IZ PRAKSE: DVIG (ON-LINE PRODAJE) V ČASU COVID-19
Kako doseči dvig (on-line) prodaje v teh kaotičnih časih? Že v prejšnjem zapisu smo predstavili pomen digitalizacije za dvig prodaje na primerih dobrih praks: SPLETNE STRANI IN TRGOVINE V ČASU COVID-19.
Tokrat pa bom podrobneje predstavila, kako so se tega lotili v podjetju Mediwa Center. Za to podjetje smo letos takoj z začetkom drugega vala pripravili možnost spremljanja vadb preko spleta. Sodelujemo pa že več kot leto dni, saj smo pomagali tudi pri strateški zasnovi spletnega mesta. Izdelali smo tudi spletno stran in spletno trgovino ter skrbimo za marketing.
Zaradi sprememb na trgu smo v izredno hitrem času kreirali celotno on-line infrastrukturo za prodajo na spletni strani. Posledica je bil ućinkovit dvig (on-line) prodaje. A pri prenosu vsebine na ON-LINE večina najprej pomisli na ogromne finančne in časovne vložke.
Zato sem za vas tokrat izbrala predstavitev te teme in kako lahko na enostaven način še naprej skrbite za optimalno (on-line) prodajo – tudi v času Covid-19.
Mediwa Center je medicinski center za krepitev zdravja in rehabilitacijo v Prekmurju. Otvoritev centra je bila letos avgusta in je v celotnem obdobju pred drugim valom epidemije odlično deloval. Število udeležencev na vadbah se je konstantno povečevalo, prav tako delež terapevtskih obravnav. Potem pa se je začela slika razširjenosti s Covid-19 slabšati. To smo seveda predvideli že pred uradno otvoritvijo centra.
Že v poletnih mesecih smo pripravili infrastrukturo za spletno prodajo in dodali v ponudbo tekstilne produkte iz kolekcije Mediwa. Realno pa smo pričakovali tudi situacijo, v kateri smo sedaj. Situacijo ko ni dovoljeno obratovanje tudi tovrstnim centrom, ki sicer skrbijo tudi za zdravstvene terapevtske obravnave.
Lastnica Iva Weingerl je že v obdobju pred drugim valom posnela nekaj video vsebin s konkretnimi vadbami. V začetku oktobra pa smo tako v Mediwa Shop umestili še ON-LINE vadbene programe.
Na fotografiji je prikazan del spletne trgovine Mediwa Centra. Gre za on-line program ene izmed vadb. Prav tako pa smo omogočili zakup vadb, ki potekajo V ŽIVO.
POSTAVITEV ON-LINE PROGRAMOV
Postavitev on-line programov se je začelo s premišljeno izbiro tematike glede na povpraševanje. Zato smo vsebino on-line programov razdelili na dve polovici.
Programi se delijo na 2 dela:
1. On-line programi posneti že vnaprej in naročnik prejme neomejen dostop do vsebine
2. On-line programi V ŽIVO prek aplikacije ZOOM
Glavni pomislek lastnice je bil seveda o zaščiti gesel in da ne bi bil možen prenos strokovnih vsebin tistim, ki niso plačali za to znanje. Nenazadnje gre za strokovne vsebine z avtorskimi pravicami. Hkrati pa je to povezano tudi z višino investicije v selitev storitev na splet.
Prilagojene rešitve za zaščito prenosov so precej drage, mi pa smo ponudili cenovno sprejemljivo rešitev. Ta zelo oteži nepooblaščen prenos vsebin. Kako smo to storili, pa v naslednjih vrsticah.
ON-LINE PROGRAMI POSNETI VNAPREJ
On-line programi, posneti vnaprej, so integrirani na Youtube kanal v zasebno vsebino komunikacijskega kanala podjetja na tem omrežju. YouTube nudi odlično priložnost za vse, ki ne veste kam “obesiti” vaše plačljive vsebine. Na YouTube kanalu Mediwa Centra je trenutno viden le napovednik za dotično vadbo.
