Vsebinski marketing in zakaj bi ga morali čim prej aktivirati?
Vsebinski marketing je strategija, ki uporablja blog članke, e-knjige, videoposnetke, vodnike in drugo. Vse to z namenom, da privabi kupce, zgradi zaupanje v vaše podjetje, skrajša prodajne cikle. Nenazadnje pomaga ljudem kupiti vaše izdelke in storitve.
Vsebinski marketing je prodajno orodje za spodbujanje prodaje, opravičevanje vrednosti storitve ali produkta ter odgovarja na vprašanja vaših kupcev v prodajnem procesu. To pa še preden bi se s vprašanjem obrnili na vas direktno. Je orodje, ki prinaša vrednost potencialnemu kupcu, ker z nasveti reši izziv, ki ga ima nekdo, ki pozveduje po vašem produktu.
Kako botrovati blokiranju oglasov in ignoriranje vaše blagovne znamke?
Odkar so spletni iskalniki omogočili dostop do obilice informacij le s klikom miške, je prišlo do premika v načinu, kako kupci raziskujejo in kupujejo produkte. Ne samo, da kupci svoje nakupe opravljajo na spletu, so tudi naveličani tradicionalnih prodajnih poti, ki motijo njihovo vsakdanje življenje. To so plačani oglasi, panoji in hladni klici.
Splet je postal tudi poligon za raziskovanje nabora produktov, ki rešujejo uporabnikov izziv. Preverimo konkurenčna podjetja, primerjamo produkte med seboj, beremo koristne zapise o načinih reševanja izzivov in o produktih. Preverjamo tudi kaj si o produktu ali blagovni znamki mislijo obstoječi kupci.
Verjetno se zavedate tega, da smo potrošniki postali čedalje bolj razvajeni.
Želimo hitro dostopati do informacij, ki nas zanimajo in, če nas spletna stran ne uspe prepričati v pičlih 3 sekundah, gremo h konkurenci. Pa ne le to, motiti so nas začeli tudi oglasi, ki prekinjajo naš ogled youtube videa ali pa čez cel ekran skoči ven pop-up reklama o neverjetni akciji, ki velja le danes.
Pred začetkom kreiranja uporabne vsebine se je potrebno vprašati kaj želite s člankom doseči in katere “pozive k akciji boste uporabili”. Ali gre za popolnoma komercialen članek namenjen le oglaševanju vašega izdelka ali gre za članek, ki hkrati tudi osvešča o pomembni temi. Priporočamo, da članek vselej izhaja iz slednjih vzgibov. Tako bo tudi bralec začutil, da je članek koristen in ga bo priporočal še drugim. Vi pa boste zgradili močnejšo avtoriteto in povezanost s sledilci. | Vir: Envato Elements
Raziskava na Statista.com je pokazala, da približno 50 % uporabnikov spleta uporablja tehnologijo za blokiranje oglasov. HubSpotov zapis pa še dodatno razkriva, da 80 % kupcev raje samih pretehta svoje možnosti, namesto da bi se pogovarjali s prodajno ekipo med fazami prodajnega procesa.
Zakaj torej ignorirati vsebinski marketing, ko pa je to lahko rešitev vaše prodajne stagnacije ali pa podpora pri prodaji produktov z višjo dodano vrednostjo.
Vam je postalo zanimivo?
Berite naprej.
Saj poznate tisto: “Vsebina je kralj”, ne? | Vir: Envato Elements
Kaj storiti, ko se večina vaših kupcev zelo trudi, da bi vas ignorirala, raje samostojno sprejema nakupne odločitve in kaj ima pri tem vsebinski marketing?
Vstopite v svet vsebinskega marketinga / vsebinskega trženja, ki je eden najučinkovitejših načinov, da svojo znamko uveljavite kot glavni glas v svoji panogi in zgradite zaupanje svojih kupcev. Ko ustvarjate vsebino za svoje podjetje, vam pomaga, da se prikažete tam, kjer vaši kupci iščejo uporabne informacije za svoje izzive in predstavljate verodostojno avtoriteto na svojem področju. Najsi gre za grajenje blagovne znamke za produkt ali grajenje osebne blagovne znamke.
Morda ste že poskušali objaviti vsebino, vendar analitika ni prikazala rezultatov, ki ste jih pričakovali.
