Uporaba YouTube kanala za podjetje in njegova optimizacija za iskalnik
Ok, ustvarili ste YouTube kanal za podjetje in objavili prvi video. Kaj pa zdaj?
! V kolikor ste upoštevali spodnja priporočila glede ustvarjanja YouTube kanala, potem lahko nadaljujete z branjem zapisa. Če ne, pa svetujem, da najprej uredite osnovne korake. Zakaj? Da boste pustili dober prvi vtis pri potencialni stranki.
Ste obkljukali ustrezno postavitev YouTube kanala:
☑ smiselno poimenovan YouTube kanal
☑ ustrezna in kakovostna prikazna fotografija ali logotip,
☑ naslovna slika/fotografija ustreznih dimenzij,
☑ ureditev opisa kanala in ne pozabite upoštevati ključnih besed,
☑ povezave do spletne strani in družabnih omrežjih na katerih ste prisotni,
☑ zunanje povezave iz teh omrežij na vaš YouTube kanal.
☑ ureditev razporeda postavljenih video vsebin na prvi strani YouTube kanala.
Video je izredno pomembno marketinško orodje, ki vpliva na odločitev v nakupovalnem procesu potencialne stranke. Te iščejo video vsebino, ki jih zanima. Nič čudnega, da naj bi bil najbolj pogost začetek v iskalnih nizih “Kako…?” (v ang. “How to…?”). Uporabnike tako ne zanima le video predstavitev vaše storitve ali produkta, temveč tudi kako deluje. Zato je nujno, da so video vsebine (na katerem koli kanalu) tudi izobraževalne ali osveščevalne narave.
Prvi korak: postavitev cilja
Preden pa z našimi naročniki začnemo z optimizacijo YouTube kanala, vedno določimo tudi cilj – kaj želimo doseči s prisotnostjo na YouTube kanalu. Namreč nismo zagovorniki, da ste prisotni na vseh možnih družabnih omrežjih in ostalih oglaševalskih kanalih. Naj bo ta izbira relevantna glede na vaše cilje in ciljno skupino.
Najbolj pogost odgovor, ki ga prejmemo od naših naročnikov, je: “Pa saj imamo YouTube kanal, pa ni nič od tega.”
Če postavite svoj YouTube kanal je to šele prvi korak.
Ob tem pa je pomembno upoštevati dejstvo, da je YouTube v lasti Googla. To pomeni, da imajo video posnetki izjemen potencial za višje pozicije na najbolj priljubljenem iskalniku – Google. Zanemarljivo pa ni niti dejstvo, da YouTube ostaja drugi največji iskalnik na svetu, zato je objava YouTube vsebine vsekakor velika priložnost za povečanje obiska na spletni strani.
OSNOVNA OPTIMIZACIJA YouTube video vsebine za iskalnik Google
Optimizacija YouTube vsebine je nekaj kar se zagotovo obrestuje. V kolikor ste poskrbeli za video dobre kakovosti (slika in zvok) in 5 sekund zanimivega uvoda (ki poskrbi, da zadržite gledalca), potem morate upoštevati še nekaj točk.
Če želite biti najdeni, potem najprej poskrbite za ustrezno optimizacijo NASLOVA in OPISA video vsebine. Oboje pa mora biti v skladu z izbranimi ključnimi besedami, po katerih vaše podjetje, storitve ali produkte iščejo vaše potencialne stranke.
YouTube je drugi največji iskalnik (angl. search engine) na svetu. Prvi seveda ostaja Google. Verjetno ste tudi sami opazili, čedalje večjo povezanost z iskalnikom Google, saj nam v tem čedalje pogoste kaže tudi video vsebine iz YouTube kanala. Pa vi – ste že prisotni na drugem največjem iskalniku na svetu? Da ne boste pustili slabega prvega vtisa pri potencialnih strankah, vas vabimo, da si preberete osnove optimizacije v tem članku.
NASLOV videa – ne napišite le dveh besed, ampak izkoristite maksimalno kapaciteto prostora, ki je 100 znakov. V naslovu uporabite ključno besedo, ki opisuje video predstavitev produkta/storitve/delovanja.
OPIS videa – YouTube omogoča, da na svojem kanalu napišete nekaj o svoji blagovni znamki in vsebini, ki jo delite v YouTube kanalu. Premišljeno izkoristite ta prostor, ki vam ponuja na voljo kar 5000 znakov, in vključite ključne besede. Naj bo tudi opis zanimiv, da bo pritegnil gledalca, da klikne na povezavo, ki pelje do vaše spletne strani ali podstrani, kjer lahko kupijo produkt/storitev.
Tako je, naslednji obvezni element vsakega opisa je povezava do vaše strani.
Pozor: YouTube ne mara “skrajšanih oblik povezav” (npr. bit.ly/primer). Zato vedno napišite celoten izpis povezave “https://www.…”. Ne pozabite, da ta opis (in naslov) indeksira tudi Google, ki vas bo uvrstil višje, če boste poskrbeli za to.
Še manjši namig: CTA (Call To Action) oz. povezavo do vaše strani vključite v prvi dve vrstici opisa. Tako bo takoj vidna in gledalcu ne bo potrebno klikniti na “Prikaži več”.
Primer ustrezno optimiziranega naslova in opisa YouTube videa na kanalu Zdrave pisarne. V kolikor je podjetje usmerjeno tudi na tuje trge pa definitivno priporočamo vsaj dvojezični naslov.
Zdaj ste poskrbeli za osnovno ureditev in optimizacijo vaše video vsebine na YouTube kanalu. A tu se proces še ne konča.
Priporočam, da optimizacijo YouTube video posnetkov nadgradite s povratnimi povezavami. Povezavo do vašega YouTube kanala ali dotičnega videa pa delite tudi na svoji strani ali pa vdelajte (ang. embeded) YouTube posnetek kar na vašo spletno stran. Na več straneh, kot bo posnetek vdelan, toliko bolje. Gre za isti postopek kot pri optimizaciji spletne strani.
Primer zunanje povezave: Zdrava pisarna. YouTube video je integriran na produktno stran v spletni trgovini Zdrave pisarne. Gre za predstavitveni video, da si potencialni kupec lažje predstavlja aplikativnost izdelka.
Video posnetek je sedaj optimiziran in pripravljen na rangiranje v iskalniku. Tako ga bodo vaši potencialni kupci lažje odkrili. Lahko se pa odločite tudi za oglaševanje na YouTube kanalu, a to je že druga tema.
Kako pa vas vidi vaša potencialna stranka? / Vir: Envato Elements
Še nekaj primerov dobrih praks naših naročnikov, ki smo jim pomagali do ustreznejše opzimizacije in višjih mest.
Želite, da vam pomagamo pri vzpostavitvi YouTube kanala za vaše podjetje, pomagamo pri uporabi tega omrežja za boljšo organsko prepoznavnost ali optimizaciji, ki bo bolj všečna tudi Google iskalniku?
Pišite mi na mateja@starkmat.si in se dogovorimo za sestanek.