SPLETNA STRAN IN VLOGA NAROČNIKA
Dobro je, da se naročnik zaveda svoje vloge pri postavitvi spletne strani. No, v bistvu je nujno. Pri našem delu se pogosto znajdemo v situaciji, ko si naročniki preprosto ne znajo predstavljat kako obsežen projekt je izdelava spletne strani, kaj vse prinese in kaj je dejansko njihova vloga. Zato naše naročnike pred samim začetkom seznanimo z njihovimi nalogami, vsemi fazami postavitve spletne strani in terminskim planom ter predvidenimi stroški.
POCENI, ALI HITRO IN UDOBNO? OBOJE PAČ NE GRE.
“Enostavno: več časa in razmisleka bo naročnik vložil v spletno stran, hitrejša in cenejša bo tehnična izvedba.”
Naročnik se moram najprej odločiti ali želi, da bo izdelava spletne strani cenovno ugodna, ali pa bo izdelana hitro in z minimalnim angažmajem. Poceni, ali hitro in udobno? Oboje pač ne gre. Stvar je v tem, da sta cena spletne strani in rok izdelave, enako odvisen od naročnika, kot od izbranega izvajalca. Enostavno: več časa in razmisleka bo naročnik vložil v spletno stran, hitrejša in cenejša bo tehnična izvedba.
Pri delu se nam pogosto dogaja, da se naročniki preprosto ne zavedajo, da je kakovost spletne strani odvisna od gradiva, ki ga dobimo. Seveda se lahko dogovorimo, da gradivo pripravimo mi, a večinoma se zaradi varčevanja naročniki za to ne odločajo. Včasih pa je priprava naročnika 100 % odvisna od naročnika, saj gre lahko za specifično strokovno področje, ki ga zaradi kompleksnosti preprosto ne razumemo.
In glede na to, da je postavitev spletne strani brez slikovne in tekstovne vsebine nemogoča, je velika odgovornost in prvi korak na strani naročnika.
Zdi se mi, da se v resnici nihče v ne zaveda, koliko časa vzame priprava slikovnega gradiva, izdelava opisov in izdelava vsebinskega okvirja – to je osnova za postavitev spletne strani. In matematika je enostavna – vprašati se moramo: “koliko je vredna moja ura in koliko časa bom porabil za pripravo gradiva?” in pa: “ali si sploh lahko vzamem čas za to?”
Na podlagi preteklih izdelkov ocenjujem, da bo za res tekoče delo naročnik vložil 20 – 40 ur dela – skozi celoten proces izdelave spletne strani, ki sem ga opisal v zapisu: IZDELAVA SPLETNE STRANI – PROCES, ki ga najdete na naši spletni strani.
Na sliki sta Maja in Denis, lastnika blagovne znamke in pivovarne Vizir. Sodelovanje z njima je dober primer intenzivnega sodelovanja med našo agencijo in pivovarno Vizir.
NIMAM ČASA IN NE SREDSTEV
Kaj pa če se znajdemo v situacijo, ko za novo spletno stran nimamo ne časa in ne denarja?
Včasih skozi pogovor z naročnikom začutim, da je optimalna rešitev nekje druge. Tako lahko naročniku predlagam, da izdelavo spletne strani premaknemo v prihodnost. Kot prvi korak pa lahko začnemo s Facebook stranjo, LinkedIn profilom in LinkedIn stranjo, ter Google My Business profilom podjetja. O Google My Business profilu podjetja smo že naredili zapis z naslovom: Ste si že uredili Google izkaznico vašega podjetja – Google My Business? Pri čemer naj bo rešitev le začasna, saj vse našteto ne more v celoti nadomestiti izdelavo spletne strani.
Ko podjetje sčasoma generira dovolj prihodkov, se lahko lotimo izdelave kakovostne spletne strani. In če se to ne zgodi, je toliko boljše, da nismo šli v časovno in finančno zahtevne spletne rešitve.
INTENZIVNO SODELOVANJE NAROČNIKA
Intenzivno sodelovanje med naročnikom in izvajalcem je osnova za dober rezultat. Tudi časovno komponento projekta lahko optimiziramo s tesnim sodelovanjem naročnika. Pomeni, da je naročnik povezan in vključen v vse faze izdelave spletne strani.
“Po naših izkušnjah je 70% cene spletne strani odvisno od naročnikovega vključevanja v projekt.”
V primeru, ko naročnik sam pripravi vsebinsko in tehnično ustrezne slike (velikost, poimenovanje, kakovost) in besedila, ki so SEO optimizirana in slovnično korektna, je lahko poleg hitrejše izvedbe, to odločilno tudi za ceno izdelave spletne strani. Po naših izkušnjah 70% cene spletne strani odvisno do naročnikovega vključevanja v projekt. Seveda se tukaj vrnemo na vprašanje: “koliko je vredna moja ura in koliko časa bom porabil za pripravo gradiva in pa: ali si sploh lahko vzamem čas za to?”
Skratka, ko boste v fazi prenove ali izdelave nove spletne strani, se morate zavedati, da je vaša vloga odločilnega pomena. Brez vaše podpore in intenzivnega sodelovanja res ne moremo postaviti optimalne spletne strani. In ne glede na to, koliko denarja ste pripravljeni vložiti v izdelavo spletne strani, bo le-ta od vas terjala kar nekaj časa in energije.