Oblikovanje uporabniške izkušnje in izdelava spletne strani za Kulturni center Semič - TIC Semič

Prenova spletne strani KC Semič – TIC Semič je obsegala:

 



>>> Do spletne strani lahko dostopate tukaj: www.kc-semic.si

Oblikovanje uporabniške izkušnje

Oblikovanje uporabniške izkušnje je bilo pri tem projektu še toliko bolj izrazitejše kot sicer. Ne le, da gre za stran, ki nagovarja skoraj vse ciljne skupine: kultura, mladina, turizem – temveč je moral biti izredno dobro optimiziran tudi del strani za tiste, ki jih zanimajo zgolj dogodki.

Kako torej oblikovati stran, kjer se bo takoj znašel nekdo, ki ga zanimajo dogodki v kulturnem centru, dogodki za mlade v občini ali pa nekdo, ki bi želel izvedeti več o turistični ponudbi kraja? Hkrati pa, da se stran že na prvi pogled razlikuje od ostalih podobnih, a da ima tudi rdečo nit z destinacijo Bela krajina. No, pa če smo iskreni niti ni podobnih primerov prav veliko. Ali so strani, ki so namenjene le kulturnemu centru ali pa turizmu.

Projekt je bil za vse soudeležene v projektu precejšen izziv, a smo veseli rezultata. Ta pa ne bi bil tako pozitiven, če vsi deležniki ne bi k projektu pristopili res 100%.

 

Ko smo določili ciljne skupine, ki obiskujejo stran, ni bilo nič lažje. Je pa bila to pomembna orientacija pri postavljanju določenih CTA gumbov, velikosti in tip pisave, kontrasti, prikazni elementi v menijski vrstici, prikazovalnik dogodkov, aplikacija za prilagajanje strani slabovidnim ipd.

Oblikovanje uporabniške izkušnje je proces, ki se ne ustavi, ko je projekt končan. Takrat se šele dobro začne. Z Google analitiko lahko spremljamo poteze obiskovalcev strani in prilagajamo elemente na strani.

Zelo pomembno je, da tudi naročnik razume pomen oblikovanja uporabniške izkušnje. Pri tem projektu smo imeli izredno pozitivne izkušnje, saj so se vsi vpleteni dobro zavedali pomena uporabnosti strani, hkrati pa so imeli osnovno predznanje spletnih prezenc v turizmu. Prav tako je bilo odločilnega pomena, da so bili glavni sodelujoči tudi tisti, ki so vpeti v storitve, dogajanje, načrtovanje in ki so v stiku s temi ciljnimi skupinami. Tako smo lahko konkretno prilagajali celotno zasnovo ravno njihovim ugotovitvam iz dolgoletnega dela na tem področju.

Oblikovanje uporabniške izkušnje je proces, ki se ne zastavi le v začetku izvajanja projekta. Je proces, ki poteka ves čas oblikovanja spletne strani, se nenehno izboljšuje in poteka tudi po koncu izvedbe projekta.

Izdelava nove spletne strani

V Starkmat smo strokovnjaki za izdelavo WordPress spletnih strani in takoj je bilo popolnoma jasno, da bo tudi stran KC Semič – TIC Semič oblikovana na tej platformi.

 

Razlog? Olajšati delo skrbniku spletne strani, ki bo dnevno vnašala nove dogodke, fotografije, morebitne popravke informacij ipd. Dosedanja spletna stran pač ni dopuščala prijazne uporabniške izkušnje za samega skrbnika spletne strani.
Rezultat? Skrbniku je dodajanje novih vsebin vzelo veliko časa, hkrati pa je na strani prihajalo do napak v izgledu.

 

Odločitev za izdelavo spletne strani na tej spletni platformi je bila sprejeta tudi zaradi lažjega in cenejšega vzdrževanja, nadgradnje in enostavnega urejanja. Izdelava WordPress spletne strani je tudi bistveno bolj ugodna, saj ni potreben razvoj uporabniškega vmesnika.

Oblikovanje spletne strani v segmentu kulture in turizma se ne razlikuje bistveno od oblikovanja za kakšno drugo podjetje. Kjer nekje drugje prodajajo izdelke, tukaj prodajajo doživetje.
In vedno mora biti stran prilagojena različnim ciljnim skupinam – recimo umestitev vsaj dveh različnih tipov hitrega menija za dva različna tipa obiskovalcev strani. 

