KAKO VAS LAHKO SLABO NASTAVLJEN POP-UP STANE PRVE STRANI V GOOGLU?
Da, govorimo o tistih večinoma tečnih prikazih na zaslonu spletnih strani. Pojavna okna (ang. pop-ups) so namreč eno izmed najpogosteje uporabljenih orodij za povečanje konverzij, pridobivanje e-poštnih naslovov, promoviranje posebnih ponudb in podobno. Čeprav imajo v spletnem marketingu pomembno vlogo, je njihova uporaba lahko dvorezen meč. Zlasti ko govorimo o uporabniški izkušnji in SEO optimizaciji.
Kako pojavno okno (pop-up) vpliva na uporabniško izkušnjo in SEO optimizacijo?
Google že nekaj let poudarja pomen uporabniške izkušnje (UX) pri razvrščanju spletnih strani. Sem sodijo hitrost nalaganja, mobilna prijaznost, varnost, pa tudi to, kako enostavno in prijazno je za uporabnika dostopati do vsebine.
Logično je, da prekomerna ali vsiljiva uporaba pojavnih oken lahko obiskovalce spletne strani hitro odvrne od branja, nakupa…, ker:
➡︎ prekrijejo vsebino,
➡︎ se prehitro prikažejo,
➡︎ zahtevajo dejanje brez očitne možnosti zapiranja,
➡︎ se na mobilnih napravah prikazujejo neustrezno.
Če uporabniki hitro zapustijo stran (t.i. bounce rate), to Googlu sporoča, da spletna stran ne ponuja dobre izkušnje. To pa lahko negativno vpliva na rangiranje v iskalniku.
Kako Google gleda na pop-upe?
Od januarja 2017 Google uradno »kaznuje« mobilne spletne strani, ki uporabljajo vsiljiva pojavna okna ali prekrivne elemente, ki otežujejo dostop do vsebine. TUKAJ lahko tudi preberete uradni zapis.
Med “problematična” šteje:
➡︎ pojavna okna, ki se prikazujejo takoj ob vstopu na stran,
➡︎ elementi, ki prekrijejo glavno vsebino,
➡︎ obvezna pop-up potrdila ali oglasi, ki niso zakonsko nujni.
Kar večina spregleda, Google pa ne
Ko spletni pajek obišče spletno mesto, pregleda celotno vsebino strani, vključno z vsemi elementi, ki se prikažejo ob nalaganju – med njimi tudi pojavna okna (pop-upi). Če je koda pojavnega okna postavljena na način, da se vsebina v njem naloži pred glavno vsebino strani ali jo celo začasno prekrije, lahko pajek zazna to vsebino kot osrednjo oziroma najpomembnejšo.
Manj znano dejstvo – o katerem govori le majhno število izkušenih SEO strokovnjakov – je, da lahko iskalniki, kot je Google, posledično svojo oceno oziroma interpretacijo strani utemeljijo na vsebini znotraj pojavnega okna. To pomeni, da pop-up dejansko »prevzame« pozornost pajka, medtem ko se vsebina, ki se nahaja pod njim (in je sicer ključna za uporabnika), ne obravnava kot primarna.
Takšna napačna zaznava lahko vodi v izkrivljene rezultate pri rangiranju v iskalnikih. Stran se lahko nepravilno indeksira, kar pomeni, da se prikazuje za napačne ključne besede ali izgubi pozicije v iskalnih rezultatih. V praksi to pomeni slabšo vidnost, manj klikov in posledično nižjo učinkovitost spletne strani – vse to zaradi napačno upravljanega prikaza pojavnega okna.
Seveda obstajajo izjeme, saj Google NE kaznuje pojavnih oken:
➡︎ ki opozarjajo na piškotke (zakonsko zahtevano),
➡︎ ki služijo preverjanju starosti,
➡︎ kjer je vsebina za plačljivim “zidom” (npr. naročniški mediji),
➡︎ ali če so diskretna in ne ovirajo dostopa do vsebine.
Najboljše prakse za uporabo pop-upov
Da bi pop-up deloval v prid vašemu spletnemu mestu, tako z vidika uporabnika kot SEO, priporočamo:
- Pravočasno prikazovanje | Ne sprožite pop-upa takoj. Raje počakajte nekaj sekund ali določen odstotek prebranega besedila.
- Jasna možnost zapiranja | Uporabnik mora imeti vedno možnost, da pop-up enostavno zapre.
- Mobilna optimizacija | Poskrbite, da se pop-up pravilno prikazuje tudi na manjših zaslonih.
- Kontekstualna ustreznost | Vsebina pojavnega okna naj bo relevantna glede na stran, ki jo obiskovalec bere.
- Uporaba t. i. exit-intent tehnologije | Prikažite pop-up le, ko uporabnik kaže namero, da zapusti stran.
Ali so pop-upi sploh vredni tveganja?
Če so pravilno uporabljeni, da. Pop-upi še vedno veljajo za enega najučinkovitejših načinov za povečanje e-mail baze ali konverzij. Naše izkušnje kažejo, da lahko dobro oblikovan pop-up poveča število prijav v povprečju tudi za 10 % ali več. Ključ je v ravnotežju med prodajno učinkovitostjo in uporabniško prijaznostjo.
Naslednjič, namesto vsiljivega oglasnega, raje razmislite o manj agresivnih alternativah:
➡︎ slide-in elementi,
➡︎ fiksne pasice (top ali bottom bar),
➡︎ chat roboti s povabilom k dejanju,
➡︎ t. i. “scroll-triggered” ali “exit-intent” okna.
Pojavna okna niso sovražnik SEO, če jih uporabljamo pametno. Naj bodo dodana vrednost za uporabnika, ne ovira. Prilagodite njihov prikaz, spoštujte najboljše prakse in sledite smernicam iskalnikov. Tako boste ohranili (ali celo izboljšali) svojo SEO pozicijo, hkrati pa izkoristili marketinški potencial pop-upov.
Imate dodatna vprašanja glede umestitve pop-up obrazca na spletni strani?
Pišite na mateja@starkmat.si ali prek kontaktnega obrazca tukaj in z veseljem odgovorim.