Digitalizacija – Čas je za digitalne hišnike!
Digitalizacija – Kako jo razumemo?
Digitalizacija se začne z digitalnimi hišniki. Zadnje čase vse pogosteje opažamo, da se večje organizacije, z več zaposlenimi, srečujejo s težavami vezanimi na razna digitalna orodja in procese. Gre torej za organizacije, ki imajo v osnovi razdeljena delovna področja in delovna mesta za točno določene naloge. Torej bi pričakoval, da bo tudi področje upravljanja digitalizacije sistematično urejeno. Tukaj govorimo o upravljanju socialnih omrežji in delo z drugimi digitalnimi orodji za marketing, oglaševanje ali splošno organizacijo delovnega procesa.
V pisarni smo se pogovarjali o tem fenomenu in ugotovili, da je nastalo novo delovno mesto, ki ga še slabih 10 let nazaj večina organizacij ni potrebovala. Danes pa, kot že rečeno, v agencij za naročnike rešujemo tovrstne digitalne zagate. Čas je za digitalne hišnike!
Digitalizacija je del novega Zakona o spodbujanju digitalne vključenosti, ki je bil objavljen s strani vlade 24.12.2021. Digitalizacija družbe se zdaj spodbuja tudi prek digitalnega bona za nakup računalniške opreme. Upravičenci starosti nad 55 let pa bodo pred uveljavitvijo bona morali obiskati še tečaj namenjen spodbujanju vseživljenjskega učenja na področju digitalnih veščin.
Kurjači
Večje organizacije, so imele po pripovedovanju dedkov in babic, dobrih petdeset let nazaj, zaposlene ljudi, ki so v zimskem času skrbeli za ogrevanje stavb – rekli so jim kurjači. Tega poklica danes, v takšni obliki, pri nas ne poznamo več.
Izginile so tudi tipkarice in telefonisti, ki so sprejemali klice ter jih usmerjali naprej.
S prihodom digitalnih števcev delovnega časa, pametnih ključavnic in podobnih orodji, počasi izginjajo tudi vratarji in sorodna delovna mesta. Se pa v splošnem trendu digitalizacije rojevajo nove potrebe in s tem tudi novi poklici.
Digitalni hišnik
Digitalnih hišnik ni vaš IT-jevec, razen če mu čas dopušča. In tudi ni zunanji izvajalec. V primeru digitalnega hišnika govorimo o ideji, da je v organizaciji nekdo, ki samostojno skrbi za upravljanje s socialnimi mediji, kot sta Facebook in pa Instagram, ter LinkedIn in vzpenjajoč se TikTok. Ta oseba samostojno skrbi tudi za ažurno vsebino na spletni strani in raznih javnih imenikih. Digitalni hišnik ve kje so shranjena vsa gesla, ve na koga se lahko obrne v primeru, ko e-mail ne deluje ali ko “pade” spletna stran.
Skratka to ni nekdo, ki dela vse sam. To je nekdo, ki skrbi, da je vse vezano na digitalizacijo, urejeno. Pomembno je, da ta oseba razume koncepte, ki podpirajo razne digitalne produkte in platforme. Trenutno je namreč tako, da se srečujemo z zaposlenimi, ki jim je bila “silom prilike” dodeljena še vloga osebe, “ki malo objavi na Facebook”, “pa malo spletno stran poštima”.
Da se razumemo; še vedno bodo potrebni zunanji izvajalci, strokovnjaki in eksperti, ki bodo izdelali oziroma izvajali specifične storitve digitalizacije, digitalnega marketinga, video in foto produkcije ter vse ostalo kar sodi v koš spletne prezence. Je pa pomembno, da imajo (imamo) v organizaciji digitalno pismenega sogovornika, ki na strani naročnika vodi proces in nas usmerja do želenega cilja.
Skrbite za digitalno higieno znotraj vašega podjetja? Lahko vam pomagamo pri določitvi vašega digitalnega hišnika in mu pomagamo na tej digitalni poti. Kontaktirajte nas.
Strateška področja in delovna mesta
Organizacije, ki delujejo kot javni zavodi, neprofitne organizacije, politične stranke in celoten državni aparat, ter podjetja v državni lasti, bi lahko imele pomembno področje digitalizacije urejeno ravno na ta način – torej z lastnimi digitalnimi hišniki. Specifično za te organizacije je lastnost, da prvenstveno ne stremijo h generiranju dobička, je pa njihov obstoj strateško pomemben. Zato je lahko škodljiva izpostavljenost tržnim cenam oziroma splošni klimi na trgu ponudnikov teh storitev. Za strateške zadeve, pa moraš imeti, če se le da, lastne resurse.
Dober primer so države, ki imajo na primer lastno nafto ali so prehrambeno neodvisne. In glede na strategijo naše države, je digitalizacija strateško izredno pomembno področje. Smo šele na začetku oziroma imamo področje digitalizacije, in s tem povezane kompetence, v slabem stanju.
Zato se moramo začeti resno in strateško pogovarjati ter ukvarjati s tem. Kakšna bo naša politika in, še bolj pomembno, kakšne bodo naše odločitve in dejanja na poti skozi prehod do digitalizacije.
Z digitalnim bonom ’22 do lažje digitalizacije
Od 15. junija 2022 boste nekateri državljani lahko koristili nov digitalni bon ‘22 v višini 150 EUR za nakup določene računalniške opreme.
VEČ INFORMACIJ O DIGITALNEM BONU 22 TUKAJ >>> www.starkmat.si/kako-lahko-izkoristite-nov-digitalni-bon-22