OBLIKOVANJE LETAKA ALI ZLOŽENKE
Oblikovanje letaka ali zloženke – obvezna oprema za sejemske nastope in ostale predstavitve so letaki, zloženke in katalogi. V tem zapisu sem se osredotočil predvsem na oblikovanje letaka in zloženke. Na podlagi izkušenj, sem na oblikovanje letaka in zloženke pogledal iz obeh smeri – tako iz smeri prodajnika oziroma komercialista na terenu, kako tudi oblikovalca – pri delu sem preko naših hišnih projektov v obeh vlogah.
Slika: prodajni letak za povečanje prodaje v času pohištvenega sejma v Ljubljani, projekt Taby.
Je vsak letak dober?
Osnovni namen oziroma potreba, da se sploh odločimo za oblikovanje letaka ali zloženke je kratka predstavitev izdelka ali storitve. Izpostavimo ključne rešitve in prednosti, ki jih ta ponuja. Končni rezultat pa je povečanje prodaje. Če smo torej dosegli izboljšanje prodajnih rezultatov, lahko rečemo, da je oblikovanje letaka ali zloženke dobro.
Kaj se moramo vprašat pred začetkom dela:
- kakšne rezultate hočemo
- kako bomo merili prodajne rezultate
- kdo so naši kupcu – v koga je usmerjeno oblikovanje letaka
Kakšne rezultate hočemo
Iz oblikovalskega vidika je izredno pomembno, da razumemo, kašni so želeni rezultati – temu bo podrejeno oblikovanje letaka ali drugih promocijskih tiskovin. Oblikovanje za komercialne namene je namreč podrejeno prodaji oziroma marketingu. Seveda to še ne pomeni, da je vseeno, na kakšnem estetskem nivoju je oblikovanje letaka oziroma tiskovin na splošno. A v nobene primeru ne smemo, za voljo superiorne estetike, podrejati vsebino, ki jo skušamo komunicirati.
Kdo so naši kupci – v koga bo usmerjeno oblikovanje letaka ali zloženke
Osnova za uspešno prodajo je poznavanje in razumevanja ter upoštevanje kupcev. Če vemo kdo so, kaj hočejo in kaj ji mi lahko ponudimo, je veliko manj tavanja in neuspelih marketinških poizkusov – zapravljanje denarja. Ko torej spoznamo kupce, se jim lahko približamo tudi s prodajno komunikacijo.
“Ko so oglaševalci ugotovili, da moškega spodnjega perila ne oglašujejo moškim, temveč ženskam, se je vizualna podoba oglasov za moško spodnje perilo konkretno spremenila. Dejstvo je, da večino moškega spodnjega perila kupijo ženske.”
Oblikovanje tiskovin ima tukaj veliko vlogo, saj z vizualnimi elementi poudarjamo informacije in prikazujemo slike, ki bodo v kupcih vzpodbudile zanimanje. Lahko se tudi prilagodimo času in prostoru ali situaciji za katero je namenjen letak in za kupca, ki se bo tam nahajal. Tako kot se je digitalni marketing specializiral in uspešnost gradi predvsem na segmentaciji kupcev, lahko tudi z oblikovanjem marketinških tiskovin targetiramo točno določeno publiko.
Primer: Če vzamemo blagovno znamko in točno določen izdelek, ki ga hočemo ponuditi dvema različnima ciljnima skupinama. Torej, če bomo letake delili na študentski zabavi, ali pa če bomo gradivo delili na srečanju upokojencev, oblikovna zasnova letaka nikakor ne more biti ista. Tipičen študent ima povsem druge vzvode in poglede, ko se odloča za nakup istega izdelka, kot jih imata njegova stara starša. Tudi iz čisto tehničnega vidika, bo oblikovanje letaka drugačno – večja pisava. Nakupne navada in izbira komunikacijskih sredstev se tudi razlikujeta – študentom bomo promovirali Facebook stran in Instagram profil, medtem ko bomo pri starejših zaupanje in dostopnost komunicirali z izpostavljeno telefonsko številko.
Slika: oblikovanje zloženke za blagovno znamko Active Chair.