Po naših izkušnjah je Google My Business izredno podcenjeno brezplačno orodje za promocijo. Veliko ljudi ga ne pozna, pa čeprav so ga v resnici skoraj zagotovo že uporabljali – Google My Business je namreč neločljivo povezan z Google brskalnikom. In ravno zaradi tega, je to brezplačno orodje pomembno za vse podjetnike – še posebej za tiste, katerih posel temelji na turistični ali gostinski dejavnosti.
Z dobro urejenim Google My Business profilom, bo gostilna, restavracija ter bar ali pa turistična točka, pri iskanju veliko bolj izpostavljena in verodostojna. Zato vas bodo obiskovalci lažje našli in se lažje odločali za obisk.
P R I M E R:
Družina se odpravi na izlet v Belo krajino. Nekje na poti pred Črnomljem se odloči, da bi nekaj pojedli, saj je že čas kosila. Sopotnik vzame v roke svojo pametno mobilno napravo in v Google vpiše: “restavracije Črnomelj Bela krajina” in nato klikne na Zemljevid (Google Maps). Tako glede na svojo lokacijo najlažje določi, obisk katere restavracije bi bil najbolj optimalen.
Če jih je na krajši razdalji več, potem bo šel sopotnik preverjati mnenja in ocene strank. Pogledal bo tudi fotografije. Če bo opazil neatraktivne in starejše fotografije, se za to lokacijo najverjetneje ne bo odločil. Zanimala ga bo tudi ponudba, morebitne novosti, delovni čas in meni. Vse to je odločilno za višji obisk vaše lokacije in za korak pred konkurenco.
Zdaj pa to naredite tudi vi. Kaj lahko turist, ki se pelje mimo vaše lokacije, vidi na Google Maps? Bi se vi odločili za postanek pri vas? Marsikdo to “pot” naredi že pred odhodom in si na podlagi tega planira svoje postanke.
Slika: pri iskanju specifične storitve za določeno lokacijo, je lahko določen ponudnik v prednosti, če ima ustrezno urejen brezplačen Google My Business profil podjetja.
Google My Business je brezplačno orodje
Preseneča me, da kljub dejstvu, da gre za brezplačno orodje, vseeno pogosto opažam, da je veliko profilov neurejenih. Zavedajte se, da bo profil avtomatično ustvarjen zaradi lokacije same. Google namreč sam ustvari lokacijo, na kateri se izvaja poslovna dejavnost – kjer je vaša poslovalnica ali sedež podjetja. Na vas pa je, da vašo lokacijo, oziroma oznako vašega podjetja, prevzamete in upravljate. Kako prevzamete lokacijo oziroma verificirate lokacijo, kjer je označeno vaše podjetje, lahko preberete nižje v članku ali kliknite tukaj.
Zelo zanimiva je raziskava Similar Web, v kateri so ugotovili, da Google na mesec obišče v povprečju kar 2,2 milijardi unikatnih uporabnikov (vsak četrti zemljan). Kar pa je pomembno za ta prispevek pa je naslednji podatek. Google maps je tretja najpogostejša ključna beseda vpisana v brskalnik Google.
Če nimate urejene vašega GMB profila, se vaša poslovna lokacija ne bo pojavila v Google maps prikazu uporabnika, ki se pelje mimo vas – in mogoče ravno takrat išče nekaj za jesti ali prespati.
Slika: na posnetku zaslona so prikazani komentarji obiskovalcev oziroma kupcev. Kot administrator Google My Business profila, smo na komentarje in ocene tudi odgovorili – interakcije so ključnega pomena.
Komunikacija z obiskovalci oziroma kupci
Profil podjetja oziroma poslovalnice, vam omogoča tudi direktno komunikacijo s kupci, ko ti napišejo komentar ali podajo oceno. Zelo pomembno je, da se na komentarje in ocene odzovemo. Google algoritem namreč spremlja tudi interakcije in našo odzivnost – bolj ko smo pri komunikaciji dosledni, boljša je iskalna pozicija našega profila.
Za vsako oceno ali mnenje dobimo, kot administrator, na e-mail obvestilo, ker pomeni, da lahko sproti odgovorimo in ne rabimo ročnega preverjanja – takšen princip imajo tudi vse ostale socialne platforme (LinkedIn, Instagram, Facebook).
POGOSTO VPRAŠANJE: “A se da kje odstraniti mnenja strank? Kaj pa, če dobimo lažno negativno mnenje od naše konkurence?”
