Na enem mestu vse osnove postavitve spletne trgovine
Kaj vse potrebujete za postavitev spletne trgovine in čemu se lahko izognemo s pametnim pristopom, bomo glede na naše bogate izkušnje razkrili v tem zapisu. Postavitev spletne trgovine je ključna za dolgoročno stabilno rast, saj se trg spletne prodaje tudi v Sloveniji širi na vsa področja. Pomembno je, da svojim kupcem omogočamo dostop do izdelkov in storitev tudi iz domače dnevne sobe.
PROCES: POSTAVITEV SPLETNE TRGOVINE – 8 TOČK
V tem zapisu bom predstavil vse, kar morate vedeti in razumeti, ko se boste lotili izdelave spletne trgovine. Začnimo s predstavitvijo celotnega procesa, ki se seveda razlikuje od izvajalca do izvajalca. Pri nas izdelava spletne trgovine poteka na način kot je opisan spodaj.
Proces postavitve spletne trgovine:
- Stranka/naročnik izpolni vprašalnik
- Priprava personalizirane ponudbe
- Potrditev naročila s plačilom delnega zneska in začetek sodelovanja
- Priprava vsebinskega okvirja
- Priprava seznama izdelkov in specifikacije
- Izdelava opisov produktov in splošna besedila
- Izdelava fotografij izdelkov
- Postavitev trgovine in podstrani ter vnos izdelkov in besedil
IZPOLNJEN VPRAŠALNIK
Za naše delo so bistvenega pomena dobri vhodni podatki. Skozi številne projekte nam je uspelo vzpostaviti sistem vprašalnikov. Za vsako storitev smo izdelali ločen vprašalnik. In tako je tudi postavitev spletne trgovine dobila svoj vprašalnik.
Kaj nas zanima?
- podatki o produktih in plačilnih sistemih,
- večjezičnost in SEO optimizacija,
- koliko strani in podstrani bo imela vaša trgovina,
- posebne funkcije in dodatki.
Vprašalnik nam omogoča, da od naročnikov pridobimo vse potebne vhodne podatke. Pa tudi, iskreno povedano, se s tem izognemo pripravi tako imenovanih protiponudb. S tem ko naročnik reši vprašalnik, izkaže določen interes in resnost.
Na podlagi vhodnih podatkov iz vprašalnika, spoznamo naročnika in blagovno znamko. Določimo tudi obseg projekta, definiramo časovnico in rok izvedbe ter pripravimo prilagojeno zavezujočo ponudbo.
Zakaj vprašalnik?
- preko vprašalnika spoznamo vaše podjetje in blagovno znamko,
- določimo obseg projekta,
- definiramo časovnico in rok izvedbe,
- pripravimo personalizirano zavezujočo ponudbo.
OPISI IZDELKOV IN SPLOŠNI OPISI NA STRANI
Vaša spletna trgovina bo potrebovala splošne opise in opise izdelkov. Izdelavo opisov lahko zaupate podjetju, ki bo poskrbelo tudi za postavitev spletne trgovine. Lahko pa jih izdelate sami. Če boste opise izdelkov pripravili sami, upoštevajte da vsak izdelek potrebuje opis, ki vsebuje vsaj 300 besed – zaradi SEO optimizacije.
So izdelki sezonske narave?
Konkretna dilema, kar se opisov in SEO optimizacije opisov izdelkov tiče, nastane pri izdelkih, ki so sezonske narave. Ti se pogosto pojavljajo v modni industriji ter zabavni industriji, ki je vezana na praznike. V segmentih spletne prodaje, ki se ukvarja s preprodajo cenenih izdelkov iz vzhodnega trga, je ta dilema toliko večja.
Če torej vemo, da bo izdelek aktualen kratko obdobje in ga kasneje nikoli več ne ponudimo, res nima smisla, da pišemo kompleksna in kakovostno optimizirana besedila oziroma opise. Za ta namen obstajajo drugi vzvodi digitalnega marketinga, ki vam lahko pomagajo pri prodaji. Seveda pa, to ne pomeni, da ne optimiziramo spletne trgovine – tukaj se poslužujemo SEO optimizacije v obliki blog zapisov, ki pa so trajne narave in privlačijo kupce na spletno trgovino.
Primer spletne trgovine, ki za SEO optimizacijo uporablja blog zapise, si lahko ogledate tukaj.