Vadba, ki je plačljiva in jo naročnik kupi prek spleta, pa je dostopna s posebno povezavo, ki jo prejme na svoj elektronski naslov. Kot dodatna varovalka pa je tu še korak, da mora lastnik vsebine dodati email stranke v to skrito YouTube vsebino za dostop. Dvojna varnost za preprečitev zlorabe. O ustreznem poimenovanju YouTube vidnih vsebin pa kdaj drugič.
ON-LINE PROGRAMI V ŽIVO
On-line programi v živo pa se izvajajo prek aplikacije Zoom. Ker gre prav tako za plačljive programe, smo morali otežiti dostop tistim, ki programa niso kupili. Hkrati pa smo morali vseskozi imeti v mislih tudi odlično uporabniško izkušnjo. Pri slednji ne gre le za integracijo, ki bi bila prijazna za uporabo tistih, ki se prijavljajo na program. Enostavna za urejanje je morala biti tudi za tistega, ki bo upravljal z aplikacijo in računom.
IZZIVI, S KATERIMI SMO SE SOOČILI PRI POSTAVITVI ON-LINE PROGRAMA
Pri postavitvi spletnih on-line programov smo se soočili s vprašanji:
– kako postaviti UX za produktno stran, da bo čim bolj razumljiva
– kako postaviti sistem prijav, da bo enostaven za uporabnike
– kako postaviti sistem v ozadju, da bo prijazen za upravljalca
Sistem je torej postavljen tako, da se stranka registrira na spletni strani podjetja (zelo pomembno, da ostanejo na vaši spletni strani), po tem, ko jo lastnica ročno potrdi glede plačila in jo razvrsti v tip stranke, pa ta stranka prejme dostop do sicer zaklenjene podstrani, kjer je integriran Zoom “sestanek”. Tako stranka ne more deliti povezave z ostalimi in hkrati vseskozi ostane na naši spletni strani, kjer se “počuti varno”.
Potem pa smo čez nekaj dni naredili ponovno analizo in optimizirali stran, upoštevajoč vse povratne informacije. Spletna trgovina je živa stvar in se mora nenehno prilagajati potrebam obiskovalcev.
Na primer, eden izmed povratnih odzivov je bil ta, da ⅓ prijavljenih ni vedela / videla, na katero povezavo naj gredo za ogled programov.
Rešitev je bila ta, da smo naredili večje in bolj očitne gumbe ter več opisnih navodil, hkrati pa smo bolj jasno razvrstili vsebine za ogled in dostop do njih.
Ta primer je jasen pokazatelj, da lahko pri razvoju UX procesa samo predvidevamo, kako bo najboljše za stranke, dejansko stanje pa se pokaže šele z uporabo le tega.
In pri tem moramo biti odzivni, da postavitve spremenimo hitro, saj sta od tega zelo odvisna prodaja in zadovoljstvo strank.
Hitre spremembe v digitalnem marketingu in spletni prodaji se dogajajo tako intenzivno, da jih resnično ne smete več zanemarjati. Seveda je priporočil o tej tematiki na spletu res veliko in dostop do informacij je na voljo vsem. Pa vendar bodo vse te informacije v sebi v prid obrnili le tisti odločevalci v prodaji, ki se zavedajo pomena spreminjajočih nakupnih navad svojih potencialnih strank.
V primeru digitalizacije vsebin v Mediwa Centru je bilo najbolj pomembno to, da strankam nudimo tudi celotno podporo v procesu nakupa. Kljub izjemno jasnim navodilom za nakup prek spleta so ljudje še vedno nezaupljivi, ne poznajo vseh pogostih plačilnih sredstev, so raje tiho – kot da bi povprašali za pomoč. Vse to pa moramo predvidevati mi, hkrati pa biti v stalnem stiku s kupci ter poizvedovati “kje v nakupnem procesu se zatika”.
REZULTAT PRENOSA VSEBIN NA SPLET IN ON-LINE NAKUPI
Rezultati prenosa vsebin na splet za primer Mediwa Centra so se izkazali kot odlična poteza. Prodaja se je, zaradi hitrega odzivnega časa in prilagoditve na situacijo, dvignila za 80%. Seveda ni vse rožnato.
