Prenova logotipa – Zakaj bi se sploh odločili za ta korak?
Logotip podjetja je ogledalo časa v katerem je bilo podjetje ustanovljeno. Pri podjetjih, ki logotipa ne prenovijo vse od ustanovitve, lahko dokaj natančno ocenimo koliko je podjetje staro.
In zanimivo je, kako imamo lahko do prenove logotipov zadržke, medtem kot se vse okoli spreminja.
PRIMERJAVA Z AVTOMOBILOM: 10 let star logotip je enako kot deset let star avto – če smo kupili nov avto, z veliko dodatne opreme, višjega cenovnega razreda, kakovostne izdelave, pri preverjenem trgovcu z vozili, imamo lahko po desetih letih še vedno dokaj soliden avto. Če pa smo že ob nakupu dobili nov avto, za katerega smo lahko vedeli, da izdelava ni kakovostna in znane predvidene serijske napake, moramo tak avto čim prej zamenjati.
V vsakem primeru je med novim avtomobilom in deset let starim predhodnikom vidna konkretna razlika. In isto velja za logotipe – vsake toliko je dobrodošla osvežitev.
Včasih lahko že manjša sprememba, kot je oblikovanje napisa logotipa prinese dovolj velik premik pri prenovi logotipa. V naši agenciji smo osvežili logotip Folklorne skupine Dragatuš.
Se odločamo za prenovo glede na starost logotipa?
Starost logotipa ni edino merilo za odločitev glede osvežitve podobe. Pametno je, da v primerih, ko se podjetje hitro razvija, raste, osvaja nove trge in nova področja delovanja, tudi sam logotip podjetja odseva te spremembe in kvalitete. Logotip podjetja torej ni samo ogledalo časa, temveč tudi ogledalo razvoja in sprememb v podjetju.
Zelo pogoste so prenove logotipa ko je podjetje na pragu večjih spremembah – lahko gre za lastniške prevzeme, ukinitev linije izdelkov ali preobrat v poslovnem modelu. Prenova logotipa je logična posledica razvoja podjetja ali blagovne znamke.
Primer prenove logotipa, ki smo ga naredili za Modni studio Sonia. Je dober primer prenove logotipa, za katerega se je naročnik odločil zaradi razvoja blagovne znamke. Zapis o celotnem projektu si lahko preberete TUKAJ.
Najbolj priljubljene pa so jubilejne prenove logotipa podjetja. Te so pogosto povezane s celim sklopom aktivnosti, s katerimi obeležimo prelomnico v delovanju podjetja.
Primer prenove logotipa, za katerega se je naročnik odločil zaradi praznovanja 30. obletnice podjetja Petek transport – prej omenjena jubilejna prenova logotipa.
Znani primeri prenov logotipov
Cockta je ena izmed najbolj znanih in priljubljeni blagovnih znamk v Sloveniji. In zato bom izpostava ravno njihov primer, saj se boste z lahko poistovetili z splošno priljubljeno in dobro znano blagovno znako. V časovnici TUKAJ lahko vidite kako se logotip, kakor tudi celostna grafična podoba razvijala od leta 1952 pa do danes.
Prenova logotipa blagovne znamke Cockta je dober primer kako lahko logotip spreminjamo, pa hkrati ohranjamo kontinuiteto oziroma prepoznavno rdečo nit blagovne znamke oziroma podjetja.
Primer prenove logotipa in celostne grafične podobe blagovne znamke Cockta. / Vir: Slovenski etnografski muzej
Želite, da vam pomagamo pri osvežitvi logotipa vašega podjetja? Pišite mi na tomaz@starkmat.si in se dogovorimo za sestanek. Lahko pa tudi izpolnete neobvezujoč OBRAZEC in pošljemo ponudbo.