CELOSTNA GRAFIČNA PODOBA - KAJ, KDAJ IN ZAKAJ, TER KOLIKO STANE
Celostna grafična podoba ali krajše CGP je osnova za konsistentno in enotno vizualno podobo vaše blagovne znamke. Najbolj znan sestavni del celostne grafične podobe je logotip podjetja ali blagovne znake. Ta je osnova in izhodišče za izdelavo navodil za ohranjanje enotne vizualne podobe – to je glavni namen celostne grafične podobe. Zasnova celostne grafične podobe je tesno prepletena z zasnovo blagovne znamke.
Slika: prikazana je aplikacija celostne grafične podobe za blagovno znamko Belokranjski izdelki. Takšni prikazi strankam pomagajo razumeti kako bo vizualna podoba blagovne znamke zaživela v realnosti.
Kaj je celotna grafična podoba ali CGP
Celostna grafična podoba je navodilo za uporabo vizualnih elementov blagovne znamke oziroma podjetja. S tem ko določimo osnovne vizualne elemente omogočimo različnim izvajalcem, da imajo vizualno izhodišče in temelje za poenoten izgled. Osnovni vizualni elementi so pisava, barve, logotip in simboli. Določimo tudi razmera med temi elementi – združevanje, kontrasti, uporaba.
Celostna grafična podoba je torej za enotno in konsistentno vizualno podobo blagovne znamke enako, kot je za varnost na cesti Zakon o pravilih cestnega prometa. Ko torej različne storitve naročamo pri različnih ponudnikih in te pred začetkom dela opremimo z pravili za uporabo celostne grafične podobe, lahko preprečimo neskladja med različnimi komunikacijskimi kanali. Ne bo se nam torej zgodilo, da bosta spletna stran in facebook profila ali katalog neusklajena.
Celostna grafična podoba – kdaj je pravi čas?
Izdelava celostne grafične podobe je za resno blagovno znamko in ugled podjetja osnova. Seveda je najboljše, da CGP naročite v samem začetku, preden gre blagovna znamka na trg. Idealno bi torej bilo, da že med samim snovanje poslovnega načrta in razvojem produkta, vzporedno grdite tudi celostno grafično podobo. Celostna grafična podoba je močno odvisna od zgodbe, ki jo nosi vaša blagovna znamka. Dejansko je tako, da v našem podjetju naročnikom pomagamo tudi pri zasnovi blagovne znamke, ki je nekakšen skelet na katerega naložimo mesnati del vizualne podobe.
Lahko se odločite tudi za prenovo celostne grafične podobe. Odločitev za to je lahko iz več razlogov. Najbolj pogost je menjava lastnikov in nova marketinška strategija. Del tega je nezadovoljstvo s prodajo in iskanje novih trgov – novi trgi, novi kupci: nove zgodbe. Za nas kot oblikovalce je najbolj neugodno, ko je razlog slab uglede podjetja. Da torej z novo podobo zarišemo novo pot, ki ji želimo slediti v prihodnje.
Iskreno, kot oblikovalec, najbolj uživam, ko smo v projekt vključeni dovolj zgodaj. Z naročnikom gremo torej čez vse vaza in skupaj zgradimo nekaj, v kar verjamemo vsi. Največji problem me kot oblikovalca doleti, kot začutim, da se naročnik ne more poistoveti z zgodbo, ki jo nosi celostna grafična podoba. Posledica je slabo razumevanje želja in potreb naročnika ter površinsko razumevanje blagovne znamke in zgodbe podjetja. Tukaj je izredno pomembna odkrita komunikacija in veliko sproščenih pogovorov.
Zakaj celostna grafična podoba?
Kot že omenjeno, je celostna grafična podoba izredno pomembna zaradi usklajene vizualne podobe. To pomeni, da so vaša spletna stran, katalogi, Facebook in LinkedIn profil ter ostali predstavitveni kanali enotnega izgleda. Enoten izgled je za marketing, prodajo ter zaupanje kupcev tako pomemben, kot so za varnost v stavbah enotne oznake za hidrante, jeklenke s prahom in varnostne oznake za izhod v sili. Celostna grafična podoba je torej standard za vizualno podobo vašega podjetja.
Menjave zaposlenih
Celotna grafična podoba je zelo koristna tudi v primerih, ko iz podjetja odhajajo in prihajajo novi zaposleni. Ne glede na to, kdo je avtor neke vizualne komunikacije, je ta enotna. Vaše stranke torej v nobene primeru ne smejo opaziti, da ste na področju marketinga v pol leta zamenjali dve osebi.
Različni izvajalci za različna področja
Tudi pri naročanju storitve pri zunanjih izvajalcih je celotna grafična podoba vodilo za enotno podobo. Ne želimo si, da bi čisto vsak izvajalec pusti svoj pečat. Razlog zakaj to ni ravno najboljše je v tem, da mora vaša blagovna znamka ali podjetje na zunaj izžarevat enotno, monolitno strukturo, moč in usklajenost. Vaši kupci torej ne vedo in jih ne zanima, da vašo Facebook stran podjetja upravlja eno podjetje, med tem kot so vašo spletno stran izdelali povsem drugi izvajalci. Komunikacija mora biti na vseh nivojih usklajena – tako na vsebinskem, kakor tudi na vizualnem nivoju.
Če se pojavijo razhajanja v vizualni podobi je podobno, kot če bi istočasno v medije prišla dva intervjuja, z dvema različnima vodilnima. Na ista vprašanja, bi predstavnika podjetja podajala povsem različne odgovore – se vam zdi, da bi na zaupanje in stabilnost to vplivalo pozitivno? Sam sem prepričan je ne.
Slika: zasnova blagovne znamke Agroparts Slovenija.
Koliko stane celostna grafična podoba?
Če vas zanima realna ocena izpolnite naš vprašalnik in poslali vam bomo personalizirano ponudbo. V vsakem primeru, pa je višina vložka v celostno grafično podobo odvisna od tega, koliko ste sami vključeni v projekt in nam olajša te delo. Pa seveda od tega, koliko ste sploh pripravljeni vložiti. Sodelovanje lahko začnemo že za 200,00 €.