Optimizacija spletne strani: SEO ČLANEK
Če niste še slišali za “SEO članek”, ste pa zagotovo že slišali za optimiziranje spletne strani. Tukaj ne gre le za optimiziranje hitrosti, ampak tudi za optimiziranje vsebine. Kaj to pomeni? Doseganje pozicij na prvih straneh iskalnikov, kot je Google, je za podjetje zelo pomembno. Ne glede na to za katero branžo gre.
Saj veste kako pravijo? Če vas ni na prvi strani Googla “ne obstajate”. Prve strani iskalnikov namreč še vedno prinašajo največ prometa in posledično tudi več zaslužka. Spletna optimizacija ima tudi svojo kratico SEO, ki pomeni Search Engine Optimization = optimizacija spletnih strani za iskalnike.
Spletna optimizacija je živa zadeva in potrebuje nenehno pozornost. Ne le, da Google nenehno spreminja pravila pozicioniranja strani, temveč tudi konkurenca ne spi. Tukaj pride na vrsto posebna veščina – pisanje objav prijaznih uporabniku in spletnemu iskalniku.
Če želimo napisati odlično vsebinsko objavo, je potrebno upoštevati kar nekaj SEO pravil.
Najprej pa seveda sestavimo željeno strukturo. Od dolžine vsebine do števila podnaslovov, odstavkov, video vsebin, izborom fotografij ipd.

Pred začetkom optimizacije spletne vsebine vaše strani je bistven premišljen načrt. Sem spada tudi struktura vsebine s vsebinskim okvirjem.
Priporočila za pisanje SEO člankov
Ko se lotimo pisanja SEO članka se je priporočljivo držati te strukture:
– CILJ
– TEMA
– CILJNA SKUPINA
– KLJUČNA BESEDA
– NASLOV
– META NASLOV
– META OPIS
– DOLG OPIS
– FOTOGRAFIJE
– POVEZAVE
SEO ČLANEK: CILJ
Na začetku se je potrebno vprašati kaj želite s člankom doseči in katere “pozive k akciji boste uporabili”. Gre za popolnoma komercialen članek namenjen le oglaševanju vašega izdelka ali gre za članek, ki hkrati tudi osvešča o pomembni temi. Priporočamo, da članek vedno izhaja iz slednjih vzgibov. Tako bo tudi bralec začutil, da je članek koristen in ga bo priporočal še svojim znancem.
SEO ČLANEK: CILJNA SKUPINA
Koga sploh nagovarjate? Kateri so glavni izzivi, ki jih ima vaša ciljna skupina? Kako lahko vaš izdelek/storitev pomaga uporabnikom pri odpravljanju izzivov? Ste raziskali konkurenčno vsebino ali aktualne članke? Lahko o kateri temi, ki se tiče vaše branže,zapišete kaj več? Je to tema, ki je izredno aktualna, a še vedno ni napisanih koristnih člankov o njej? Izkoristite prednost.
SEO ČLANEK: VSEBINA
Zdaj, ko veste katere ljudi boste nagovarjali in ko ste raziskali o kateri temi bi lahko pisali, je na vrsti vsebina.
Pravilna izbira ključne besede
SEO ČLANEK: KLJUČNA BESEDA
Raziščite, katere ključne besede vpišejo vaše potencialne stranke, ko iščejo rešitev za izziv. Naj bo seveda navezan na vsebino vašega članka.
Izbira ključnih besed je prva in izredno pomembna točka SEO optimizacije spletnih strani. Z njo želimo doseči, da se spletna stran med prve rezultate uvrsti v čim krajšem času in da obisk na spletni strani posledično konvertira v željeno smer.
Raziščite in naredite seznam ključnih besed po katerih bi ljudje lahko iskali ponujene produkte ali storitve. Nato ugotovimo pod katerimi ključnimi besedami ljudje najpogosteje iščejo na Googlu. A ne podcenjujte tudi tistih, ki imajo majhno število iskanj, a so specifične. Tako bodo konverzije vidne v krajšem času.
Z različnimi orodji lahko poiščemo čim več različnih ključnih besed prek katerih bodo ljudje našli pot do vas tudi na spletu. Izbrane ključne besede naj bodo tiste, ki:
- jih vaše potencialne stranke iščejo na Googlu ali
- so zelo povezane z vašimi izdelki oz. storitvami.
SEO ČLANEK: NASLOV
Naslov se navezuje na izbrano glavno ključno besedo. Hkrati pa deluje dovolj prepričljivo, da obiskovalca integrira v nadaljevanje branja o temi. Prepričati mora, da je vsebina, ki sledi dovolj zanimiva ali koristna.
POZOR: Glavna ključna beseda, ki se nahaja v naslovu, se mora nahajati tudi v prvem stavku vsebine pod naslovom. Prav tako je tudi pri naslovu pomembna dolžina, ki pa ne sme biti več kot 60 znakov za iskalnik Google.
