Zgodbarjenje:
“Pa dej napiši kakšno svojo izkušnjo.”
Barbike, Martinov mail in zgodbarjenje.
Me kliče Martin in me prosi za mnenje glede ideje, da bi bolj izkoristil maile svojih strank in z njimi delil informacije o njegovih produktih. “Pa dej napiši raje kakšno svojo izkušnjo” je bila moja takojšnja replika. 🙂 Pa je nadaljeval s tem, da bi imel rad res kratke maile in da ne ve, če je potem ta format primeren za deljenje izkušenj, primerov dobrih praks – za zgodbe.
Dolge ali kratke – ljudje obožujemo zgodbe!
Še posebej v času, ko je cel kup generične vsebine.
Pripovedovanje zgodb je najstarejša izmed oblik interpretacije, saj je univerzalno povezana s človeškostjo, enotna vsem kulturam. Pomembna je zlasti, ker omogoča poslušalcem vzpostaviti oseben odnos do tematike, s pristopom, ki vključuje čutila, čustva, se povezuje s poslušalci preko navezav na njihove pretekle izkušnje, ob ustrezni rabi jezika in vokalizaciji, je informacija sprejeta in ozaveščena na popolnoma drug način v primerjavi z golim naštevanjem dejstev, opisovanjem.
Ni nov pojem, je pa pogosto spregledan.
ZGODBARJENJE (ang. storytelling)
Pa se vrnimo k bistvu. Jedro zgodbarjenja torej leži v ustvarjanju povezave z občinstvom skozi iskreno izpoved in živo pripoved. Ko govorimo o ljudeh, ki jih poznamo, je zgodbarjenje na najboljši način orodje za deljenje izkušenj, vrednot, izzivov in uspehov.
Elementi, ki tvorijo zgodbarjenje so avtentičnost, iskrenost, čustvenost, empatija, razumevanje, učenje, inspiracija, vizualizacija, podrobnosti in dramski trikotnik – seveda. Nekaj iztočnic, ki se mi zdijo bistvene:
☑️ Ko pripovedovalec deli svojo osebno zgodbo iskreno in avtentično, to ustvarja pristno povezavo z občinstvom.
☑️ Ko delimo svoje občutke, izzive in strasti, občinstvo doživi čustveno povezavo, kar pripomore k boljšemu razumevanju in sočustvovanju.
☑️ Ko poslušalci slišijo zgodbo o življenjskih izzivih ali uspehih nekoga drugega, se lahko lažje postavijo v njegovo kožo.
☑️ Empatija je ključna za ustvarjanje trajne povezave.
☑️ Pripovedovanje izpodbija generična sporočila in ustvarja unikatno zvezo med pripovedovalcem in poslušalci.
☑️ Struktura zgodbe z začetkom, sredino in koncem je ključna za ohranjanje pozornosti.
Bistvo zgodbarjenja je v moči osebne pripovedi, ki presega suhe podatke ali dejstva. To je način, kako deliti človeško izkušnjo na način, ki nagovarja občinstvo na emocionalni in intelektualni ravni.
Hej, BARBIKA! Tisti, ki še vedno dvomite v zgodbarjenje in menite, da je to potrata časa, še eno dejstvo.Ne pozabimo, da je eden najboljši primerov zgodbarjenja v marketingu film o slavni barbiki. 114 minut dolg marketinški oglas za Barbie kolekcijo. 😉
Zgodbarjenje v praksi: Martinovi maili
Martin bo svoje e-mail zgodbarjenje začel s prvim mailom, kjer bo predstavil svoje začetke. Kdo ne mara iskrenih izpovedi o začetkih poti ali prvih srečanjih s produktom, ki ga zdaj ponujaš na trgu? Naj bodo iskrene. Še najboljše je, da si predstavljate, da se o tem pogovarjate z znancem. Naj potencialne stranke začutijo to povezanost, ki jo gradite.
Potem pa si lahko zgodbe sledijo od prvih izkušenj, zabavnih ali bolj resnih uporabniških izkušenj zadovoljnih uporabnikov, o tem kako se ta produkt povezuje s katerim drugim (“co-branding” zgodbe). Super je tudi, če vmes vključite kratke poučne nasvete ali glede direktne uporabe produkta ali indirektne.
Lahko delite kaj zabavnega kar se vam je zgodilo danes – nasmejte svoje občinstvo in držite se Paretovega pravila 20/80. Naj večji del vaše komunikacije s sledilci, strankami predstavlja neprodajna vsebina (brez direktne prodaje). Seveda je lahko kje subtilno umeščena povezava do spletne strani, a imejte v mislih, da gradite odnos. Obrestovalo se bo.
A vas zanima kako bo Martin oblikoval svoje maile?
Mogoče ga prepričam, da v naslednjem zapisu delim prav njegovo prvo zgodbo. 😉
.
.
.
Imate dodatna vprašanja iz področja digitalnega marketinga, spletnih rešitev ali kreiranja zgodb, ki pritegnejo?
Pišite na >>> mateja@starkmat.si in izkoristite brezplačen posvet.