Trendi digitalnega marketinga 2023 v 4 bistvenih točkah
1. Oglaševanje z namenom
2. Zasebnost in brezskrbnost
3. Kratki videoposnetki
4. To je svet generacije Z
Na portalu Think With Google na podlagi poglobljenih analiz in statistike ugotavljajo, da bo leto 2023 izostrilo fokus v podjetjih in pogledih za naprej. Zaradi izzivov, ki jih je prinesla pandemija, geopolitičnih napetosti in gospodarske negotovosti, bo to leto kot še nobeno doslej. Res živimo v izzivajočih časih in hitro prilagajanje razmeram na trgu je ključnega pomena za preživetje podjetja.
Žal ne moremo pritisniti pavze na leto 2023, da bi počakali in videla, kako se bodo stvari odvijale. Za nadaljnjo rast morajo vodilni v podjetjih uvesti konkretne strategije in vzpostaviti optimalne procese pripravljene na hitra pivotiranja.
Na omenjenem portalu so vodilne pri Googlu povprašali glede galvnih trendov digitalnega marketinga 2023 in njihove napovedi za to leto. Nekaj jih je prilagojeno za globalni trg, zato smo mi izluščili tiste, ki se dotikajo bolj lokalnega trga. Tudi glede naših izkušenj.
1. Oglaševanje z namenom
Ljudje dajejo prednost trajnosti in želijo, da jim blagovne znamke pomagajo pri trajnostnih nakupnih odločitvah. Prav tako pričakujejo, da bodo organizacije vplivale na družbo bolj kot kadar koli prej in uskladile obljube z dejanji. Pri Googlu opažajo, da se blagovne znamke preusmerjajo od (zgolj) zmanjševanja lastnega vpliva na okolje k osredotočanju na tisti večji namen. Prevzemajo dejavnejšo vlogo pri poudarjanju pomembnih vzrokov in spodbujanju k ukrepanju pri vplivu na okolje in trajnosti.
Izpostavili so blagovno znamko mačje hrane, ki se je odločila za misijo reševanja svetovnih rib. Ekipa te blagovne znamke je tako ustvarila največji svetovni program za obnovo koralnih grebenov. Kako? Posnela je videje o delu, ki ga opravljajo, in uporabila prihodke od oglaševanja na YouTubu za pomoč pri financiranju kampanje. Seveda ni treba delati premike na globalni ravni, začnimo lokalno. Saj se spomnite odlične ideje o zasaditve mesta, ne?
Zelo pogosto se podjetja odločajo za akcijo “ponovno uporabi, zmanjšaj, recikliraj” kot odgovor na količino odpadkov v družbi. Kar nekaj je že spletnih trgovin, kjer se soočajo tudi z zmanjševanjem e-odpadkov. Postavijo spletno tržnico na svoji spletni trgovini za prenovljene računalniške naprave. S tovrstnim krožnim gospodarstvom učinkovito manjšajo okoljski odtis.
A bodite pozorni, da ne boste izgledali “površinski”. Zavezanost ciljem mora biti avtentična, dolgoročna in podprta z dejanji, ki presegajo besede.
2. Zasebnost in brezskrbnost
Podjetja se morajo leta 2023 razlikovati, saj tekmujejo na negotovem trgu. Morala bodo dokazati svojo vrednost, da bodo obdržala in pridobila stranke. Ljudje čedalje več svojega časa preživijo na spletu, zato spletna zasebnost še nikoli ni bila tako pomembna.
Lansko leto so v podjetju Google anketirali več kot 7000 Evropejcev in ugotovili, da so njihovi oglasi uspešnejši, če blagovne znamke spoštujejo zasebnost. Letos pa so 20.000 ljudi povprašali o posledicah dobrih in slabih izkušenj z zasebnostjo. Ugotovitve?
Ugotovili so, da izkušnje z zasebnostjo močno vplivajo na zaupanje uporabnikov, potencialnih kupcev. Ok, to je že tako samoumevno. Bolj kot to je presenetljivo kako zelo uničujoč vpliv na blagovno znamko ima slaba uporabniška izkušnja zasebnosti na spletu. Potrošniki menijo, da so slabe izkušnje z zasebnostjo skoraj tako škodljive kot kraja njihovih podatkov! Tako zelo, da skoraj polovica vprašanih preide k drugi blagovni znamki. Če ne želite, da bi vaše potencialne stranke odšle h konkurenci, poskrbite tudi za izboljšani varnostni vidik vašega spletnega mesta.
Žal še vedno prepogosto opažamo, da zelo veliko spletnih strani nima urejene varne HTTPS povezave. Pa to tudi kakšne zelo obiskane, večjih blagovnih znamk. Ste že kdaj opazili napis zraven URL naslova “Ni varno”? No, o tem govorimo. Če vas zanima kako to uredite si preberite zapis Varnost spletne strani. Preberite tudi nekaj o osnovah, kjer “padejo” tudi najbolj izkušeni v zapisu z naslovom Varno geslo in kibernetska varnost.
