Grajenje osebne (blagovne) znamke za tiste, ki tega ne želijo prepuščati naključju
Dajmo zagrizniti v to kislo jabolko s tem filozofskim uvodom.
Res je zanimivo, da kadar koli uporabim izraz “osebna blagovna znamka” ali “personal brand”, se začne širiti nekakšen nelagoden občutek. “Še svoje nazore in osebno identiteto smo “prodali” za blagovno znamko, potrošniška družba, izguba lastnega jaza, skomercializiran svet?”
Bi bilo boljše, če bi uporabili drug izraz? Recimo osebnostna znamka, osebnostni odtis, osebni ugled, individualna prepoznavnost, osebna avtentičnost ali osebna izraznost? Zakaj rinemo vmes besedo “blagovna”?
Vse je stvar percepcije.
Kar zares šteje je, da ohranjamo harmonijo (namenoma nisem izbrala besede ravnotežje) med gradnjo osebne blagovne znamke in ohranjanjem lastnega jaza. To lahko dosežemo s tem, da se osredotočimo na to, kdo dejansko smo in kaj nas resnično navdihuje, ter na to, kako lahko svoje talente in strasti uporabimo za prispevanje k svetu na način, ki je resnično pomemben in trajen. Ključno je tudi, da ostajamo povezani z drugimi ljudmi in negujemo pristne odnose, ki nas napolnjujejo in nas podpirajo v našem osebnem in duhovnem razvoju.
Če imamo to “poštimano”, ni nujno, da je poimenovanje osebnih značilnosti kot “osebna blagovna znamka” nujno nekaj negativnega. Ta izraz lahko služi kot uporabno orodje za razumevanje, kako se ljudje predstavljamo svetu in kako nas drugi dojemajo.
! Vendar pa je treba upoštevati, da lahko pretirana osredotočenost na gradnjo osebne blagovne znamke vodi v negativne posledice. Če se preveč osredotočimo na podobo, ki jo želimo ustvariti, lahko zanemarimo svoje pristne interese, vrednote in odnose. To lahko privede do izgube lastnega jaza in občutka izgube identitete.
! Potrošniška družba, ki spodbuja konstantno trženje in samopromocijo, lahko dodatno oteži to težavo. Če smo nenehno izpostavljeni sporočilom, ki nas spodbujajo k temu, da smo “blagovne znamke”, se lahko začnemo identificirati z materialnimi dobrinami in zunanjim uspehom, namesto z notranjimi vrednotami in čustvi.
To, da vemo kdo v resnici smo, kaj so naši temelji in poslanstvo, pa odlično vodi naša poslovna partnerka za intuitivno vodenje. Definitivno prava oseba za moje vprašanje o smiselnosti gradnje osebnostne znamke, če ne poznamo svoje identitet – resničnega jaza?
“97% tvojih re-akcij narediš nezavedno. Tvoj živalski instinkt v afektu ali tvoj počasni odločevalski človeški preforalni možganski reženj črpata iz programeskega paketa, ki se imenuje tvoja podzavest. 80% komunikacije, ki jo oddajaš je neverbalne ali meniš, da na stopnji samozavednja danes med mlajšimi generacijami lahko tvoja blagovna znamka preživi “facial makeover”? Jaz stavim na avtentičnost in gradim od tam.” – Manica Čelofiga, Intuitivno vodenje
Tisto, ko se odločiš, da boš pa zdaj malo bolj profesionalno gradil svojo osebno znamko, ampak se ne bi rad čisto zares izpostavil. 🙂 Popolnoma razumem, ker sem bila tudi sama takšnega mnenja. Našla sem svojo pot kako lahko dovolj kakovostno gradim svojo osebnostno znamko na Linkedinu in še vedno ohranjam večji del svojega zasebnega življenja. Za vaša vprašanja sem na voljo na mateja@starkmat.si
Vsak od nas nosi elemente osebne znamke – če hočete ali nočete
Vsak od nas nosi elemente osebne blagovne znamke, ki se kažejo skozi naše vedenje, komunikacijo, stališča, interese in dosežke. Ta trend je še posebej izrazit v dobi družbenih omrežij, kjer imamo vsak še svoj virtualni odtis. Vendar pa ni nujno, da je to slabo ali izključno komercialno.
