Vsako leto na “črni petek” milijoni po svetu čakajo v čakalni vrsti in iščejo najboljše ponudbe. Kar se je začelo kot preprosta razprodaja po zahvalnem dnevu okoli leta 1975 v Philadelphiji, je postalo temelj nakupovalnega urnika sodobnega potrošnika. Več o zgodovini Black Friday fenomena pa TUKAJ. Temu fenomenu se lahko upiramo (ker nam pač gre na živce vsa ta potrošniška norija) ali pa ga izkoristimo v svoj prid.
Tudi lani, med globalno pandemijo, je prodaja na črni petek beležila rekorde. V UK je recimo prodaja v novembru leta 2020 v primerjavi s prejšnjim letom narasla za cca. 30%, prodaja na črni petek pa se je povečala za 283 % v primerjavi s povprečnim dnevom prodaje v oktobru 2020. Da, prav ste prebrali – za 283%.
Ko bi že pomislili, da je histerija okoli črnega petka pasé, se izkaže, da je le-ta še kako živ.
Leto 2020 in ključni moment
Potrošniki se vedno bolj odločajo za spletno nakupovanje, ne želijo pa čakati zunaj v zgodnjih jutranjih mrzlicah, čakajoč na najboljšo ponudbo ali se boriti za zadnji najbolj iskani izdelek. To se je dogajalo pred leti, vendar je pandemija koronavirusa leta 2020 nakupovalce potisnila na splet bolj kot kdajkoli prej.
Prednost spletnega pošiljanja se je povečala leta 2020 in v tej sezoni je postala prevladujoči način nakupovanja. COVID-19 je močno botroval k zmanjšanju nakupovanja v fizičnih trgovinah, saj se je večina trgovcev odločila, da ostanejo zaprti. Medtem ko so nekateri ponujali razprodaje v fizičnih trgovinah na črni petek, so bile te veliko bolj umirjene v primerjavi z noro dirko preteklih let. Nekateri trgovci na drobno so ponujali hkratne ponudbe v trgovinah in na spletu za cel mesec.
Kaj naj torej oglaševalci pričakujejo v letu 2021 in kako se lahko pripravimo na letošnji težko pričakovani prodajni dogodek?
Čeprav črni petek ostaja zelo pričakovan dogodek za potrošnike, je tudi za tržnike izjemno pomemben dogodek. Pomembno je, da se oglaševalci zavedajo, da je tisto, kar pritegne kupce na črni petek, enako kot katerikoli drugi dan – kakovostni izdelki, privlačne cene in dobra nakupovalna izkušnja. V letu 2021 je ta izkušnja nekoliko drugačna od prejšnjih let (razen leta 2020, seveda).
Kljub temu, da je v zadnjih letih postalo bolj priljubljeno, je bila pandemija tisto, kar je resnično utrdilo e-trgovino kot prihodnost nakupovanja. Zdaj, bolj kot kdajkoli prej, so ljudje pripravljeni opraviti nakupovalne poti prek spleta.
Medtem ko nakupovanje v fizični trgovini še zdaleč ni stvar preteklosti, je izkušnja črnega petka tesno povezana z izkušnjo e-trgovine. Po eni raziskavi bi pri trgovcih na drobno, ki prodajajo iste izdelke na spletu kot v trgovinah, skoraj tri četrtine (približno 74 %) njihovih strank raje nakupovalo prek spleta.
Kljub povečanju skupne prodaje na črni petek leta 2020 (v primerjavi z letom 2019), se je prodaja v fizičnih trgovinah v primerjavi z letom 2019 zmanjšala skoraj za polovico. Poleg udobja, omejitev in pandemije potrošniki tudi raje brskajo po neskončnem številu razprodaj in popustov na spletu, kjer se lahko izognejo zloglasni naporni naravi nakupovanja v fizičnih trgovinah na črni petek in brskajo po poljubnih blagovnih znamkah.
Leta 2021 bi morali oglaševalci pričakovati podobne ugotovitve in bi se morali pripraviti na potrošnike, ki raje brskajo po spletnih ponudbah.
Tako so vsako leto potrošniki bombardirani z neštetimi e-poštnimi sporočili blagovnih znamk, ki oglašujejo njihove razprodaje na črni petek.
Tu je problem dvojen. Prvič, s toliko e-poštnih sporočil, ki pošiljajo isto sporočilo hkrati, se je enostavno izgubiti na kupu. Drugič, potrošniki lahko postanejo tako neobčutljivi za izraz „prodaja“ in številke prodaje, da jih tudi zavržejo ali prezrejo.
Rešitev? Ne tekmujte in raje izstopajte. Razmislite tudi o podaljšanju prodaje in oglaševalske akcije na dva ali tri tedne.
Na ta način lahko potrošnike spodbudimo k ponovnim nakupom skozi celotno kampanjo, s čimer se znatno povečajo možnosti, da bodo v prihodnosti kupovali pri vaši blagovni znamki, in izstopajo pred konkurenti, tako da potrošnikom ponudijo večje okno za nakup. Oglaševalci bi morali ta črni petek pričakovati zelo konkurenčno, zelo digitalno nakupovalno izkušnjo, ki prinaša neverjetne rezultate za blagovne znamke, ki ustvarjajo kreativne kampanje.
Kako nameravate na ta črni petek privabiti potrošnike?
- Izpostavite znižane izdelke: To lahko storite kar s »pop-up« elementom v vaši spletni trgovini. Tako potencialno stranko opozorite na prihajajočo akcijo. Lahko izberete le en produkt, lahko določeno kolekcijo. Svetujemo pa, da nikoli ne dajete popusta kar na vse izdelke. Ameriško združenje spletnih trgovcev je v svoji raziskavi izpostavilo, da večina išče vsaj 20% popuste. Upoštevajte to informacijo, da ostanete konkurenčni. Glede na lastne izkušnje bi svetovali celo popust nad 30%.
- Oglašujte na Googlu in Facebooku: Izkoristite tudi moč družabnih omrežij in vključite v akcijo tudi svoje sledilce.
- Pripravite e-mail kampanjo: Email marketing je še vedno izredno dobičkonosno oglaševalsko orodje. Na lastnih primerih ugotavljamo, da je lahko kar 30% nakupov povezanih z Black Friday, posledica ravno promocije preko email kampanj. Odlično vzpostavljen mailing sistem vam omogoča, da kupca seznanite z vašo akcijo na črni petek ter pri kupcu vzbudite zanimanje za nakup. Pošljite email točno določeni bazi uporabnikov, ki so pri vas morda že nakupovali. Le-te pa ponovno opomnite na vašo izjemno akcijo še na dan pred Črnim petkom ali nekaj ur pred iztekom akcije. Še nimate vzpostavljenega Email marketinga? O tem, kako se lotiti obveščanja baze kontaktov, smo pisali TUKAJ.
- Ne pozabite tudi na Cyber Monday (spletni ponedeljek): Posebni popusti so ta dan na voljo le na spletu v spletnih trgovinah. Zadnja leta je ta akcija ena izmed najbolj popularnih na svetu. Številke v prodajo nakazujejo, da gre za izjemno dobičkonosen dan, zato poleg črnega petka, pripravite popuste tudi za t.i. spletni ponedeljek.
Fenomenu Black Friday se lahko upiramo (ker nam pač gre na živce vsa ta potrošniška norija) ali pa ga izkoristimo v svoj prid.
Imate vprašanja? Kontaktirajte na >>> info@starkmat.si.