OBLIKOVANJE KATALOGA
Ne glede na to, da je trend digitalizacije konkretno zmanjšal potrebe po tiskovinah, se boste kljub temu srečali z dejstvom, da vaše podjetje potrebuje katalog. Za lažjo komunikacijo z oblikovalcem in za boljše razumevanje, kako poteka oblikovanje kataloga, smo pripravili ta zapis. Glede na lastne izkušnje, smo iz perspektive oblikovalca, skušali upoštevati in si predstavljati, kako oblikovanje kataloga vidi in doživlja naročnik.
S poznavanjem, kaj nas na poti čaka, se lahko prej pripravimo, planiramo in na cilj pridemo varno. In nič drugače ni pri procesu oblikovanja kataloga za predstavitev vašega podjetja, storitve ali izdelka.
Oblikovanje kataloga - osnova
Preden začnemo z oblikovanjem kataloga za podjetje, moramo poskrbeti za osnovne stvari, brez katerih oblikovalci pač ne moremo začeti svojega dela. Spodaj so našteti tipični osnovni sestavni deli kataloga in odločitve, ki bistveno vplivajo na oblikovanje vašega kataloga.
Za začetek oblikovanja kataloga potrebujemo:
Slikovno gradivo in fotografije
Določitev formata – več na koncu zapisa
Vsebinski okvir – celota/generalno
Vsebinski okvir – posamezne strani (kaj je vsebinski okvir si preberite tukaj)
Besedila in opisi
Kontaktni podatki
Splošno osnovno gradivo
Slikovno gradivo za oblikovanje kataloga
V večini primerov je slikovno gradivo bistvenega pomena za oblikovanje dobrega kataloga. V prvem planu gre za vizualno komunikacijo. Seveda obstajajo tudi dejavnosti, katerih uspešna predstavitev temelji na kakovostni zasnovi besedila. Če, na primer, razvijamo lastno blagovno znamko, z lastnimi produkti, so lahko ravno fotografije izdelka bistvenega pomena za diferenciacijo – razlikovanje od konkurence. A generalno gledano, je vizualna komponenta našega posla oziroma podjetja, enako pomembna, kot vsebinski del.
Slike pa so še posebej pomembne v primeru krajšega promocijskega kataloga.
Zaradi samega obsega promocijskega kataloga ne moremo natančno in v detajle predstaviti vsebine. Z izdelavo takšnega zgoščenega kataloga potencialnega kupca predvsem nagovorimo, da nas boljše spozna. V katalogu podamo informacije kje lahko najdejo več vsebine in, kar je bistveno, naše kontaktne podatke.
Tudi če je katalog namenjen promociji vaše storitve, je slikovno gradivo še vedno zelo pomembno. Pri storitveni dejavnosti bomo s fotografijami predstavili ekipo in posameznike, z ostalim slikovnih gradivom, kot so sheme in diagrami, pa proces dela ter postopke in faze naše storitve.
Če imamo slikovno gradivo za oblikovanje kataloga že pripravljeno, moramo preveriti ali so rastrske slike tudi tehnično ustrezne. Pomemben podatek je torej ta, da je 1 cm (centimeter) = 37.8 px (piksla) – na ta način si lahko izračunamo koliko pikslov naj ima fotografija za površino, ki jo potrebujemo.
Izkušnje: Pomembno se je torej zavedati, da je slikovno gradivo odločilnega pomena za profesionalni izgled kataloga. Pri enem izmed klientov se je namreč zgodilo, da smo v zaključni fazi izdelave kataloga, tik pred tiskom, ugotovili, da se sicer odlične vsebinske fotografije, tehnično povsem ne ustrezne. Šlo je za to, da je stranka predložila fotografije, ki so bile objavljene na spletni strani, kot manjše fotografije ob besedilu. Pri oblikovanju kataloga pa je bila v tem primeru fotografija samostojno postavljena skozi celotno stran v velikosti A5 formata (148×210 mm).
Zaradi neustreznih fotografij se je proces izdelave kataloga zavlekel za dva tedna, saj je bilo potrebno poiskati ustrezno zamenjavo fotografij.
Slikovno gradivo so:
fotografije izdelkov ali storitev
3D prikazi produktov in simulacije procesov
skice in risbe, ter tehnični načrti
sheme in diagrami
infografika v obliki grafov
Določitev formata za oblikovanje kataloga
Če smo v prejšnjem odstavku obdelali kakšne so ustrezne fotografije za oblikovanje kataloga, se lahko sedaj direktno navežemo na format ali dimenzije kataloga. Kako velike morajo biti fotografije za oblikovanje kataloga je odvisno ravno od izbranih dimenzij – večji kot je katalog, večje bodo verjetno tudi same fotografije.
Najbolj ustrezen format za oblikovanje kataloga je po naših izkušnjah A5 format – ležeče. Zakaj? Ker:
je večina fotografij v razmerju 4:3, kar je zelo blizu razmerju stranic A formatov
ker je ravno prav velik za listanje brez podlage,
ker ga lahko pospravimo v standardni žep moškega suknjiča ali bunde
ker je A format veliko bolj naravno razmerje (zlati rez) kot na primer kvadrat
ker lahko, tudi če nimamo veliko vsebine, pripravimo kompakten katalog
Potrebno gradivo - splošno:
- Logotip podjetja v vektorski obliki (PDF, Ai, SVG)
- Celostna grafična podoba – navodila za uporabo barv, logotipa, slikovnega gradiva.
Kot za večino stvari, je potrebno tudi za oblikovanje kataloga oziroma izdelavo podobne tiskovine veliko znanja in časa. Celoten proces pa lahko traja veliko manj časa in je lahko v splošnem dosti bolj prijeten, če upoštevamo zgoraj naštete tipične sestavne dele za izdelavo kataloga. Zavedati se je potrebno, da še tako vešč oblikovalec, brez dobre slikovne in tekstualne vsebine, ne more izdelati dobrega kataloga. Pogosto se zgodi, da se podjetja šele preko izdelave kataloga ali spletne strani zares poglobijo v svoje vrednote, proces, produkte in ekipo. Pametna izbira strokovnjaka, ki bo pomagal pri izdelavi vašega kataloga je tako ključna – dober oblikovalec vas vključuje in pelje skozi celoten proces, saj ravno vi najboljše poznate posel, ki ga želite predstaviti.
Za boljšo prodajo
Učinkovit prodajni trik je tudi da, da ko na sejmu potencialnemu kupcu izročimo katalog, na kontaktno stran zapišemo našo mobilno številko in direktni osebni e-mail – s tem smo na nek način personalizirali katalog.