Leta 2023 tako zagotovite, da strankam zagotovite vse, kar potrebujejo, da čutijo nadzor nad svojimi podatki. Ko ljudje nimajo nadzora nad svojimi podatki, postanejo skeptični.
Ne pozabite tudi na Nov Zakon o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-2), ki prihaja v veljavi z januarjem 2023.
Po sprejemu vsem znane Splošne uredbe o varstvu podatkov (GDPR) je namreč na vrsti sprejem novega Zakona o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-2), ki je bil potrjen na seji DZ 15. decembra 2022. S sprejmemo ZVOP-2 pa bo možno tudi izrekanje potencialno zelo visokih glob, kot jih že določa GDPR.
Vas zanima kaj so ključne novosti ZVOP-2, kaj pomenijo za njihovo poslovanje, katere so nove dolžnosti in kako jih izpolnjevati v praksi? Lahko vas povežemo s pravnimi strokovnjaki.
3. Kratki videoposnetki
Navade gledanja se spreminjajo, saj ljudje nemoteno prehajajo med zasloni in dolžino videa. Številni ustvarjalci uvajajo videje s krajšo vsebino, da bi zadovoljili potrebe teh gledalcev. In beležijo izjemen uspeh. Pravzaprav ima YouTube Shorts zdaj 1,5 milijarde aktivnih uporabnikov mesečno in več kot 30 milijard dnevnih ogledov, zaradi česar je to velika priložnost za oglaševalce. Nekaj o tem smo pisali v zapisu z naslovom Uporaba YouTube za podjetja in nasveti za optimizacijo.
Pomembno je, da izkoristite najboljše prakse pripovedovanja zgodb za ustvarjanje zelo privlačne kratke video vsebine. Na primer, videji bi morali takoj preskočiti na dogajanje. S samo 10 do 60 sekundami razpoložljivega časa za oglaševanje vam ni treba postavljati predpostavke ali ustvarjati zgodbe z veliko dodatnega konteksta. Torej, bistvo! Kratka pozornost uporabnikov bo močno vplivala na ustvarjanje oglasov.
4. To je svet generacije Z
Generacija Z je prva generacija, ki je popolnoma odrasla z internetom. Način njihove navigacije in interakcije v spletu se še naprej razvija. Najpomembnejše platforme za to generacijo danes so tiste, ki so dinamične in zelo vizualne ter izpolnjujejo njihove nenehno spreminjajoče se potrebe na nove in inovativne načine. Generacija Z sama izrazi kje in kako želi sodelovati tako. Pač se pojavi tam, kjer jim je najbolj pomembno tisti trenutek.
Zato je Googlova zadnja kampanja, namenjena generaciji Z, promovirala nov način iskanja po tem, kar vidite. Aplikacija za vizualno iskanje »Najdi to stvar« je gledalcu omogočil, da z uporabo Google Lens najde neopisljive predmete, ki jih iščejo.
Zato leta 2023 ne poskušajte pripeljati občinstva generacije Z v svoj svet, ampak jih srečajte v njihovem. Recimo na TikToku. Razumeti morate njihove neizpolnjene potrebe, dajte prednost avtentičnosti pred homogeno edinstvenostjo in sprejmite raznolike vizualne svetove, v katerih živijo. Za blagovne znamke je nujno razumeti, kje in na kakšen način doseči (potencialne) uporabnike, saj je kanalov in načinov vedno več.
Trendi digitalnega marketinga 2023 pa se ne bodo ustavili le pri teh 4 ključnih točkah
HubSpot je na podlagi odgovorov več kot 1.600 sodelujočih marketingašev po svetu je pripravil pregled digitalnega marketinga v letu 2022. Podrobnejšo analizo si lahko preberete TUKAJ. Hkrati pa so ob tem napovedali tudi ostale trende digitalnega marketinga 2023:
>>> B2C blagovne znamke bodo še več investirale v SEO, vsebinski marketing in tudi podcaste.
>>> Vse več B2B blagovnih znamk bo prisotnih na TikToku.
>>> Čedalje več je posluževanja avtomatizacije, saj to prinaša prihranke časa, uporabnikom pa boljšo izkušnjo.
>>> Kratki videi bodo še naprej v ospredju, saj so izjemno učinkoviti. Vse več bo tudi usmerjanja na na kratke video oglase, ki bodo primerni za predvajanje na družabnih omrežjih.
>>> Vsesplošna uporaba mobilnih naprav pomeni, da ljudje lahko kupujejo od kjer koli. Vse več pozornosti bo na optimizaciji mobilnih prikazov in vidikom varnega nakupovanja na spletu.
Želite mnenje strokovne ekipe? Pišite nam.
Razmišljate o posodobitvi vaše spletne strani ali trgovine? Bi se strateško lotili digitalnega marketinga za vašo storitev ali produkt? Pišite nam na info@starkmat.si in se dogovorimo za sestanek in brezplačno analizo vaše spletne prezence.