Vsebinski marketing, čeprav se morda zdi preprost koncept, ga je v resnici težko dobro izvesti. Vsebinski marketing pomaga vzpostaviti trden odnos s kupci in spodbuja pristno povezavo/komunikacijo. Ti rezultati pa zahtevajo veliko časa in truda – in ne delujejo vedno čez noč.
O tem kako se lotiti pisanja vsebine po SEO smernicah smo obravnavali že v zapisu Optimizacija spletne strani – SEO članek.
Tudi snemanje (razlagalnih) video vsebine spada v vsebinski marketing. Delite s svojimi sledilci uporabne nasvete, ki so povezani z uporabo vaših izdelkov ali nasvete, ki pomagajo rešiti vaš izziv in le subtilno na koncu omenite tudi vaš produkt. | Vir: Envato Elements
Vsebinski marketing je strategija, ki uporablja blog članke, videoposnetke, vodnike in drugo, da privabi kupce, zgradi zaupanje v vaše podjetje, skrajša vaše prodajne cikle in na koncu pomaga ljudem kupiti vaše izdelke in storitve.
To je tisto, na kar opozarjamo v Starkmat, ne glede na to, ali gre za vsakodnevno mentoriranje, ki ga nudimo našim strankam ali za vsebino, ki jo ustvarjamo sami. Še posebej, ko gre za ustvarjanje vsebine, ki gradi močne odnose med podjetjem in strankami – kjer se vaši kupci počutijo tako zadovoljni, da ne le večkrat kupujejo od vas, ampak postanejo tudi zagovorniki vaše blagovne znamke.
Pišite o težavi, ki jo ima vaš potencialni kupec. Skozi rešitev njegovega problema pa boste prišli tudi do tega, da na nevsiljiv način predlagate rešitev še v obliki vaše storitve ali produkta. Ne pozabite – ljudje najraje beremo vsebino, ki piše o nas. | Vir: Lamya E., Pinterest
Odkrivamo 5 mitov o vsebinskem marketingu
Mit št. 1: Vaše delo je končano, ko je vaša vsebina objavljena.
Zaradi truda, ki je vložen v razvoj vsebine, mnogi ljudje domnevajo, da je postopek končan, ko začne delovati. Na žalost ni tako.
Recimo, da v določenem tednu objavite tri objave na spletnem dnevniku in ena je veliko boljša od drugih dveh. Zakaj? Ko se poglobite v analitiko in primerjate tri, boste morda ugotovili, da ste delili eno objavo na družbenih omrežjih, drugih dveh pa niste delili. Lahko pa ugotovite, da je bila uspešnejša objava 50 % daljša ali da je pokrivala temo, ki je bolj neposredno povezana z vašo blagovno znamko. Ne da bi si vzeli čas za merjenje teh rezultatov in razmišljanje o tem, kaj pomenijo, morda vlagate dragocene vire v vsebino, ki ni uspešna.
Resnica? Ko objavite svojo vsebino, naredite načrt za redno pregledovanje rezultatov naprej. Upoštevajte morebitne anomalije v analitiki in nato ugotovite, zakaj so se te anomalije zgodile. Uporabite ta spoznanja za optimizacijo svojih objav v prihodnje.
Mit št. 2: Vsebinski marketing je potreben samo za nekatere panoge.
Iskreno povedano, sploh nismo povsem prepričani, od kod izvira ta mit. Zdi se, da izvira od ljudi, ki domnevajo, da so industrije, ki temeljijo na informacijah, kjer je običajno, da občinstvo sodeluje z blagovnimi znamkami, da bi izvedeli nekaj novega, edine, ki imajo koristi od vsebinskega trženja.
To se je vedno znova izkazalo za napačno. Vsaka panoga ponuja priložnosti za vsebinsko trženje in lahko rečemo, da bi morala vsaka posamezna blagovna znamka razmišljati o tem, kako bi lahko strategija vsebine delovala zanjo.
Resnica? Vsebinski marketing je dragocen za skoraj vsako blagovno znamko v vsaki panogi. Objavljanje vsebine je samo še en način, da dosežete svoje občinstvo, in je bolj pristna stična točka kot pospeševanje prodaje ali druge oblike trženjskega dosega. Ali – kot že omenjeno – za upravičevanja zvišanja cen, prodaje produktov z višjo dodano vrednostjo ali za remarketing, spodbujanje ponovnega nakupa.
Mit št. 3: Vpliv vaše vsebine na prihodek lahko izmerite neposredno.
