OBLIKOVANJE LOGOTIPA
Na podlagi lastnih izkušenj bom v tem zapisu predstavil kaj je po mojem mnenju bistveno za izdelavo logotipa. Govorili bomo o tem, kaj je grafično oblikovanje logotipa, zakaj je dober logotip za podjetje zelo pomemben in kako se ga lotevamo v Starkmat. Na podlagi primerov izvedenih projektov, bom naštel in na kratko pojasnil kaj je pomembno za grafično oblikovanje logotipa.
7 VPRAŠANJ ZA OBLIKOVANJE LOGOTIPA
Tukaj je naših sedem ključnih vprašanj za oblikovanje logotipa. Na podlagi izkušenj lahko rečem, da je izredno učinkovito, če pred začetkom oblikovanja, izvedemo pogovor z naročnikom.
Na ta način začne tudi naročnik razmišljat o svojem podjetju, ga spozna in odgovori na vprašanja, ki so tudi sicer v poslu pomembna.
Spodaj je nekaj osnovnih vprašanj, ki so pomembna za izdelavo logotipa.
- Ime podjetja ali blagovne znamke?
- S čim se podjetje ali blagovna znamka ukvarja?
- Katera blagovna znamka je vaša inspiracija?
- Imate pozicijski slogan ali moto?
- Kateri izmed 50 najboljših logotipov vseh časov vam je najbolj všeč?
- Pisava ali tipografija, ki vam je všeč?
- Katera barva najbolj opiše vašo blagovno znamko?
Za namen pridobivanja vhodnih podatkov pri projektu izdelave logotipa, smo pripravili vprašalnik. Povezava do vprašalnika je tukaj.
Na podlagi tega vprašalnika pridobimo vse konkretne vhodne podatke. Vprašalnik na pomaga pri pripravi ponudbe, kot tudi pri oblikovanju logotipa podjetja.
Pogovor z naročnikom
Ko skupaj z naročnikom odgovorimo na zgornja vprašanja, je oblikovanje logotipa bistveno lažje, hitrejše in efektivno. Efektivno v smislu popravkov, kar v končni fazi odloči kakšna bo cena za izdelavo logotipa. Če torej zagotovimo, čim manj popravkov, je oblikovanje logotipa hitrejše in posledično tudi cenejše.
Vhodni podatki = hitra izdelava logotipa
Hitro oblikovanje logotipa pa dosežemo z dobrimi vhodnimi podatki, ki jih pridobimo z intervjujem. S tem ko začne tudi naročnik intenzivno razmišljati o svojem podjetju ali blagovni znamki, bo kasneje lažje razumel končno podobo in pomen logotipa.
Čisto na začetku pogovorov nam veliko pomaga tudi vprašalnik, ki sem ga omenil že zgoraj.
Inspiracija za vašo blagovno znamko
Vzorniki so pogosto tudi inspiracija in povod, da tudi sami začnemo z neko dejavnostjo. Ko nam je jasno od kod izvira inspiracija, lahko preko analize le-te, odkrijemo osnovne oporne točke za izdelavo logotipa.
Poznavanje konkurence za unikaten izgled
Če nočete, da vas kupci primerjajo ali celo zamenjajo z konkurenčno blagovno znamko ali podjetjem, je za oblikovanje logotipa zelo pomembno, da poznate tudi svojo konkurenco. Tako bo lahko oblikovalec del razmisleka vložil tudi v diferenciacijo ali iskanje unikatnega izgleda vašega logotipa. Veliko lahko naredimo že z izborom imena, saj se najpogosteje dogaja, da imajo podjetja iz podobne branže, tudi celo podobna imena. Najbolj se zatakne pri barvi, ki je izredno močna asociacija in tukaj nima smisla, da tvegamo in gremo v povsem drugo smer.
50 najboljših logotipov
S tem, ko nam stranka iz seznama petdeset najboljših logotipov izbere enega, ki ji je najbolj všeč, lahko dobimo res relevantne podatke. Marsikomu je namreč težko ubesediti svoje želje, pričakovanja in vizijo. A s tem, ko nam klient pove kateri logotip mu je všeč, lahko z našimi večletnimi izkušnjami in dobro zastavljenimi podvprašanji, pridobimo ključne podatke za oblikovanje logotipa.
Kateri je pa vam najbolj všeč?
Vas zanima oblikovanje logotipa? Izpolnite naš vprašalnik!
Za naše stranke smo pripravili vprašalnik na podlagi katerega odgovorite na 7 vprašanj, ki smo jih omenili zgoraj in še nekaj ostalih. Na podlagi vprašalnika spoznamo tudi vaše želje in vaš okus, določimo terminski plan projekta ter finančni okvir. Po izpolnjenem vprašalniku, vam naredimo personalizirano ponudbo. Vprašalnik je torej obvezna vstopna točka za začetek sodelovanja, ki se je izkazala za odlično orodje. Izvedba logotipa je tako tudi cenovno ugodna, saj je manj popravkov, oziroma, se lahko že s prvim predlogom zelo dobro približamo vašim željam in pričakovanjem za oblikovanje logotipa.
Izbor pisave za oblikovanje logotipa
Šesto vprašanje iz tega nabora, se dotika izbora pisave oziroma tipografije. Rešuje velik izziv, saj je izdelava sodobnega logotipa odvisna ravno od pametnega izbor pisave.
Velika večina logotipov danes je namreč oblikovanih tako, da je ravno ime podjetja ali blagovne znamke, jedro oblikovanja in ne vključujejo ostalih sestavnih elementov logotipa – znak in ostali likovni dodatki.
Pozicijski slogan ali moto
Dobro je, če znamo le z nekaj besedami opisati bistvene lastnosti našega posla – in to lahko z malo jezikovne spretnosti postane naš pozicijski slogan ali moto blagovne znamke. Velika večina logotipov nima pozicijskega slogana, saj je blagovno znamko ali podjetje izredno zahtevno opisati le z nekaj besedami.
A če znamo kot podjetnik kratko in jedrnato opisati svojo blagovno znamko, bo lahko oblikovanje logotipa vizualizacija teh skrbno izbranih besed.