Optimizacija vsebine spletne strani

 

Izdelava WordPress spletne strani je obsegala tudi SEO optimizacijo vsebine spletne strani. Vsebino je pripravil naročnik v sodelovanju s strokovnjaki iz posameznih vsebinskih področij. Mi pa smo potem to vsebino (besedilo) nadgradili, prilagodili in optimizirali glede na čim boljše rezultate pri iskanju v iskalniku Google.

SEO optimizacija vsebine ne pomeni samo pregled besedil in opisov, temveč tudi pravilno in optimizirano poimenovanje fotografij na spletni strani. Vse fotografije so poimenovane s ključnimi besedami – nekaj se jih nanaša na tematiko fotografije, nekaj pa na destinacijo. Tudi velikost fotografij smo morali prilagoditi, saj to močno vpliva na hitrost strani.

Največji izzivi pri oblikovanju uporabniške izkušnje za www.kc-semic.si

Seveda smo se pri oblikovanju uporabniške izkušnje UX srečali z mnogimi izzivi. Kot izvajalec smo vedno izjemno kritični do svojega dela, zato, ker želimo le najboljše za naročnika. Tako tudi wireframe strani ni bil statičen – spreminjal se je od prve zasnove do končnega izgleda. Vmes smo nekatere primere testirali na naključnih uporabnikih in predvideli rešitve, ki bodo optimalne.

 

NAJVEČJI IZZIVI:

– pregledna postavitev osnovne strani
– pregledna postavitev informacij o dogodkih (prihajajočih, aktualnih, tradicionalnih)
– lovljenje ravnotežja med vsebinami za kulturo, mlade in turizem
– enostaven dostop do hitrih povezav do osnovnih informacij v nogi
– smiselna razporeditev
– CTA gumbi s “popup” prikazi obrazcev namesto dodatnih podstrani
– prikaz turističnih točk na dinamičnem zemljevidu s povezavami do teh točk
– poenotenje prikaza vseh turističnih točk in hkrati jasnost, za katero temo gre z barvami
– popolnoma prilagojen mobilni prikaz

 

A kljub izzivom nam je uspelo ustvariti spletno stran, ki je sodobna, interaktivna, ponuja možnost pregledenag raziskovanja, zadostuje različnim ciljnim skupinam in predstavlja pestrost kraja. 

PREJ / POTEM

“Rezultat enega izmed naših del v teh kulture sušnih mesecih. Težko nalogo smo si zadali, kako zadovoljiti vse vas, naše obiskovalce, gledalce, turiste domače in tuje, ljubitelje Semiča, športne navdušence, mlade. Trudili smo se skupaj s Starkmat Agencijo, Matejo, Sebastjanom in Tomažem, ki so poskrbeli za številne predloge in tehnične rešitve in ponosni smo na rezultat tega večmesečnega sodelovanja. Verjamemo, da bo stran všeč tudi vam, predvsem pa da boste na njen našli vsebine in informacije, ki jih boste iskali.”Irena Plut, direktorica KC Semič

 

“Toplo priporočam ogled nove internetne strani Kulturnega centra Semič. Stran, ki je zelo bogata z vsebino in zelo pregledna. Prav na vsakem kliku se čuti, da je stran pripravil nekdo, ki kraj vsakodnevno doživlja, ga pozna do potankosti in ga doživlja.
Stran so z vso svojo toplino in energijo naredili domačini iz Starkmat, ki so poplavo vsebin za uporabnike pripravili res prijazno in pregledno. Stran kar vleče, da pokukaš v vsak njen predalček. O tem jaz ves čas govorim. Veliko znanja in izkušenj imamo doma, v lokalnem okolju. Mi najbolje čutimo svoje kraje in ljudi. Zato, dajmo delo drug drugemu. Ne iščimo rešiteljev izven. Cenimo domače ljudi in njihova znanja!”Bernarda Kump, Belokranjsko izročilo

Posnetek (7 minut) pregleda spletne strani www.kc-semic.si >>>