OBLIKOVANJE E-KATALOGA
Oblikovanje e-kataloga?
Če se sprašujete oziroma odločate kakšna oblika kataloga je za vaše podjetje najbolj primerna, je pametno začeti z nekaj vprašanji:
1. Ali je za vas bolj primeren tisk kataloga ali e-katalog? Mogoče oboje?
V osnovi raje predlagamo, da se odločite za oblikovanje e-kataloga. Ključna prednost e-kataloga je namreč ta, da je praviloma dostopen na spletu. Kar pomeni, da lahko doseže bistveno širšo množico potencialnih kupcev, če doseg publikacije primerjamo s tiskano verzijo. Prednost je tudi ta, da lahko e-katalog z lahkoto zamenjate, če pride do sprememb v ponudbi. Pri tiskani verziji je ravno pravilna ocena potrebne količine tiskovin glavna težava, saj se prepogosto dogaja, da pridejo spremembe, mi pa imamo polno skladišče “starih” katalogov.
Če vaša poslovna praksa predvideva veliko obiskov kupcev, oziroma potencialnih kupcev ali veliko nastopov na sejmih, bo tudi tiskana različica kataloga smotrna odločitev.
Ekološki vidik tiskane različice kataloga verjetno ni potrebno analizirati v podrobnosti, glede na splošne trende brezpapirnega poslovanja.
Primer hibridnega kataloga si lahko ogledate na povezavi tukaj, kjer je predstavljena digitalna oblika, spodaj pa je priložena slika tiskane oblike istega kataloga.

2. Na podlagi česa naj sprejmete odločitve za oblikovanje e-kataloga?
Dobra podlaga pri odločanju glede tipa kataloga je že prva točka. Premislite torej zakaj bi vašemu načinu poslovanje e-katalog bolj ustrezal, kot klasična tiskana oblika kataloga. Odgovor se tudi v tem primeru, v resnici skriva v vprašanju: kdo je vaš kupec? Kakšne so torej navade vaše tipične stranke oziroma naročnika, glede iskanja informaciji o vaših storitvah in produktih.
Pomembno je tudi vprašanje, kako pogosto menjate podatke ali produkte. Na hitro smo to vprašanje oplazili že pri prvem vprašanju. Glede tega je odločitev enostavna – če so menjave pogoste je smiselno, da izdelate e-katalog in po potrebi manjše količine tiskovin. Toliko, kolikor jih boste zagotovo porabili, preden bodo potrebne ponovne iteracije.
3. Kje so prednosti, če se odločite za tisk kataloga?
Oblikovanje e-kataloga ima tako prednosti kot slabosti. In zato je smiselno, da omenimo tudi nekaj prednosti oblikovanja tiskane verzije kataloga. Tisk kataloga vam bo omogočil predvsem popoln nadzor nad končno obliko. Pri digitalnih katalogih je značilno to, da si ga lahko prenesemo na računalnik in natisnemo na “domačih tiskalnikih”. Slabost tega je, da kakovost slikovnega gradiva, kontrast in ustreznost barv ter velikost same pisave, v veliki meri odvisna od naprave, na kateri se tisk izvaja. Te težave pri profesionalni izvedbi tiskane oblike kataloga nimate. In če gradite blagovno znamko, je seveda tudi ta del promocijskega gradiva izredno pomemben.
Za tiskano verzijo se boste odloči tudi v primeru, ko so spremembe izdelkov zelo redke, število prejemnikov tiskanega kataloga pa sorazmerno majhno. Pomeni, da je majhna verjetnost, da se vam zgodi prej omenjena zgodba, s polnimi policami “starih” katalogov. Ali pa, kar je tudi boleče, ko v košu na sejmišču zagledate lastne kataloga, za katere ste odšteli konkreten deleže marketing sredstev. V primeru, da katalog prejmejo le izbrani dolgoletni kupci ali resni potencialni kupci, potem so tovrstne skrbi odveč.
Omenili smo tu pomembnost poznavanja navad in vaših kupcev in potencialnih novih naročnikov. Če torej veste, da pričakovanja na trgu od vas terjajo tiskano verzijo kataloga, bo odločitev jasna. Kupec je kralj.