Spletna trgovina v času epidemije je vaš AS v rokavu
Spletna trgovina v obdobju epidemije lahko pomaga preživeti vašemu poslu ali pa ga celo nadgraditi. Zaradi vsega, kar se je začelo letos spomladi in se postopoma, v skoraj enaki meri, nadaljuje v letošnjo jesen in prihajajočo zimo, je digitalizacija dobila glavno besedo.
Na mestu je vprašanje: Kaj še čakate?
Pomen kakovostne spletne strani in učinkovite spletne trgovine, je za določena podjetja in specifične branže, v teh časih odločilnega pomena. Zakaj je ta trenutek zadnji čas, da uredite svojo spletno stran ali trgovino? Zakaj se nikakor ne smete več zanašati zgolj in samo na vaše fizične poslovalnice oziroma fizično prodajo?
Poznate orodje Google Trends? Podatki v Google Trendih odražajo iskanja, ki jih ljudje opravijo v Googlu v določenem obdobju. Na sliki zgoraj lahko vidite kako drastično se je dvignil trend iskanj ključne besede “spletna trgovina”. Kar pa je že samo po sebi dovolj zgovorno. Torej, kaj še čakate?
NEKATERI SO ODREAGIRALI ŽE SPOMLADI
Tisti prvi val letos spomladi nas je presenetil. Občutek imam, da smo se vsi nekako ustavili in opazovali kaj se bo zgodilo. A isto ne moremo reči za to kar se dogaja v jesenskem COVID-19 valu.
Jesenski val so namreč napovedovali že od samega začetka spomladanskega in celo poletje. In v zanosu spomladanskega konca in vročega poletja smo zaspali. Med koriščenjem bonov in ponovnim povečanjem naročil, smo pozabili na spomladansko situacijo.
Z ekipo nas veseli, da so bila tudi v zgodnjem poletnem obdobju, naša opozorila o digitalizaciji poslovanja vseeno opažena pri nekaterih odločevalcih v podjetjih.
Za vas smo izbrali nekaj nadgradenj vašega spletnega mesta, ki vam lahko že takoj pomagajo pri optimizaciji spletne prodaje in boljši uporabniški izkušnji. V tem obdobju lahko pomanjkljivosti na vaši spletni strani še toliko bolj vplivajo na odločitev potencialne stranke. Ne dovolite, da bi zaspali, ko vaša konkurenca nadgrajuje spletno prodajo.
Dobre prakse:
1. PRIMER:
Dober primer odgovornega in odzivnega podjetniške miselnega vzorca je zgodba EMAZING CREATIONS, ki zaradi zaprtja poslovalnice na Bledu že od zgodnje jeseni ponuja dostavo slaščic. Strani nismo izdelali mi, a si vseeno zasluži pohvalo.
2. PRIMER:
Drugi pozitiven primer je MEDIWA CENTER, za katerega smo letos takoj z začetkom drugega vala pripravili možnost spremljanja vadb preko spleta. Za njih smo v izredno hitrem času kreirali celotno on-line infrastrukturo za prodajo na spletni strani. Podrobnejšo analizo projekta bo v naslednjem zapisu predstavila sodelavka Mateja.
Na sliki je prikazan del spletne trgovine Mediwa Centra. Gre za on-line program ene izmed vadb. Prav tako pa smo omogočili zakup vadb, ki potekajo V ŽIVO.
3. PRIMER:
V največjih težavah so se znašli gostinci, a OKREPČEVALNICA PRI MATIČKU je z našo pomočjo že v prvem valu epidemije promet od prodaje hrane celo povečala. Ne pozabite na moč prodajnega kanala prek družbenih omrežij.
KAKOVOSTNA PREDSTAVITEV PONUDBE – IZDELKI ALI STORITVE
Pri kakovostni predstavitvi vsega kar izdelujete ali ponujate (izdelki) oziroma izvajate (storitve) ne gre le za samohvalo. Gre za to, da s tem, ko je vaša spletna stran ali spletna trgovina, opremljena s kakovostnimi fotografijami in relevantnimi podatki, omogočate potencialnemu kupcu, da pridobi ustrezne informacije.
S kakovostno vsebino na spletni strani ali spletni trgovini, si skrajšate prodajni proces. To pomeni, da vaša potencialna stranka na spletni strani pridobi vse podatke, se izobrazi in vas potrebuje le za izdelavo ponudbe, izvedbo in morebitne reklamacije.
Ali pa nakup vaše storitve ali izdelka opravi kar prek spleta v vaši spletni trgovini. Več o postavitvi spletne trgovine pa smo zapisali v enem izmed prejšnjih zapisov:
>>> KAJ POTREBUJEM ZA POSTAVITEV SPLETNE TRGOVINE?
