Sprememba domene? Ne počnite tega!
Kaj se zgodi, če spremenim domeno?
Spreminjanje vaše domene je povezano z določenim deležem tveganj. Največje tveganje je izguba prometa na vašem spletnem mestu. Ni zagotovila, da boste po spremembi domene izgubili promet, vendar je zelo verjetno. Po spremembi domene se mora Google znova naučiti in ponovno indeksirati vaše spletno mesto.
Ta zapis je plod naših izkušenj z naročniki, ki nas kontaktirajo za pomoč. Mnogi ne razumejo, da je ogromna razlika že pri spremembi domene npr. iz www.hruskejabuke.si na www.hruske-jabuke.si. To je dejansko popolnoma drugačen naslov.
Ravno prejšnji teden se je nekaj podobnega zgodilo belokranjskemu lokalnemu ponudniku: google rezultati dajejo napačne rezultate, promet na strani se je zmanjšal zaradi “slabih povezav”, ostajajo google rezultati, ki v bistvu ne peljejo več nikamor. Veliko vloženega truda za odlično SEO pozicioniranje je čez noč postalo nično.
S spremembo imena domene vašega spletnega mesta so povezana tveganja in pomisleki. Toda ali je mogoče spremeniti svojo domeno in ne izgubiti svoje SEO uvrstitve?
V tem zapisu bomo raziskali tveganja, pomisleke in razloge, zakaj bi morali raziskati nov URL, preden resno razmislite o spremembi domene. Raziskali bomo tudi različne načine spreminjanja vaše domene.
Zakaj bi nekdo potreboval ali želel spremeniti svojo domeno?
Podjetje morda želi ali mora spremeniti svojo domeno zaradi spremembe blagovne znamke ali združitve podjetij. Morda bo na voljo domena, ki se natančno ujema z imenom vašega podjetja ali pa ima vaša trenutna domena z njo povezane negativne vezi. V nekaterih primerih morda ne boste imeli izbire, ali želite spremeniti svojo domeno ali ne. Toda vseh teh razlogov ne bi smeli jemati zlahka in jih je treba še vedno skrbno raziskati in načrtovati, preden dejansko naredite veliko spremembo na svojem spletnem mestu.
Kakšna so tveganja pri zamenjavi vaše domene?
Spreminjanje vaše domene je povezano z določenim deležem tveganj.
- Največje tveganje je izguba prometa na vašem spletnem mestu. Ni zagotovila, da boste po spremembi domene izgubili promet, vendar je zelo verjetno. Po spremembi domene se mora Google znova naučiti in ponovno indeksirati vaše spletno mesto. Ni mogoče vedeti, koliko časa bo trajalo, da se vaš iskalni promet vrne na mesto, kjer je bil, ali se bo celo vrnil v celoti. Ko se vaše spletno mesto spremeni, postane igra čakanja na potrpežljivost. Preden spremenite svojo domeno, ne pozabite na starost domene.
Starost domene je čas, ko je bilo vaše spletno mesto aktivno, in je dejavnik razvrstitve SEO. Spletno mesto s starostjo domene 5 let bi imelo prednost pred spletnim mestom s starostjo 1 in Google bi dal prednost »starejši« domeni.Koristno je, da imate novo domeno nekaj časa, preden prestavite staro spletno mesto.Čeprav to ni popolna rešitev, je le eden od načinov, da zagotovite, da svojega spletnega mesta ne boste preklopili na popolnoma novo, neprepoznano domeno.Po drugi strani pa boste morali pri nakupu domene, ki obstaja že nekaj časa in je bila prej uporabljena, raziskati zgodovino URL-ja. Preverite, ali je bil URL kdaj imel promet neželene pošte ali prakse, povezane z domeno, kot so kupljene povratne povezave, ki kažejo na URL. To lahko storite tako, da vnesete svojo domeno v brezplačna ali plačana orodja za zgodovino domen, ki jih najdete na spletu.
- Izguba prepoznavnosti blagovne znamke je še eno tveganje pri menjavi domene. Če se ne izvaja pravilno, uporabniki, ki pogosto obiskujejo vaše spletno mesto, ne bodo poznali vaše nove domene. Potencialno lahko izgubite stranke. Če želite to ublažiti, vzpostavite preusmeritev s stare na novo domeno za vsaj 90-120 dni, vendar ne škodi, da svojo staro domeno obdržite za daljše obdobje.
- Če ste se potrudili pri pridobivanju verodostojnih povratnih povezav do vašega spletnega mesta, bo sprememba vaše domene ta prizadevanja razvrednotila in negativno vplivala na vaš SEO.Morda bo težko izslediti vse stike, da spremenite povratne povezave na vaše spletno mesto in jim sporočite, da se je vaša domena spremenila. Čeprav bi morali imeti vzpostavljeno preusmeritev s stare domene na novo, imajo povratne povezave, ki zadenejo preusmeritve, veliko manj vrednosti in verodostojnosti za vaše spletno mesto.
Čeprav obstaja veliko tveganj, ki se jih je treba zavedati pri premikanju spletnega mesta na novo domeno, izvedite spodnje korake, da bo prehod nekoliko bolj gladek.
Razmišljate o spremembi domene? Tega se lotite premišljeno. Svetujemo vam, da se tega ne lotite v kolikor res nimate druge izbire. Lahko vam pomagamo pri odločitvi in nadaljnjih korakih. Kontaktirajte nas.
Katere korake morate sprejeti pri menjavi domene?
Če se vaše podjetje odloči spremeniti vašo domeno, je pomembno, da sledite korakom za pripravo spletnega mesta na morebitno izgubo prometa. Obstajata dva načina za izvedbo te spremembe:
- spremenite svojo domeno in vse ustrezne povezave v enem zamahu ALI
- premaknite svoje spletno mesto po delih.
Obe metodi na splošno povzročita zmanjšanje prometa na vašem spletnem mestu. Zato, če je ta sprememba nujna za spletno mesto vašega podjetja, priporočamo, da spremenite svojo domeno v enem poteku. Ne glede na to, ali boste vi ali vaš strokovnjak za digitalni marketing spreminjali svojo domeno, je pomembno upoštevati naloge, ki so vključene v proces.
Spodaj so navedeni koraki, ki jih morate izvesti, da bo sprememba potekala čim bolj gladko:
- Na vašo novo domeno je treba uvesti preusmeritve
- Povezave znotraj vsebine je treba spremeniti in ponovno povezati z novo domeno
- Povratne povezave (backlinks) je treba obvestiti in spremeniti
- Posodobite Googlovo iskalno konzolo (Search Console)
- Posodobite Google Analytics
- Ohranite 301 preusmeritev na mestu 90–120 dni. To omogoča starim uporabnikom, da vas najdejo in se navadijo na vaš novi URL
- Ustvarite stran 404 po meri na svoji stari domeni, da uporabnikom sporočite, naj si ogledajo vaše spletno mesto na vašem novem URL-ju
- Spremenite e-poštne naslove vašega podjetja, da se bodo ujemali z novim URL-jem in podpisi za povezavo do novega spletnega mesta, ter pošljite e-poštno sporočilo z obveščanjem vaših strank in strank o vaši novi domeni.
- Preden spremenite domeno, na svojem spletnem mestu ustvarite pasico, ki svojim uporabnikom sporoča o prihajajoči spremembi.