Še vedno se pogosto pojavlja zadržek do spletne prodaje, češ “Prodaja nam odlično teče, ne potrebujemo dodatnih predstavitev še na spletu. Naši kupci nas že najdejo v fizični trgovini.”
To je sicer res, a po SWOT analizi bi zagotovo lahko večina dejavnosti pod “Nevarnosti” zapisala: digitalizacija, spletna prodaja ipd. Tudi kratkoročno razmišljanje o svojih kupcih je lahko nevarno. Namreč generacije se spreminjajo. Kako bodo razmišljali vaši kupci čez 5 ali 10 let? Kako že danes razmišljajo – v kolikor imate stranke različnih generacij? Veste kako razmišljajo, prek katerih kanalov se odločajo za nakup? Rek, da je najboljša reklama od ust do ust še vedno velja, se pa ta širi večinoma prek spleta (forumi, facebook skupine, mnenja na Googgle My Business vizitkah ipd.). To, da ste prisotni na spletu ne pomeni nujno, da imate spletno trgovino. Lahko imate predstavitveno spletno stran, kjer namesto plačilnih možnosti, dodamo le kontaktni obrazec za povpraševanje. Že to je dovolj za korak po korakom.
Poznate zgodbo ribogojnice Fonda? Na enem izmed podjetniških srečanj leta 2009 v Ljubljani smo udeleženci ostali odprtih ust, ko nam je ustanoviteljica predstavila njihovo prodajo rib prek spleta in pošiljanje le-teh prek pošte. Že takrat. Pa smo bili takrat vsi skeptični glede njenega poslovnega modela. Danes je Ribogojnica Fonda eno izmed izjemno uspešnih družinskih podjetij: https://www.fonda.si/sl/trgovina/fonda-brancin
Predlagamo, da to storite prek Google incognito (“Novo anonimno okno” / “Novo okno brez beleženja zgodovine”), da se vam pojavijo verodostojni iskalni podatki. / Foto: Envato Elements
In če odgovorimo popolnoma na kratko zakaj se splača seliti prodajo (tudi) na splet:
1. Spletna prodaja že dolgo beleži konstantno rast (in nič ne kaže, da bi se to ustavilo)
Zanimiv je tudi naslov enega izmed člankov v Delu: Fizične trgovine le še izložbe za spletno nakupovanje. V letu pred “korona obdobjem” je v Sloveniji preko spleta nakupovalo že 70% vseh uporabnikov interneta, zdaj so te številke še višje.
2. Manjši stroški vzdrževanja – s premišljeno startegijo in postavitvijo
Lahko se odločiti za kombinacijo fizične in spletne trgovine, lahko pa v celoti svoj posel prestavite na splet. V vsakem primeru je vzdrževanje spletne strani/trgovine enostavnejše in cenejše.
3. Enostavnejše targetiranje vaše ciljne skupine – potencialnih kupcev
Obstaja res veliko spletnih orodij s katerimi lahko merimo obnašanje obiskovalcev naših spletnih mest in jih tudi enostavnejše dosegamo (to doseganje pa je v primerjavi s fizičnim svetom tudi veliko cenejše. Kar pa je najbolj pomembno rezultate lahko učinkoviteje merimo.
4. Lokacijska neodvisnost
Zakaj bi se omejili le na eno mesto, naselje, regijo, državo? Razširite svoj posel.
5. Ker je nenazadnje tudi vaša konkurenca prisotna na spletu
Tako potencialne stranke, ki iščejo informacije na spletu, lahko zaidejo na predstavitveno stran/trgovino vaše konkurence. Ker tam prejmejo koristne informacije o produktu/storitvi se pogosto tudi odločijo za nakup pri tistem ponudniku.
Če ste še vedno v dvomih in imate nešteto dodatnih vprašanj vas vabimo na neobvezujoč obisk pri nas. Glede na naše izkušnje na lastnih projektih, zagotavljamo visoko mero objektivnosti, saj nam je v interesu, da ste zadovoljni s svojo končno odločitvijo.
Vzemite si čas in razmislite o prihodu na splet. Verjamemo, da bodo v pomoč tudi naši koristni nasveti, ki jih redno objavljamo na naši spletni strani: >>> https://www.starkmat.si/uporabno/
Kako pa vas vidi vaša potencialna stranka? / Vir: Envato Elements
Želite, da vam pomagamo pri podrobnejši analizi vaše prisotnosti na spletu in vam pomagamo določiti nadaljnje korake pri izboljšavi? Vse z mislijo na rezultat: odlično uporabniško izkušnjo in dvig prodaje. Pišite mi na mateja@starkmat.si in se dogovorimo za sestanek.