enako količini emisij, ki jih povzroči celotna letalska industrija. Poleg tega se pričakuje, da se bo poraba energije za internet še naprej povečevala, saj se vse več storitev seli na splet.
Poročanje o ogljičnem odtisu bo omogočilo, da se spletnim stranem omogoči boljši nadzor nad njihovo porabo energije in emisijami toplogrednih plinov. Na podlagi teh podatkov se lahko izboljšajo procesi in infrastruktura, da se zmanjša poraba energije in emisije. Poleg tega lahko spletna podjetja uporabijo poročilo o ogljičnem odtisu kot marketinško orodje. S tem poudarijo svojo zavezanost k trajnostnemu razvoju.
Zato bo poročanje o ogljičnem odtisu postalo vse bolj pomembno za spletna podjetja. Morala bodo sprejeti ukrepe za zmanjšanje svojih emisij toplogrednih plinov. Seveda, če želijo doseči cilje trajnostnega razvoja in ohraniti svojo konkurenčnost na dolgi rok.
Naj vaš digitalni hišnik poskrbi tudi za manjši ogljični odtis vaše spletne strani. Lahko pa vam pri tem pomagamo tudi mi. / Vir: Envato Elements
Poročanje o ogljičnem odtisu? Pomembn bo vplivalo na prodajo prek spleta in marketing podjetij.
Poročanje o ogljičnem odtisu bo lahko pomembno vplivalo na prodajo prek spleta in marketing podjetij. Okoljska ozaveščenost potrošnikov se bo namreč še naprej povečevala. Potrošniki bodo bolj naklonjeni nakupu izdelkov in storitev, ki jih ponujajo “zelena” podjetja. Tovrstna podjetja izkazujejo trajnostno usmerjenost in zmanjšujejo svoje emisije ogljikovega dioksida.
!!! Podjetja, ki bodo sposobna zagotoviti nizke emisije ogljikovega dioksida in trajnostno proizvodnjo, bodo lahko ustvarila prednost pred konkurenco in povečala svoj tržni delež.
Prav tako lahko poročilo o ogljičnem odtisu služi kot pomembno orodje za marketing. Tako lahko podjetja poudarijo svojo zavezanost k trajnostnemu razvoju in privabijo potrošnike, ki iščejo okolju prijazne izdelke in storitve.
Čeprav lahko poročanje o ogljičnem odtisu predstavlja dodatne stroške in izzive za podjetja, je to lahko koristno za njihov dolgoročni razvoj in uspeh. S poudarkom na trajnostni proizvodnji in zmanjševanju emisij bodo podjetja lahko ohranila svojo konkurenčnost na trgu in povečala svoj ugled med potrošniki.
ŠTUDIJA PRIMERA podjetja iz Evrope: poročanje ogljičnega odtisa za spletno mesto
Eden izmed primerov podjetij v Evropi, ki izvaja poročanje o ogljičnem odtisu svojega spletnega mesta, je angleško podjetje The Co-operative Group. Gre za podjetje, ki se ukvarja z živilsko industrijo, financami in nepremičninami.
The Co-operative Group je eno izmed prvih podjetij v Veliki Britaniji, ki je objavilo poročilo o ogljičnem odtisu svojih spletnih strani in si prizadeva za zmanjšanje svojega ogljičnega odtisa.
Podjetje se je odločilo, da bo izvedlo oceno ogljičnega odtisa svojih spletnih strani, da bi ugotovilo, koliko ogljikovega dioksida se sprosti v ozračje pri uporabi spletnih storitev. Na podlagi ugotovitev so sprejeli ukrepe za zmanjšanje emisij ogljikovega dioksida, kot so uporaba energijsko učinkovitih strežnikov, optimizacija spletnih strani in zmanjšanje obremenitve spletnih strani.
The Co-operative Group je s svojim pristopom k trajnostnemu poslovanju in transparentnostjo lahko vzor drugim podjetjem v Evropi, ki bi želela slediti enakemu modelu in zmanjšati svoj ogljični odtis.
Kako zmanjšati ogljični odtis spletne strani ali spletne trgovine?
Zmanjšanje ogljičnega odtisa spletne strani je ključno za izboljšanje njene trajnosti in zmanjšanje okoljske obremenitve.
Med načini za zmanjšanje ogljičnega odtisa spletne strani so uporaba zelenega gostovanja, izboljšanje učinkovitosti strežnikov in naprav, ki se uporabljajo za dostop do spletne strani, optimizacija slik in drugo.
Vir: Envato Elements
Če bi želeli podrobnejšo analizo ali potrebujete pomoč pri zmanjševanju emisij vaše spletne strani, bo naša ekipa z veseljem priskočila na pomoč. Pišite nam na info@starkmat.si za brezplačen posvet.
Vir:
https://www.the-future-of-commerce.com/2022/03/01/sustainable-websites/
https://www.websitecarbon.com/