Vsak članek ima le en glavni naslov (H1). To je najvišji in najpomembnejši naslov. Potem sledijo podnaslovi (H2), ki jih je lahko več in so nujni, kadar članek obsega več kot 300 besed. Obstaja priporočilo, da se na vsakih 300 besed dodeli nov podnaslov.
Seveda obstaja še več nivojev – najmanj pomemben je H6. Za nas je pomemben predvsem H1, ki ima tudi najvišji vpliv na optimizacijo. Zato ne smete pozabiti vključiti vanj tudi glavno ključno besedo.
META NASLOV
Meta naslov je del spletne strani. Ni obvezen, a ga je zelo priporočljivo urediti. Namreč večina podjetij tega nima urejenega. Meta naslov na spletni strani ni viden kot vsebina spletne strani. Kaj je torej fora? Prikaže se namreč uporabniku v brskalniku kot naslov strani in se prikaže kot prvi del rezultata spletne strani v iskalnikih.
Ustreznost meta naslova:
Meta naslov se lahko uredi samo za domačo stran, vsako podstran ali celo za vsak izdelek – v kolikor imate spletno trgovino. Se pa ne smejo ponavljati in morajo biti unikatni – vsaj kakšno besedo zamenjajte. Tako kot za naslov tudi za meta naslov velja, da mora vsebovati dovolj zanimiv zapisa, da bodo obiskovalci želeli izvedeti več o tej temi.
Nikakor pa ne smete zavajati obiskovalcev. Meta opisi morajo biti relevantni in opisovati to kar se tudi nahaja na povezavi, ki sledi.
META OPIS
Meta opis je kratek povzetek tega kar sledi na strani na katero pelje povezava. Ne sme presegati več kot 160 znakov dolg zapis. Prikazuje se na strani z rezultati iskanja in postane viden po tem, ko posameznik v spletni iskalnik vtipka iskano ključno besedo.
NE POZABITE: Če boste imeli kakovostnejši meta opis, kot ga imajo konkurenčne spletne strani, bo vašo spletno stran obiskalo več ljudi. Posledica pa bo tudi boljša pozicija v iskalniku. Google rad nagradi kakovostne vsebine.
Če povzamemo nekaj priporočil:
– dolžina: od 135 do 160 znakov,
– unikatnost,
– vključuje glavno ključno besedo,
– opis: zanimiv, aktualen, ne zavaja,
– naj vsebuje poziv k akciji: obisk spletne strani.
Za naročnika Fiore smo zastavili vsebinsko in strukturno optimizacijo spletne strani. S pomočjo kakovostnih SEO člankov osveščajo sledilce in si višajo pozicijo v iskalniku Google.
SEO članek in njegova vsebina
SEO ČLANEK: GLAVNI OPIS
S kakovostno in aktualno vsebino boste obiskovalca obdržali dlje časa na strani. Ste vedeli, da Google pozorno beleži koliko časa se obiskovalec zadržuje na vašem članku. V kolikor uspete privabiti obiskovalca na vaš članek, tam pa je nerelevantna in nekakovostna vsebina bo le-ta hitro zapustil stran.
In če to ne bo osamljen primer, bo Google opazil, da gre za slab članek in bo poskrbel za slabšo pozicijo v brskalniku. Morate razumeti, da je Googlu v interesu, da obiskovalcem ponuja kakovostno vsebino. Saj je nenzadnje brskalnik – orordje, ki ljudem pomaga hitro najti relevantno vsebino.
NAMIG: Za večino naših naročnikov je pisanje vsebine največje breme. Zato večino vsebine spišemo kar mi. A, če se že lotite pisanja bodite pozorni je tukaj koristen nasvet. Pred začetkom raziščite, če je o tej temi že kdo pisal in kaj se trenutno že nahaja na prvi strani pod izbranimi ključnimi besedami. Napišite vsebino, ki bo za obiskovalca boljuporabna od najdenih zadetkov. Zelo pomaga tudi samo oblikovanje vsebine. Več kratkih odstavkov, odebelitev pomembnih dejstev ipd. O tem že nekaj vrstic naprej.
Da ne zaidemo od bistva. Uporabite ključne besede v naslovu, v H1 oznaki, v vsebini in URL naslovu. Tako bo Googlu že takoj jasno, pod katerimi ključnimi besedami naj prikaže vašo spletno stran.
Uporaba podnaslovov in odstavkov
Kot smo že omenili, je uporaba podnaslovov pomembna tako za Google kot za uporabnika. Bolj pregledna vsebina je le še dodaten plus.Tako je tudi manj možnosti, da bo obiskovalec predčasno zapustil vašo stran. Uporabnik lažje in hitreje prebere vaš članek – se ne izgublja v črevesju besedišča.
Saj ne želite, da bi bil obiskovalec prikrajšan za koristne informacije, ker bi bilo besedilo slabo oblikovano, ne?
