Najdite svoj ZAKAJ za doseganje boljših rezultatov
Zakaj so nekateri voditelji bolj vplivni, navdihujoči in inovativni od drugih?
Zakaj so nekatere organizacije deležne večje zvestobe strank in zaposlenih?
Odgovor je že nekaj let nazaj razkril strokovnjak za vodenje Simon Sinek. Simon je zaslovel z enim najbolj priljubljenih TED predavanji vseh časov, ki si ga lahko ogledate na koncu te objave. Kaj je tako slavnega? Ravno model, ki ga uporablja in se imenuje “Golden Circle” (Zlati krog).
Prek tega modela razloži, kako so legendarni voditelji, kot so Steve Jobs, Martin Luther King Jr., in brata Wright, lahko navdihovali, namesto da bi manipulirali, da bi motivirali ljudi. Doseganje boljših rezultatov temelji torej na modelu zlatega kroga.
Za tokratni zapis smo se odločili, saj smo uvrščeni na seznam strokovnih svetovalcev in mentorjev SPIRIT Slovenija in mentoriramo različne podjetnike znotraj podjetniških inkubatorjev. Ena tema pa je vedno prisotna na vsakem mentoriranju – in to ravno iskanje ZAKAJ-a. Torej, zakaj počnete to kar počnete – zakaj ste se odločili da na trgu ponudite ravno ta izdelek. In ko najdemo konkreten odgovor na ta “zakaj”, je vse lažje. Vse steče – od prodajnega nagovora (pitch-a) do prioritizacije vsebine za na spletno stran/trgovino do strategije komuniciranja na družbenih omrežjih.
Sinekov model zlatega kroga je poskus razlage, zakaj so nekateri ljudje in organizacije še posebej sposobni navdihniti druge in se uspešno razlikovati. Nevroznanost za teorijo zlatega kroga pravi, da se ljudje najbolje odzivajo, ko sporočila komunicirajo s tistimi deli njihovih možganov, ki nadzorujejo čustva, vedenje in odločanje.
Sinekova teorija je, da je uspešno sporočanje strasti za ‘Zakaj’ način komuniciranja z limbičnimi možgani poslušalca. To je del naše anatomije, ki obdeluje občutke, kot sta zaupanje in zvestoba – pa tudi odločanje.
Zato model zlatega kroga velja za tako vplivno teorijo vodenja. Na organizacijski ravni je sporočanje, vašega »zakaj počnete kar počnete«, osnova močne vrednostne ponudbe, ki bo vašo blagovno znamko razlikovala od drugih.
Slika: SmartInsights
ZLATI KROG za doseganje boljših rezultatov: Zakaj? Kako? Kaj?
Koncept zlatega kroga je ključen za doseganje boljših rezultatov. Pri fenomenu, ko končno najdete svoj “zakaj” (zakaj nekaj počnete, zakaj ste se odločili za prodajo tega izdelka, zakaj ste se odločili kandidirati za poslanca – če smo aktualni), torej ne gre za mnenje, ampak za biologijo.
»Začeti z zakaj« pomeni poiskati in izpostaviti osebne ter poslovne vrednote, za katere si prizadevamo ter doseganje boljših rezultatov. Šele jasno določen ZAKAJ nam omogoča široko prepoznavnost; disciplina in doslednost pri tem, KAKO in KAJ delamo, pa nam zagotavljata celosten in dolgoročen obstoj.
Toda zelo, zelo malo ljudi ali organizacij ve, ZAKAJ delajo to, kar počnejo. In z »zakaj« Simon Sinek ne misli na »zaslužiti dobiček«. To je rezultat. Vedno je rezultat. Z “zakaj” misli na:
Kaj je vaš namen?
Kaj je vaš vzrok?
Kakšno je vaše prepričanje?
Zakaj vaša organizacija obstaja?
Zakaj zjutraj vstaneš iz postelje?
In zakaj bi to koga zanimalo?
Navdihnjeni vodje in navdihnjene organizacije – ne glede na njihovo velikost, ne glede na industrijo – vsi razmišljajo, delujejo in komunicirajo od znotraj navzven. Od “zakaj”, prek “kako” do “kaj”.
Simon Sinek tako razlaga, kako uporabiti model “Golden Circle” za resnično razlikovanje ponudbe vrednosti vaše blagovne znamke, ko večina ne uspe. Teorija zlatega kroga za doseganje boljšega rezultata pojasnjuje, kako lahko vodje spodbudijo sodelovanje, zaupanje in spremembe v podjetju na podlagi njegovih raziskav o tem, kako najuspešnejše organizacije razmišljajo, delujejo in komunicirajo, če začnejo z razlogom.
Največji čar Simonovega zlatega kroga pa je, da ga lahko apliciramo na vsako področje v našem življenju, na vse kar počnemo. Tako je – uporaben tudi pri prepričevanju vašega otroka, da pospravi svojo sobo. 🙂
Povzetek.
Ko naslednjič pišete prodajno ponudbo začnite z odgovorom na vprašanje: “Zakaj vam sploh pišem to ponudbo?”. Tako enostavno je.
In še povezava do enega najbolj slavnih TedTalk nastopov >>> Kako nas véliki voditelji navdihujejo k delovanju
Potrebujete usmeritve pri iskanju vašega “zakaj” ali pa bi želeli, da pregledamo vašo prodajno vsebino in jo nadgradimo? Pišite nam na info@starkmat.si