Kar 80% vseh uporabnikov mobilnih naprav, le-te, poleg vseh drugih opravil, uporablja tudi za brskanje po spletu. Vaša spletna stran ima torej dve vrsti uporabnikov – tiste, ki jo obiskujejo preko osebnega računalnika in tiste, ki za ogled spletne strani uporabljajo mobilne naprave. Z drugimi besedami: vaša stran ima dva obraza. Rešitev je dobra mobilna optimizacija spletne strani.
Kaj je mobilna optimizacija spletne strani?
Mobilna optimizacija spletne strani je proces prilagoditve spletne strani ali proces izdelave mobilne verzije spletne strani. V osnovi to pomeni, da bomo imeli dva izgleda spletne strani – en izgled je prilagojen uporabi na računalniku, drug pa je prilagojen uporabi na pametnih telefonih oziroma mobilnih napravah.
Zakaj je mobilna optimizacija spletne strani nujno potrebna?
Odgovor je enostaven: kar 80% vseh uporabnikov mobilnih naprav le-te uporablja za brskanje po spletu. (vir.)
Mobilna optimizacija je nujno potrebna zaradi 5 ključnih dejavnikov, ki soustvarjajo uporabniško izkušnjo ob obisku spletni strani. Pomembna je izbira pisave in njena velikost. Pri našem delu posebno pozornost posvečamo tudi poziciji in prilagoditvi slikovnega gradiva in postavitev gumbov ter ostalih elementov – ti omogočajo vse potrebne funkcionalnosti spletne strani. V nadaljevanju besedila bom omenili tudi ergonomijo spletne strani ter njen pomen.
Mobilna optimizacija in 5 ključnih dejavnikov:
- Berljiva pisava in velikost
- Slikovno gradivo
- Gumbi in ostale funkcionalnosti
- Razporeditev elementov
- Ergonomija spletne strani
Glavne razlike med namizno (klasično) verzijo spletne strani in mobilno verzijo spletne strani?
Ključne razlike med mobilno in namizno verzijo izhajata iz same uporabe naprav. Gre za to, da je postavitev računalniškega zaslona horizontalna, medtem ko je zaslon mobilnih naprav v osnovi v vertikalni poziciji. Ker zaslone na sodobnih pametnih telefonih uporabljamo kot vertikalne, je torej celotno oblikovanje podvrženo temu pogoju.
Prikazovanje fotografij
Prikazovanje fotografij moramo prilagoditi, saj nam lahko ravno fotografije zasedajo veliko površino. Pri našem delu se držimo pravila, fotografije, ki res niso nujne za razumevanje vsebine, odstranimo. Na mobilni verziji spletne strani ohranimo le najnujnejše podatke oziroma vsebinske sklope. Panoramske fotografije, oziroma fotografije širokega formata (16:9, 21:9) na straneh, ki jih izdelujemo, ne prikazujemo ali pa jih prilagodimo na ustrezno razmerje, če so, kot že prej omenjeno, ključne za podajanje vsebine na spletni strani. Če uporabljamo fotografije, jih prilagodimo ustreznemu razmerju stranic – 4:3, 1:1 ali 1:2.
Razporeditve elementov
Poleg fotografij se spremeni tudi prikazovanje in pozicioniranje gumbov. Večina gumbov je tako postavljenih čez celotno širino zaslona, stranice pa so v razmerju, ki sem ga omenil že pri fotografijah.
Pri mobilni verziji dostikrat pride tudi do neželenih “lomljenj” stolpcev vsebine, kar pomeni, da moramo prilagoditi število in izgled stolpcev.
Velikost pisave in naslovi
Posebne nastavitve so potrebne tudi zaradi nastavitve velikosti jedra besedila in naslovov. Še posebej to velja za naslove, kjer smo zaradi oblikovne zasnove ali celostne grafične podobe, uporabili izredno veliko pisavo, oziroma je naslov več kot 5-krat večji od jedra besedila. V tem primeru imamo težavo zaradi lomljenja besed, ali zaradi daljšega naslova, ki se na vertikalnem zaslonu razporedi na več vrstic. Tak naslov lahko zaseda celoten mobilni prikaz – izpodrine vsebino in jo naredi manj vidno.
Ergonomija
Besedo ergonomija večinoma uporabljamo v kontekstu sedenja. A tudi ergonomija aplikacije, oziroma spletne strani, je pomemben pojem. Da je spletna stran ergonomska, pomeni, da pri uporabi ne rabimo neprijetnih ali manj udobnih gibov. Torej, gumbi so enostavno dosegljivi, uporabimo t.i. vrtiljake za enostavno premikanje med vsebinami (swipe), pisava je dovolj velika, oziroma ni prevelika. V kontekstu ergonomije je pomembna tudi zasnova mobilnega menija – tudi tukaj poskrbimo, da je zagotovljena ustrezna berljivost in razporeditev, ki omogoča udobno uporabo.
Vsaka spletna stran ima dva obraza
Zavedati se moramo, da ima vsaka spletna stran dva obraza. Določen del uporabnikov bo spletno stran obiskovala preko osebnega računalnika. A še posebej pomembno je dejstvo, da je tistih, ki si vašo spletno stran ogledujejo preko mobitela, večina – razmerje je odvisno od ciljne skupine. Nič ni narobe in pričakovano je, da se bosta mobilna verzija spletne strani in namizna verzija spletne strani konkretno razlikovali. Bistveno je, da zagotovimo optimalno uporabniško izkušnjo, ki bo vašo spletno stran spremenila v vašega najboljšega prodajalca.