Nekaj dejstev glede izdelave opisov:
- vsaka stran ali produkt potrebiuje vsaj 300 besed opisa (Zakaj, preberite tukaj)
- vsak opis vam bo vzel minimalno 1 uro,
- pametno je poznavanje osnovnih pravil SEO optimizacije
- vprašajte se: so izdelki sezonske narave?
BO VAŠA SPLETNA TRGOVINA VSEBOVALA VARIACIJE PRODUKTA?
Variacija (različica) produkta pomeni, da imamo za isti izdelek na voljo različne atribute (lastnosti), kot so:
- barve oziroma finalne obdelave,
- velikosti ali mere
- materiali
- modelne izvedbe
Torej, kupec lahko v vaši spletni trgovini pri enem produktu izbira na primer barve, materiale in/ali poljubne velikosti izdelka. Tukaj se moramo vprašati tudi, ali bomo izbrane variacije prikazovali med fotografijami izdelka. To pomeni, da ko kupec izbere barvo izdelka, se prikaže tudi fotografija izdelka v točno tej barvi.
Spletna trgovina pa ima lahko na produktni strani tudi kompleksne variacije izdelka. To pomeni, da lahko za isti izdelek kombiniramo različne atribute. Tukaj je število variacij (različic izdelka) bistveno večje.
Za primer kompleksne variacije vzemimo stol:
Stol ima lahko možnost izbire različnih tkanin za sedalo, različnih finalnih obdelav nožišča in v nekaterih primerih tudi različnih ročajev in dodatkov, kot so naslon oziroma opora za glavo. Kupec si torej sestavi oziroma personalizira izdelek iz nabora možnosti.
Seveda je odvisno ali variacije med različnimi deli stola pomenijo tudi razliko v ceni.
Prikaz fotografij: količina nastavitev na produktni strani je odvisna tudi od tega, ali bo vsaka variacija omogočala slikovni prikaz kombinacij atributov – v tem primeru pripravimo tudi fotografije za vsako variacijo produkta posebej.
Lahko si tudi izračunate, koliko nastavitev je potrebnih, če preštejete vse možne variacije enega izdelka preko enačbe:
število variacij = število možnosti 1. atributa x število možnosti 2. atributa x število možnosti 3. atributa x …
Tukaj je povezava do primera kompleksne variacije iz spletne trgovine www.zdrava-pisarna.si
V izpostavljenem primeru na povezavi naštejemo 4 barve sedeža x 3 barve podstavka = 12 variacij izdelka (pomeni vsaj 12 različnih fotografij).
PLAČILNI SISTEMI
Pri postavitvi spletne trgovine je pomembna tudi izbira plačilnega sistema ali več njih. Upoštevajte, da bo potrebna registracija na platforme, ki omogočajo različne plačilne sisteme, kar bo terjalo nekaj dodatnega časa. Več o plačilnih sistemih si lahko preberete tukaj.
KOLIKO ČASA TRAJA POSTAVITEV SPLETNE TRGOVINE?
Od česa je odvisno trajanje postavitve spletne trgovine:
- od količine izdelkov in načina vnosa v spletno trgovino,
- ali so besedila pripravljena in ali bodo ta tudi SEO optimizirana,
- od kompleksnosti prikaza elementov na produktni strani,
- od števila variacij produktov in njihovih nastavitev,
- od načina podajanja cen in popustov,
- od kompleksnosti vodenja zalog z zunanjimi povezavami,
- ali produkti omogočajo personalizacijo s strani stranke,
- od kompleksnosti prikaza in možnosti filtriranja kategorij izdelkov,
- koliko slikovnega gradiva imate.
Dejansko so od vsega naštetega časovno najbolj potratne produktne strani, ki omogočajo variacije ali celo personalizacije izdelkov. Produktna stran ali prikaz izdelka je lahko enostavna in tako tudi časovno optimalna. Ko pa vaši izdelki omogočajo na primer barvne variacije izdelka ali pa celo barvne variacije različnih delov izdelka, možnosti različnih cen variacij, vodenje zalog, ipd., pa to zahteva obsežne nastavitve.
Odličen zapis! Kakšne so pa pri vas cene? https://omisli.si/nasvet-strokovnjaka/seo/seo-optimizacija-spletnih-strani-cena-trendi-in-preverjeni-strokovnjaki/
https://www.starkmat.si/cenik-storitev/
Tukaj je naš cenik, prosim preverite cene.
Lep dan in hvala za komentar!
Tomaž,
Starkmat