Kaj so temelji blagovne znamke se spreminja. In postopki grajenja blagovne znamke so se s pojavo družbenih omrežji konkretno spremenil. Spremenil se je, logično, način grajenja prezence blagovne znamke. Malo manj jasno pa je, da se je spremenila tudi osnovna logika grajenja blagovne znamke in vse kar je s tem povezano.
KATERA ŽIVAL SI
Če bi bil žival, katera žival bi bil-a in zakaj ravno ta? Na ta način vidimo kakšne so naše vrednote in kaj nam veliko pomeni. Lahko se zalo zameglijo naše vrednote, če jih ne izražamo dovolj jasno tudi ko se predstavljamo na spletu.
In ker je večini izredno težko definirati tako pomembna vprašanja, kot so naše vrednote, lahko pomaga, da jih definiramo preko opisa živali. Temelji blagovne znamke se začnejo pri vrednotah zato je pametno, da jih napišemo, komuniciramo in postavimo na vidna mesta – digitalni, verbalno in v fizičnem prostoru.
IZDELAVA TEMELJEV:
- Kaj je trenutno naša vloga
- Po smo prepoznavni
- Po čem bi bila radi prepoznavni
- Katere so ključne teme in trendi v naši dejavnosti
- Katere tri hobije/teme nas osrečujejo, veselijo
Spremljanje globalnih trendov v branži
Kaj se dogaja v svetu, je pomembno tudi za našo znamko tudi, če delujemo samo lokalno. Na ta način lahko gradimo svojo prednost na trgu. Spremljanje svetovnih trendov je torej nujno ne glede na to ali delujemo izključno lokalno.
KAKO NAREDIMO PRIPOVEDNO IZJAVO
Kaj je to: če bi nas nekdo vprašal s čem se ukvarjamo, kaj počnemo, je to opis, ki v zelo strjeni obliki, zajame vse ključne podatke. Pomembno je tudi da zajamemo osebne stvari, kot so na primer hobiji in družina.
Kaj je naša največja prednost in je hkrati naša največja pomanjkljivost, ter kaj nam sedaj pomaga, kar smo počeli v preteklosti. Seveda si ta vprašanja zastavimo samo za vajo, zase. Torej, ko razmišljamo o tem, kaj bomo zapisali v pripovedni izjavi, si lahko pomagamo s tem. Jih pa dejansko ne zapišemo. Iz pripovedne izjave bazira povzetek na LinkedIn profilu, ki je pomembno orodje za povezovanje in pridobivanje publike, ki nam bo sledila.
Izjava naj bo dolga nekaj stavkov. Kot bi bil na pikniku in bo iz tega nastal pogovor, oziroma se bo nadaljeval. Pametno, da je 20% opisa oziroma pripovedne izjave osebne narave. To velja še posebej za LinkedIn profil in ostale digitalne profile. Z nami se povežejo, zato ker imamo skupne vrednote in skupne vrednote lahko sledilci razberejo ravno iz tistih 20% procentov opisa, ki je osebne narave.
NAJMANJŠA SPREJEMLJIVA PUBLIKA
Določanje naše najmanjše sprejemljive publike nam omogoča, da se osredotočimo samo na eno stran. Zanimivo je, da je danes prihod na trg je veliko bolj pomemben od produkta, ki ga razvijamo. In seveda je ta princip delovanja predvsem novost v razmišljanju. Dobrih dvajset let nazaj, pa vse do skoraj “včeraj” je veljalo, da najprej naredimo “genialen” in “popoln” izdelek, potem ga pa skušamo prodat. Sam sem šel čez točno ta zastarel proces in ni se končalo najboljše.
Ne naredimo produkt in ga potem skušamo prodat, ampak skušamo naredi to kaj iščejo naše stranke.
Ne razvijamo produkta, ampak se osredotočimo na našo publiko in skušamo iskat kaj točno ta publika, tako imenovana naša najmanjša publika, dejansko potrebuje.
KAKO DEFINIRAMO NAŠO NAJMANJŠO PUBLIKO
Kevin Kelly je zasnoval koncept najmanjše publike. V tem koncepti je zasnoval ključna vprašanja, ki si jih zastavimo preden začnemo graditi svojo digitalno prezenco. Vprašamo se, koliko bi morala naša publika zapravit pri nas, da bi lahko preživeli – torej kdo je ta publika, kakšno je število in koliko bi moral vsak posameznik zapraviti denarja, da bi preživeli. Pri tem je pomembno tudi ali se naročila ponavljajo ali so bolj enkratne narave. Na ta način namreč določimo, koliko novih strank na leto potrebujemo, da lahko preživimo, v primeru, ko se naročila na ponavljajo.
Vprašamo se tudi kaj verjamemo ljudje, ki so naša publika.
Na različnih družbenih kanalih komuniciramo različne produkte ali storitve. Različna omrežja nam dajejo različno komunikacijo produktov. S tem lahko dosežemo več različnih občinstev ali interesnih skupin. S tem da moramo vedeti kje se zadržujejo naše stranke.
Torej so temelji blagovne znamke tudi ljudje, ki nas spremljajo (naša najmanjša publika) in naši kupci, saj po sodobnih principih zasnove blagovne znamke, glede na ta dva parametra gradimo celotno podobo in komunikacijo.
KATERA STORITEV ALI PRODUKT BO V OSPREDJU KOMUNIKACIJE
Komunikacijsko se je potrebno odločit, kaj bomo dali v ospredje – po čem se bomo profilirali. Kaj bomo torej sporočali na naših spletnih kanalih kot našo glavno storitev ali produkt. In ne glede na to, da ne bomo komunicirali vsega, se lahko sekundarno pojavijo povpraševanja tudi po naših sekundarnih produktih.
Izhodišče za ta način segmentacije je dejstvo, da lahko ljudi hitro zmedem, če hkrati komuniciramo več različnih segmentov našega posla. Bolje je, da nas poznajo po eni storitvi, kot da smo zmedeni in na koncu sploh ne vedo s čem se ukvarjamo.
Koristne povezave
- Zvočni posnetek na temo marketinga z naslovom This is marketing. Tema podkasta so v uvodu omenjeni novi koncepti grajenja blagovne znamke.
- Članek z naslovom 6. mitov vstopa na trg
- Zadnja povezava pa je vstop na trg in strategija – članek najdete tukaj.
- Knjiga – This is marketing – Seth Godin
Naslednji teden sledi…
V naslednjem zapisu bom predstavil kako naredimo portfolio, ki je nadgradnja za bolj konkretno in široko predstavitev.
Imate vprašanje za nas?
Pišite nam.