Mnenja strank so nekaj kar je obiskovalcu zelo pomembno, da si lažje ustvari sliko. Ne da se jih odstraniti. Ljudje vedno iščejo priporočila in dobre ocene, preden rezervirajo oglede – še preden sploh obiščejo kraj. Tega ne ve noben bolj kot turistični vodniki. Dobre ocene izboljšajo vašo uvrstitev na GMB in privedejo do več strank. Prepričajte se, da tudi te nove stranke pustijo mnenja! Spodbuda, kot je brezplačna ponudba ali popust, bi jih lahko motivirala.
Torej, kaj pa negativne ocene (odpre se v novem zavihku)? Upoštevati morate dejstvo, da ne bo vsaka stranka zadovoljna. Razmislite o odgovoru na negativne ocene. Ponudba, da se stvari popravijo, ali celo samo povedati svojo plat zgodbe (mirno, profesionalno), kaže, da vam je mar in lahko pomagate popraviti škodo, ki jo je povzročil negativni “review”. Kar spet kaže na vašo profesionalnost. Negativne komentarje lahko vedno spremenite kot dobro publiciteto. Preverjeno.
Še posebej pomembno je, da odgovorimo na komentarje, ki so mogoče kritični do naše storitve oziroma izdelka ali ponudbe. V tem primeru lahko pokažemo, da nam je mar in da poskrbimo tudi za reklamacije. Tako vzpodbudimo zaupanje pri potencialnih kupcih in utrdimo odnos.
Slika: prikazano je vstopno okno, za prevzem in upravljanje Google My Business profila. Postopek je sestavljen iz treh enostavnih korakov.
Verifikacija Google My Business profila podjetja
Prvi korak do upravljanja z lokacijo, oziroma oznako vašega podjetja, je prevzem nad upravljanjem profila. Kot že rečeno, je bila oznaka lokacije vaše dejavnosti avtomatično ustvarjena s strani Googla. Vi jo lahko prevzamete tako, da dokažete, da je lokacija vaša. Obstaja gumb na samem prikazu lokacije, s katerim sprožite postopek.
V primeru, ko lokacije ne upravlja še nihče, vam bodo ponujene različne možnosti, za preverjanje vašega Google My Business profila. Ponujene vam bodo SMS geslo, geslo preko KLICA in prevzem gesla preko običajne pošte – ta traja nekoliko dlje.
POGOSTO VPRAŠANJE: “Ko vpišemo ime našega podjetja v Google se na desni strani pojavi kartica, kjer so že vpisani podatki o naši lokaciji. Ampak mi tega nismo ustvarili, niti ne moremo dostopati! Pa še kar nekaj podatkov je napačnih. Kaj naj storimo?
To ni nič nenavadnega. Pogosto kdo od vaših obiskovalcev sam ustvari profil vašega podjetja (lokacije). Žal je to možno in zato je še toliko bolj pomembno, da zahtevate dostop do profila. Google namreč samodejno ustvari lokacijo, na kateri se izvaja vaša poslovna dejavnost. Navadno je to lokacija vaše poslovalnice ali sedeža podjetja. Na vas pa je, da oznako vašega podjetja na Googlu, prevzamete in upravljate.
Če boste pri prevzemu oziroma verifikaciji profila naleteli na težave, mi pišite na tomaz@starkmat.si.
Z veseljem vam pomagam.
Slika: prikaz enostavne spletne predstavitve, ki jo lahko ustvarite preko profila v brezplačni storitvi Google Sites.
Ustvarite enostavno spletno stran
Google My Business omogoča, da znotraj profila ustvarite enostavno spletno stran oziroma business.site – tukaj si lahko ogledate primer Google business.site spletne strani, ki smo jo izdelali za enega od naročnikov.
Seveda je potrebno razumet, da gre za res enostavno strukturo, ki v nobenem primeru ne more nadomestiti klasične postavitve spletne strani. Je pa lahko dobro SEO orodje, ki pripelje do vaše spletne strani, saj je, kot že rečeno, del Google My Business profila podjetja – znotraj tega profila pa se nagaja tako imenovana business.site spletna stran, ki jo lahko ustvarite za vaše podjetje.
Natančna navodila, kako lahko sami naredite enostavno spletno stran preko Google Sites platforme, vam lahko posredujem na mail. Pišite mi na tomaz@starkmat.si
Zaključek
Naš nasvet je torej ta, da v vsakem primeru prevzemite upravljanje tega profila vašega podjetja. Če tudi ga nimate namena uporabljat za redne objave. Redne objave tem profilu izboljšajo SEO optimizacijo oziroma iskalno pozicijo vaše spletne strani – povezavo do spletne strani lahko objavite na Google profilu podjetja.
Upravljanje s profilom je pomembno zaradi komentarjev in ocen strank – še posebno v primerih, ko so komentarji negativni, lahko z ustreznim odgovorom, celotno podobo in ugled podjetja bistveno izboljšate.
V primeru, da imate vprašanja ali zadržke, me kontaktirajte!