Tukaj je še intenzivno delo na marketingu prek socialnih omrežij, stalno prilagajanje ugodnosti in borba za vsakega naročnika na on-line vsebine. Če v prvem valu epidemije še nismo opazili tolikšnega porasta on-line programov, je zdaj v drugem valu tega res neprimerljivo več. Zato je več tudi konkurence. A veseli smo, da smo Ivi pomagali do več strank tudi v obdobju, ko so ukrepi zaradi virusa tako oklestili gospodarstvo.
Izredno pomemben del postavitve produktne strani v spletni trgovini je njena vsebina. Vse ključne informacije morajo biti izpostavljene že v prvem delu. Poudarjen CTA (call-to-action) gumb za naročilo in usmeritev za ogled programa. V nadaljevanju sledi nagovor potencialnega naročnika, ki je v skladu z zastavljenim načinom komunikacije (tikanje/vikanje). Lahko umestite video nagovor za prijavo na program, ponovno izpostavite prednosti za naročnika (konkretno kaj pridobi). Poudarite varen nakup in vašo avtoriteto. V zadnjem delu izpostavite zadovoljna mnenja. V kolikor še nimate mnenj vaših on-line naročnikov, izkoristite dosedanje. Na koncu ne pozabite dodati še kategorijo “sorodni izdelki” za pospeševanje prodaje.
KAKO LAHKO VI – NE GLEDE NA BRANŽO – DVIGNETE PRODAJO V IN PO OBDOBJU COVID-19
Ne glede na branžo v kateri ste, lahko dvignete prodajo tudi zdaj v tem obdobju. Nekaj priporočil:
– Obstoječo spletno stran optimizirajte za Google iskalnik, dopolnite opise in osvežite fotografije.
– Če lahko ribogojnice prodajajo celo ribe prek spleta, ni nič ovira. Aktivirajte spletno prodajo z optimizacijo obstoječe ali postavitvijo spletne trgovine.
– Ne glede na branžo lahko vedno ponudite v on-line programih svoje znanje in izkušnje:
Ste frizer? Ponudite on-line program za unikatno spletanje kit.
Ste gostinec? Posnamite se med tem, ko pripravljate posebno kombinacijo pijače in to prodajajte na spletu.
Prodajate traktorje? Delite z vašimi sledilci koristne ugotovitve, potem pa v nadaljevanju ponudite plačljiv on-line program, kjer bodo lahko izvedeli o trikih za boljše vzdrževanje.
– Posvetujte se strokovnjaki na tem področju, saj vam pogosto tretja oseba lahko poda odlične rešitve, na katere sami niste pomislili, ker “ste preblizu vašemu poslu”.
Dejstvo je, da se tudi v Sloveniji vse več kupcev poslužuje spletnih trgovin. Digitalizacija ni le več priporočilo, ampak nuja. Vaši potencialni kupci ne bodo čakali, da se boste vi digitalizirali. Ta čas bodo odšli h konkurenci. In tam najverjetneje tudi ostali.
V današnjem času, ko so zaradi trendov “ostani doma” vsi na spletu, je več kot očitno, kako hitro se spreminjajo navade. To, da je nakup prenosnikov v porastu, ne kaže le na šolanje in delo od doma.
Kaže tudi na to, da smo čedalje več na svojih prenosnikih, ki postaja naš dodatni družinski član. Ta nam daje dostop do svetovnega spleta in oglaševalci to tudi odlično izkoriščajo. Kar kaže tudi na to, da se nahajamo v najboljšem možnem času za opravljanje spletnih nakupov. Spletni nakupi so postali skoraj edini varen način za nakupe v času epidemije. Kje ste pa vi?
Celotna situacija s Covid-19 pa zagotovo doprinaša k boljši digitalni pismenosti. Že sami na lastnih projektih opažamo, da nakupe prek spleta čedalje pogosteje opravljajo tudi starejši od 50 let. Kar je pravzaprav odlično.
Izredno nazoren prikaz spremenjenih nakupnih navad Slovenk in Slovencev. Gre za primerjavo spletne prodaje z letom 2019. Zaznan je dvig spletnega nakupovanja za kar 18%. Vir: Shopper’s Mind
Želite, da pomagamo tudi vam? Pišite nam in se dogovorimo za prvi korak: >>> KONTAKT