Če že imate LinkedIn profil in bi šli radi korak naprej, lahko preberete nekaj enostavnih trikov kako lahko LinkedIn profil spremenite v inštrument za social selling. Za vse tiste, ki LinkedIn profila ali strani podjetja še nimate, je pa lahko vzpodbuda, da začnete graditi svojo blagovno znamko in prodajne priložnosti.
SEO OPTIMIZACIJA S POMOČJO LinkedIn PROFILA ALI STRANI PODJETJA
LinkedIn nam pomaga pri SEO optimizaciji, saj je večja možnost, da bo LinkedIn na vrhu iskalnega gesla. In če imamo na profilu povezavo do spletne strani, lahko s tem dvignemo tudi obiskanost spletne strani.
UPORABA KLJUČNIKOV
Uporaba ključnikov je bistvenega pomena. Saj lahko določene teme pod istim ključnikom najde več ljudi, tudi ko bo objava že nekaj časa na LinkedIn-u in je med svežimi objavami že zdavnaj ni. Pametna uporaba ključnikov je nujna za dober doseg objave, saj delujejo dolgoročno – ko nekdo išče znotraj uporabljenega ključnika, je lahko objava še vedno vidna in brana. Ne smemo uporabljati več kot tri ključnike, saj nas LinkedIn vrže med spam – med nezaželeno vsebino na LinkedIn-u.
B2B PRODAJA ALI PRODAJA ORGANIZACIJAM
Več kot polovica potencialnega prodajnega prometa, oziroma obiskov spletne strani, prihaja iz LinkedIn-a. Seveda je glede tega dejstva odvisno za kakšno dejavnost gre – lahko se za isti podatek bistveno razlikuje. Podatek torej velja za podjetja, katerih ciljna publika se nahaja na LinkedIn omrežju, podjetja pa tam izvajajo sorazmerno enake aktivnosti, kot na ostalih marketinških kanalih.
DIREKTNA PRODAJA ODPADE
LinkedIn profil je lahko tudi odločilen kanal za grajene oprijema/trakcije, saj se je izkazalo, da kar 80% prodajnih priložnosti podjetjem prihaja iz LinkedIn-a. To dejstvo je izhaja iz preverljivih podatkov, ki pravijo, da je LinkedIn omrežju dober nabor odločevalcev v podjetjih. To pomeni, da lahko komunikacijo usmerite na osebe, od katerih je dejansko odvisno ali bo vaš produkt ali storitev sprejet.
Se pa morate po drugi strani zavedati, da ravno zaradi načina komunikacije in naslovnika samega (direktorji, vodje, lastniki), direktna prodaja nima mesta na LinkedIn-u. Nikakor si torej ne smemo privoščit, da bi že ob prvem LinkedIn sporočilu izvajali komunikacijo v obliki direktne prodaje. To pomeni, da celotna komunikacija poteka na nivoju seznanitve in iskanja potreb. Šele ko kupec sam izrazi zanimanje, je čas, da pogovor usmerimo v direktno prodajo. Igor Panjan, iz podjetja Agencija Sales Helper , nam je zaupal, da je učinek LinkedIn sporočila kar za 20% večji, če v sporočilu uporabimo ime naslovnika. Tega lahko tudi večkrat ponovimo – na primer takoj na začetku in ponovno proti koncu sporočila.
Predvsem gre za to, da s komunikacijo na LinkedIn-u gradimo zaupanje – zapisi, kratke objave, komentarji pod objavami drugih in kot že rečeno, komuniciranje preko LinkedIn sporočil. Psihološki motiv komunikacije preko LinkedIn klepetalnika deluje manj vsiljivo. V tem kontekstu ima LinkedIn komunikacija preko sporočil bistveno večji doseg.
Tudi sam lahko rečem, da ne vidim najraje, če mi v LinkedIn sporočila priletijo vsiljiva in generična prodajna besedila, za katere mi je tako jasno, da so bila poslana v večjem števili, oziroma, da sem del večje avtomatizirane prodajne kampanje.
