DIGITALNA TRANSFORMACIJA: KAJ SMO SE NAUČILI V 2020, DA BO 2021 USPEŠNEJŠE
Trenutna situacija vpliva na veliko področij v našem vsakodnevnem življenju in nič drugače ni v marketingu. Zaradi pandemije, sprejetih ukrepov in spremenjenih navadah kupcev je potrebno temu prilagoditi tudi marketing v podjetjih.
Pomembno je bilo, da smo hitro prepoznali izzive in pravočasno ukrepali. Tako so bili tudi nekateri naši naročniki zdaj primorani narediti korak naprej k digitalizaciji posla – za katero do zdaj niso imeli dovolj velike iniciative. V prvem valu se je še zdelo, da je celotna situacija prehodne narave. A že v drugem je postalo jasno, da je to zdaj naša t.i. nova normalnost.
V poletnem obdobju smo nenehno opozarjali na drugi val, a velika večina temu ni verjela. Da so nekateri med poletjem zaspali je pokazalo povečano povpraševanje po spletnih trgovinah in online storitvenih platformah v jesenskem času. Veseli smo, da so nekateri že pravočasno zaznali spreminjanje potreb uporabnikov / strank in se temu prilagodili. O enem izmed primerov uspešne prakse smo že pisali v tej rubriki, in sicer v zapisu Dvig ONLINE prodaje v času Covid-19.
Ker digitalizacija ostaja zakoreninjena med nami, je zdaj skrajni čas, da razmislimo, kako bo potekalo okrevanje po pandemiji naslednje leto – v 2021.
DIGITALNA TRANSFORMACIJA
Digitalna transformacija podjetij je zdaj še bolj prišla do izraza. Že v prvem valu epidemije je postalo hitro jasno katera podjetja so optimalno digitalno opremljena. Ta so v tem času iskala samo primerne kanale za nagovarjanje svoje ciljne skupine. Druga podjetja pa so se soočala s krizo znotraj podjetja, saj so ostala v krču. V času, ko bi lahko prodajala prek spleta so se morala najprej sploh tranformirati na splet. Potem pa obstaja še tretja skupina podjetij. Ta so že na spletu, imejo celo spletno trgovino, a ni prilagojena kupcem.
Znova se je pokazalo kako pomembna je nakupovalna oz. uporabniška izkušnja. Naši naročniki že vedno o čem govorimo, saj nenehno opozarjamo na t.i. UX design, ko postavljamo ali vzdržujemo spletne strani/trgovine.
Potrošniki se bomo še bolj odmaknili na splet, kar pomeni večji poudarek na virutalni nakupovalni izkušnji. A ne pozabimo na hitro reagiranje na vedno spreminjajoče se potrebe potrošnikov.
Za vsa podjetja je ključno, da se končno posvetijo poslovnemu modelu in ga naredijo bolj agilnega. V branje priporočamo knjigo Vitko inoviranja. To bo pomagalo, da boste v prihodnje hitrejši pri sprejemanju nenadnih odločitev, saj boste v poslovnem modelu že postavili močne temelje.
Obstajajo pa tudi podjetja, ki se poleg vsega tega zavedajo vlaganja v vsebinski / SEO marketing. Ta v povprečju prinese rezultate šele čez nekaj mesecev. A vzame čas za pripravo vsebin. Torej, podjetja, ki imajo urejeno spletno prodajo, odlično uporabniško izkušnjo – se zdaj ukvarjajo (ker imajo več časa) z ustvarjanjem vsebine na njihovi spletni strani. Rezultate pa bodo želi takrat, ko bodo drugi o tem šele začeli razmišljati.
Tudi v Beli krajini je nekaj takšnih podjetij. Gre večinoma za manjša družinska podjetja. Torej, brez izgovorov, da je to primerno le za večje. Ravno nasprotno. Izkoristite to obdobje.
Trend nakupovanja prek spleta
Trend nakupovanja prek spleta pa je zajel tudi starejše generacije. A tukaj se skriva past za vse, ki se ukvarjamo tudi s prodajo prek spleta. Ko postavljamo spletno stran/trgovino je bistveno, da pomislimo tudi nanje.
Pri naših naročnikih je šlo najpogosteje za prilagajanje pisav, kontrastna ipd. Imeli smo celo primer, ko kar nekaj uporabnikom ni bilo jasno, da je potrebno “poskrolati” po strani na kateri so pristali ipd. Tukaj zelo pomembno vlogo odigra tudi prijazna podpora strankam.
V kolikor imate to možnost vprašajte uporabnike na strani kaj jih moti, zakaj niso dokončali nakupa ipd. Pogovarjajte se s svojimi kupci – presenetilo vas bo kako vam lahko pomagajo. Pomislimo na vse ciljne skupine in jim prilagodimo nakupno izkušnjo. Obrestovalo se vam bo.
Na družbenih omrežjih pa se je izkazalo, da so bile najuspešnejše tiste kampanje, ki so bile osebne, iskrene in pozitivnih spodbud. V spletni trgovini Zdrava pisarna je bil tako najbolj bran zapis tisti, ki je povabil bralce k ogledu lastni domačih pisarn ekipe. Zapis si lahko ogledate tukaj: Domače pisarne ekipe Zdrava pisarna.
Za 2021 tako lahko pričakujemo, da se bo potrošniško vedenje vseh nas še naprej drastično spreminjalo. Ne bo več koraka nazaj, ampak le koraki naprej k nadgrajevanju digitalne transformacije. Bodite korak pred časom, da ne bo presenečenj, če pa že – boste nanje odlično pripravljeni.
__________________________
Želite BREZPLAČEN pregled vaše spletne strani / trgovine – uporabniška izkušnja, SEO, hitrost strani? Ali pa pregled komunikacije na družbenih omrežjih: Facebook, Instagram, Linkedin?
Pišite nam >>> info@starkmat.si ali prek obrazca TUKAJ.
EKIPA STARKMAT VAM ŽELI SREČNO IN USPEŠNO NOVO LETO 2021!