Dolžina objave
Vsaka objava bi morala imeti najmanj 300 besed. Poudarek na “bi morala biti”. A tukaj tiči ena skrivnost. POZOR: Spletni iskalniki, imajo radi daljše članke! A tukaj obstaja dvorezni meč. Zaradi daljših člankov lahko hitreje izgubite obiskovalca. Najnovejše smernice v letu 2020 nakazujejo, da ima Google najrajši članke, ki vsebujejo 1000 besed! Ja, prav ste prebrali.
Mogoče vam je zdaj bolj jasno zakaj toliko poudarjamo tudi strukturno oblikovanje vsebine. Podnaslovi, odstavki, notranji linki, poudarjene besede – so lahko vaš rešitelj. Pozorni bodite tudi na kratke stavke. Google NE MARA dolgih stavkov.
A ne pozabite v poplavi vseh priporočil na ključne besede. Se jih še spomnete? Obstaja priporočilo, da se ključne besede pojavijo od 1 do 2% glede na celotno besedilo članka. Kaj to pomeni v praksi? Na 300 besed: 3 do 6 ponovitev ključne besede. Po novem se lahko ključna beseda tudi sklanja.
Aktivno delo na pisanju optimizirane vsebine pri projektu Zdrava pisarna se je obrestovalo že po nekaj mesecih dela. Nekaj večjih nakupov se je zgodilo celo s pomočjo premišljene optimizacije fotografij.
Optimizacija pa se ne konča tukaj
SEO ČLANEK: NOTRANJE IN ZUNANJE POVEZAVE
Se v članku navezujete tudi na vsebino, ki ste jo že kdaj napisali. Dodajte povezavo do tega članka znotraj aktualnega. Tudi to je eden izmed sladkorčkov, ki jih Google naravnost obožuje. Tudi obiskovalca bo mogoče o tej temi zanimalo še kaj več in bo vmes skočil še na kakšen vaš članek. Povezujte vaše vsebine SEO člankov! Google vas bo prepoznal kot avtoriteto in vas dvignil višje na poziciji iskalnika.
Poimenujemo jih tudi kot “onsite” in “offsite” povezave.
V članku vsaj eno notranjo povezavo do enega izmed vaših obstoječih člankov ali izdelkov, v kolikor so seveda relevantni vsebini članka. Povzetek vašega članka pa lahko objavite na katerem izmed zelo obiskanih spletnih portalih in tam vključite “preberite več” link na vašo stran – na vaš članek. Zelo se vam bo izplačalo. Gre za “piko na i”.
SEO ČLANEK: REDNE OBJAVE
Redno objavljanje vsebin ne pomeni, da pišete vsak dan. Pa tudi vsak teden ni treba. Bi bilo super, a ni treba. Podatki kažejo, da je optimalno 2 članka na mesec, a vsak s 1000 besedami. Googlu bo ta dejavnost javila, da je stran živa in privlačna za obiskovalce. Ker boste tako Googlu večkrat poslali signal, vas bo znova dvignil na poziciji v iskalniku.
SEO ČLANEK: Fotografije, videi, grafike, zvok
Ti multimedijski dodatki psokrbijo, da je vaša stran ali članek še dodatno zanimivejši in prijaznejši vsrkavanju informacij. Zanemarljive niso niti napovedi, da se optimizacija v veliki meri seli na zvok. Vse več bodo ljudje iskali informacije tudi prek zvokovnih iskalnikov. Takrat bo pomembno tudi, da bo vsebina optimizirana zvokovno. A o tem več v drugem članku.
Tudi pri uporabi multimedijskih vložkov ne pozabite na optimizacijo. Poskrbite, da bodo vsebine pravilno poimenovane. Da bo ime fotografije vsebovalo ključne besede in ime podjetja. Ste vedeli, da obstajajo algoritmi, ki znajo brati vsebine slik na straneh? Da bodo te vsebine primerne velikosti in ne bodo upočesnevale spletne strani. Kar se dogaja zelo pogosto.
Optimizacija fotografij zajema:
-vsebinsko ustrezna fotografija.
-ustrezen slikovni format, kot je JPEG, GIF ali PNG.
-ustrezna optimizacija velikosti za splet.
-poimenovanja slik: do 5 besed ločenih z “-”
-ne zanemarite tudi besedila pod fotografijo
____________________________________________________________
!!! SEO ČLANEK: SUPER DODATEK ali orodja, ki vam bodo pomagala:
Google Search Console: spremlja ključne besed in opozori v primeru napak
NeilPatel: odličen iskalnik ključnih besed
OPTIMIZACIJA SEO ČLANKA IN NAJPOGOSTEJŠE NAPAKE:
- Pomanjkljiva ali neprimerna vsebina
- Neustrezna izbira ključnih besed
- Neunikatna, kopirana vsebina
- Mobilnikom neprilagojene spletne strani
- Nestrukturirana oblika besedila