Zdrava meja je v ohranjanju avtentičnosti in integritete. Ključno je, da gradimo svojo osebno blagovno znamko na temelju svojih vrednot, strasti in resnične identitete. Slediti trendom ali pretvarjanje, da smo nekdo, kar nismo, le zato, da bi ugajali drugim, lahko hitro vodi v izgubo pristnosti in zaupanja.
ODLOČITEV: Boste upravljali s svojim ugledom ali boste čakali kaj se bo zgodilo samo od sebe?
Ko se prijavite na razgovor za službo, ko spoznate nekoga na konferenci ali pridobite novo stranko, bodo zagotovo:
– preverili vaš LinkedIn profil
– iskali vaše ime na Googlu
– vas iskali na Facebooku in Instagramu ali
– vprašali nekoga na družbenih omrežjih o vas.
Verjetno ste že slišali in so vam doma kdaj govorili, da “ni pomembno, kaj veste, pomembno je, koga poznate”, in vas učili o moči mreženja in znanja. Zakaj ne verjamete več v to v svetu, kjer obstajajo Instagram, Google in Facebook? 😉
8 kiksov pri grajenju osebnostne znamke, ki se jim lahko izognete
NE KOPIRAJTE DRUGIH – Vsak posameznik je edinstven, zato je pomembno najti lasten glas in identiteto.
NE IŠČITE POPOLNOSTI – Stalno iskanje popolnosti lahko povzroči, da nikoli ne začnete ali končate projekte. Bolje je biti proaktiven in se učiti iz izkušenj.
POKAŽITE RANLJIVOST – Ljudje se bolj povežejo z osebnostmi, ki so ranljive in avtentične. Pretvarjanje, da je vse popolno, lahko ustvari razdaljo med vami in vašo občinstvo.
PAZITE NA DOSLEDNOST – Neprestano spreminjanje stila ali sporočila lahko zmede vaše sledilce.
NE IGNORIRAJTE MNENJA DRUGIH – Zavračanje kritike ali nasvetov vaših sledilcev lahko vodi v stagnacijo.
NE ZANEMARITE SVOJIH VREDNOT – Če ustvarjate blagovno znamko, ki ni v skladu z vašimi lastnimi vrednotami, se lahko počutite nezadovoljno in neavtentično.
ZMERNO PRI SAMOPROMOCIJI – Če se osredotočite samo na promocijo sebe ali svojih izdelkov, lahko odbijete svoje sledilce. Namesto tega se osredotočite na ustvarjanje vrednosti in izobraževanje svoje občinstvo.
DOLOČITE DOLGOROČNI CILJ – Gradnja osebne blagovne znamke je dolgoročen proces. Namesto kratkoročnega iskanja pozornosti se osredotočite na gradnjo trajnih odnosov in vrednosti za svoje sledilce.
_______________________________
Iskreno?
Iskreno, gradnja osebne blagovne znamke je lahko izjemno pomembna in koristna, vendar je hkrati lahko tudi zahtevna in včasih celo izčrpavajoča. Veliko ljudi misli, da je gradnja osebne blagovne znamke enostavna, a v resnici zahteva veliko dela, časa in vztrajnosti. Potrebno je graditi konsistentno prisotnost, ustvarjati kakovostno vsebino in se nenehno učiti ter prilagajati.
Da, res je. Vsak ima svoj osebnostni odtis, ni pa vsak za grajenje tega na profesionalni ravni. Odvisno je tudi od tega kakšen vaš cilj. To, da, ko nekdo brska na spletu vaše ime in priimek, dobi dober prvi vtis ali vam je vseeno? Če iščete službo ali če imate svoje podjetje, potem vam ne bi smelo biti vseeno. 😉
Kljub vsem izzivom in resnicam pa lahko gradnja osebne blagovne znamke prinese tudi neverjetne priložnosti za osebno in poklicno rast ter zadovoljstvo. Pomembno je, da ostanete zvesti sebi, vztrajate in uživate v procesu.
.
.
.
Želite, da vam pomagam pri odkrivanju in grajenju vaše osebnostne znamke na intuitiven način? Pišite mi na: mateja@starkmat.si