Čeprav obstaja veliko uporabnih meritev, ki bi jih morali spremljati za svojo vsebino je za večino podjetij skoraj nemogoče neposredno pripisati prodajo ali sklenjen posel določenemu delu vsebine. Vendar to ne pomeni, da vaša vsebina ne podpira vašega dobička od prometa.
Vsebinsko trženje vpliva na prihodke na različne načine:
– povečuje prepoznavnost blagovne znamke pri ciljnih skupinah, ki vaše blagovne znamke ne poznajo,
– ciljnim skupinam, ki so pripravljeni na nakup, daje več informacij za vodenje njihovih nakupnih odločitev
– in je odličen način za ohranjanje stika z obstoječimi stranke, da bo vaša blagovna znamka v ospredju (remarketing).
Ne glede na to, ali lahko vsak evro povežete z delom vsebine, ima vaša vsebinska strategija resnično vrednost.
Resnica? Tudi če ne morete neposredno povezati vsakega evra prihodka z delom vsebine, vsebinski marketing ustvari kritične stične točke, ki bodoče stranke spodbudijo k nakupu.
Mit št. 4: Če želite biti uspešni, morate objaviti čim več vsebine.
Številne znamke, ki šele uvajajo vsebinsko strategijo, se ujamejo v ta mit. Obstaja domneva, da je več vsebine vedno boljše kot manj vsebine, vendar to preprosto ni res. Ustvarili boste lahko tudi slab prvi vtis, razočarani potencialni kupci pa vam ne bodo več zaupali. Še več – jezni bodo, ker ste jim ukradli čas z branjem vsebine, a niso dobili nobene uporabne informacije. Ste vedeli, da lahko Google opazi, da uporabniki hitro zapuščajo vaše spletne podstrani v kolikor ne najdejo uporabne vsebine in tako vas Google pozicionira na slabša mesta v brskalniku.
Resnica? Začnite tako, da se osredotočite na objavo svoje najboljše vsebine in povečajte svojo pogostost šele, ko ste prepričani, da lahko ohranite svoje kakovostne standarde. Če tega ne morete, je manj pogosto objavljanje boljša rešitev kot izmetavanje povprečne vsebine samo zaradi objave.
Mit št. 5: Video vsebina ni vredna truda – ne potrebujete je.
To ves čas slišimo od ekip, ki so skeptične do video vsebin. Čeprav lahko imate popolnoma uspešno strategijo trženja vsebine, ki ne vključuje videa, bi skoraj vsem blagovnim znamkam koristilo, če bi mešanici dodali video. V bistvu lahko z videom sprejmete uspešno strategijo in jo naredite še uspešnejšo.
Težava je v tem, da imajo ljudje napačne predstave o tem, kaj je potrebno za izdelavo videa. Vse video vsebine niso drage, dolgotrajne ali preveč napredne, da bi jih povprečen človek ustvaril. Začnete lahko z majhnimi in videoposnetke razporedite po svoji strategiji, nato pa povečate produkcijsko vrednost, ko ste prepričani, da deluje.
Poleg tega video posnetki močno prekašajo vse druge vrste vsebin na skoraj vseh obstoječih platformah. Če gledate statistiko in oblikujete svojo strategijo na podlagi tega, kar je dokazano delovalo, je video najboljša izbira.
Resnica? Za ustvarjanje dostojnega videoposnetka je potrebnih manj truda in sredstev, kot si mislite. Če videoposnetka ni mogoče narediti za primarno obliko vsebine, vsaj občasno razmislite o vključitvi videa v svojo splošno strategijo.
Upamo, da ste zdaj bolj prepričani, da ima trženje vsebine vrednost in da je vredno vložiti čas, premislek in trud v premišljen vsebinski marketing. S tem pristopom boste dosegli veliko več uspeha, kot če bi verjeli tem mitom – obljubljamo.
Primer vsebinskega marketinga v spletni trgovini z ergonomsko pisarniško opremo in pripomočki ZDRAVA PISARNA. V njihovi rubriki NASVETI osveščajo potencialne kupce in predstavljajo nekatere rešitve za izzive v pisarnah. Izjemno bran zapis je tudi tisti o karpalnem kanalu, kjer predstavijo koristne vaje za preprečevanje bolečin v zapestju. Primer na sliki zgoraj pa je tipičen primer vsebinskega marketinga: e-nasveti v video obliki.