NAJBOLJŠI ČAS ZA DOBER DOSEG OBJAVE
Ni vseeno kdaj objavimo LinkedIn zapise ali kratke objave. Preizkušeno imajo tovrstne aktivnosti največji doseg ob 11.30, torek, sreda, alii četrtek. Da je temu tako pripisujemo, da se ta termin ujema s časom malice in časom za WC – torej čas, ko ljudje preživijo s telefoni v rokah. Ta trend oziroma matriko so ugotovili že za mobilne igrice. Kar se tiče delovnika, je ugoden čas za objave tudi pred tretjo uro, preden gredo domov in pa čez vikend, ko imamo nekoliko več časa tudi za socialna omrežja.
IZBIRA PRAVEGA KANALA
Vprašati se moramo na katerih kanalih naredimo največ trakcije oziroma oprijema (traction) za prodajne priložnosti. Pametno je, da na začetku ne izberemo vse možne kanala. Izberemo največ dva kanala in potem 2 – 3 mesece testiramo – tako lahko vidimo kateri kanal je najboljši oziroma kaže največ potenciala.
Knjiga: Traction
Knjiga nam pomaga kako in na katerem kanalu lahko ustvarjamo prodajne možnosti. Najslabše so parcialne ocene na katerem kanalu bi naj bili prisotni. Sami se moramo opredeliti kako in kje bomo nastopili.
LinkedIn profil ali stran podjetja omogoča tako imenovan social selling – prodaja preko socialnih profilov. Kaj je social selling in zakaj je pametno, da ga razumemo in da se ga poslužujemo, lahko preberete na tej povezavi.
“LinkedIn je mreženje na steroidih”
Jasna Klemenc Puntar
ZA LinkedIn PROFIL JE KLJUČEN DOBER POVZETEK
Kako se napiše povzetek – zgodba z 2000 znaki? Osredotočimo se na prednosti in našo strokovno znanje. Vključimo pa tudi osebne podatke in osebne stari, kot so hobiji, zanimanja in družina. Pišemo ga v prvi osebi, saj je to ključno za digitalno mreženje.
Kaj napišemo v headline na osebnem LinkedIn profilu? – kaj delamo za druge ljudi, kaj so naše storitve, oziroma, kaj so naše profesionalne aktivnosti. Veliko bolj je pomembno, da čim prej povemo kaj znamo, kot to, kaj je naš naziv v podjetju in kaj je naša zaključena izobrazba. Razen v primeru, če smo manager ali vodja pomembne organizacije in hočemo, da je viden naš naziv – zaradi pomembne pozicije na kateri smo trenutno.
SKILLS IN PRIPOROČILA ZA LinkedIn PROFIL
V rubriki Skills izberemo tri glavna znanja in pomembno je, da nam ljudje dajejo ocene. Pametno je, da imajo izbrane tri glavne sposobnosti vsak 20 ocen. Poleg rubrike “skills”, je pomembno tudi pridobivanje priporočil – seveda naj bodo ta ustrezno napisana.
LinkedIn KULTURA
Delovanje mreženja na platformi LinkedIn je organiziran na 3 glavne kroge – krogi so linije poznanstev, pri čemer je tretji krog posredno poznanstvo in prvi, tisti direktni digitalni kontakt. Če hočemo prodajat nekomu, ki je tretja stopnja moramo plačat, saj lahko na LinkedIn-u pišemo največ drugemu krogu. Cilj je, da se povežemo s kar se da veliko povezavami v drugi vrsti.
Kar se označevanja oseb v objavah tiče, je zdrava mera razuma zelo pomembna – s tem ko označimo posameznike s katerimi smo povezani si dvignemo relevantnost in kredibilnost. Zato pa je pomembno, da smo prepričani, da oseba, ki jo označimo, nima nič proti temu oziroma, da je poznanstvo dovolj trdno. V primeru, ko označujemo nekoga, samo zato, da se bi dvigujemo gledanost, lahko s tem drugo osebo spravimo v neprijeten položaj in po drugi strani, je osebam, ki nas spremljajo jasno, da to delamo samo zaradi promocijskih namenov.
Relevantne vsebine
“Joj, hvala”
Objavljamo vsebine, za katere bi se naši sledilci zahvalili – te vsebine naj bo 80%, prodajne pa 20%, je na webinarju delila Jasna Klemenc Puntar.
To pomeni, da ne le prodajamo cel čas, temveč ponujamo relevantne vsebine, ki prinašajo vrednost bralcem in nam bodo dolgoročno zaupali – le tako lahko pridemo do organske (social selling) prodaje.