VEDNO ISTA VPRAŠANJA
Prepogosto se namreč dogaja, da nenehno dobivamo klice in sporočila s podobnimi vprašanji. To nam samo odžira čas in energijo, ki bi jo lahko porabili za stvari, ki jih ne moremo avtomatizirati ali poenostaviti.
Preverite, kako lahko optimizirate prodajni proces že z nekaj nadgradnjami spletne strani / trgovine. Tako boste dosegli tudi boljšo uporabniško izkušnjo, ki pa je ključna v obdobju porasta nakupov prek spleta.
Odgovarjanje na maile – izguba časa
Dober primer so ponavljajoča se vprašanja kupcev. V tem primeru je pametno, da imate na spletni strani zapisana točno ta oziroma podobna vprašanja ter odgovore. To vam omogoča, v odgovor na sporočilo dodate povezavo do spletne strani in ne izgubljate čas s pisanjem mailov.
Primer naše rešitve
Oglejte si kako smo za podjetje Trpin Strojegradnja uredili najbolj pogosta vprašanja in odgovore. [povezava do strani]
Primer podjetja Trpin Strojegradnja, kjer smo predlagali umestitev pogostih vprašanj in odgovorov ob kontaktnem obrazcu. To so te detajli, ki peljejo do boljše uporabniške izkušnje in optimizacije prodajnih procesov.
PREVEČ DELA S PONUDBAMI?
Zelo pogosti so tudi klici in sporočila za pridobivanje ponudb. Potencialni kupci so večinoma slabo seznanjeni s temo in opremljeni s pomanjkljivimi vhodnimi podatki.
Razlog: vsebina na spletnih strani ni prilagojena za potencialnega kupca.
To lahko rešimo z vprašalniki ali spletnimi obrazci. Preko teh pridobimo ključne vhodne podatke. Na podlagi dobrih vhodnih podatkov lahko naredimo prilagojeno ponudbo.
Torej v primeru, ko dobite klic ali sporočilo, potencialno stranko samo preusmerite na vašo spletno stran. Na spletni strani vnese svoje podatke in označi svoje želje. Izpolnjen obrazec dobite na mail. Na podlagi tega izdelate ponudbo. Verjemite, tudi za stranko je tako lažje.
Filtriranje resnih kupcev
Na nek način lahko s tem preverimo tudi “resnost” povpraševanja. Ko se mora kupce za pridobitev ponudbe dodatno angažirati hitro prepoznamo nekoga, ki samo nabira ponudbe in nekoga, ki se ima konkretne potrebe. Tovrstnih primerov je zdaj v času Covid-19 še toliko več.
Razlog: večina fizičnih trgovin je zaprtih, ljudje imajo več časa in tako tudi več časa za pošiljanje povpraševanj na različne naslove.
Primer naše rešitve:
Oglejte si kako smo pridobivanje povpraševanj uredili za podjetje Inštalacije Kočevar.
Veliko ključnih informacij lahko prejmemo že ob prejemu povpraševanja iz kontaktnega obrazca.
SPLETNA STRAN JE LUKSUZ
Najbolj zgrešeno in hkrati zelo pogosto razmišljanje je, da je spletna stran samo nepotreben strošek. Da gre le za nekakšno izkazovanje moči, ker podjetja tekmujejo, kdo bo imel bolj napredno in lepšo spletno stran.
A v resnici sploh ne gre za to. Naše delo prioritetno usmerjeno v iskanje spletnih rešitev, ki izboljšajo spletno prezenco vašega podjetja – po domače: prinašajo denar.
SPLETNA TRGOVINA JE PREDRAGA
Ko začnete razmišljati o tem, koliko denarja je smiselno vložiti v vašo spletno trgovino, naredite sledeče:
– preverite koliko ste s prodajo zaslužili v vaši fizični prodajalni,
– koliko služi konkurenca na spletu
– in kakšen je vaš potencial na letni ravni.
Ko gledamo na izdelavo spletne strani ali spletne trgovine stvari celostno, ugotovimo, da je finančni vložek v primerjavi s prodajnim potencialom in izredno nizkimi stroški obratovanja spletne trgovine, pravzaprav smešen.
V kolikor še vedno dvomite, priporočam, da se vrnete k prvi sliki zapisa.
Seveda pa ne gre posploševati zadev. Zavedamo se, da je vsak posel unikaten in takšen je tudi naš pristop k reševanju vašega izziva. Prilagodimo se vaši situaciji in se pogosto tudi dogovorimo za postavljanje spletne infrastrukture postopoma.
Ne zamudite res edinstvene priložnosti, da zasijete na spletu v obdobju, ko smo vsi na tem medmrežju.