LinkedIn ali Facebook? Kaj je razlika? Če jih vzporedno primerjamo lahko vidimo kar nekaj ključnih razlik. Tukaj bom predstavil predvsem ključne vsebinske razlike, ki jih ima Facebook v primerjavi z omrežjem LinkedIn.
Vprašanje kakšna je razlika med enim in drugim omrežjem se pojavi predvsem zaradi dejstva, da je Facebook uporabnikom veliko bolj znan. In tudi prisoten je dlje časa. V zapisu si bolj natačno poglejmo kaj so ključne razlike.
Za koga je LinkedIn in za koga Facebook?
Dejansko je razlika med enim in drugim tako velika, da se je potrebno vprašat ali je ta platforma zame, oziroma za moj posel, sploh primerna. Ni vseeno za katero platformo se odločite. LinkedIn je v osnovi usmerjen predvsem za B2B prodajo in povezovanje. Facebook pa boste uporabili, če ste usmerjeni v B2C prodajo.
Profesionalne poslovne odnose in prodajo boste torej pletli preko platforme LinkedIn. Kar še ne pomeni, da Facebook sploh ne morete uporabiti kot orodje za promocijo in prodajo. Ključno je samo to, da razumete, da je potrebno komunikacijo prilagajati glede na posamezne platforme. Torej, en način in vsebina objave ne more biti namenjena za vse platfomre. Copy/paste tukaj ne pride v poštev.
Več to tem zakaj začeti z LinkedIn objavami in mreženjem, si lahko preberete v zapisu z naslovom LinkedIn profil – zakaj začeti? Povezava do zapisa je tukaj.
LinkedIn objave vs. Facebook objave
Ker je LinkedIn usmerjen predvsem v komunikacijo med poslovneži, oziroma za promocijo storitev med podjetji, je tudi sam način komunikacije drugačen, kot je za Facebook. LinkedIn uporabniki izkoriščajo za aktivno prodajo in “social selling”. Zato tudi ni slabe volje, če so objave prodajno usmerjene.
Ker pa Facebook posamezniki pogosto uporabljajo predvsem za prosti čas, je lahko prodajno usmerjena prodaja tukaj nezaželjena ali sprejeta z odporom. Zato si mislimo: “glej, splet nekaj prodaja!”. Na LinkedIn omrežju vam prodajne objave ne bodo zamerili.
Seveda pa to še ne pomeni, da je toleranca za vsiljivo in generično komunikacijo, kaj boljše sprejeta. Ne glede na to, da je LinkedIn poslovno usmerjen, še ne pomeni, da lahko brez občutka in vsako sekundo promovirate svoje izdelke ali storitve. Komunikacijo prilagodite na način, da bo vsebinsko bogata – da bo torej imela relevante podatke za vaše potencialne kupce.
LinkedIn – izkoristite MOČ B2B povezovanja
Čemu je LinkedIn sploh namenjen in kako izkorisiti moč B2B povezovanja, si lahko preberete v tem zapisu, ki je namenjen točno temu vprašanju.
Povezava do zapisa z naslovom: LinkedIn – izkoristite MOČ B2B povezovanja
Slika: Vir, LinkedIn
LinkedIn ni Facebook!
Velika verjetnost je, da ste imeli oziroma, da imate Facebook dlje časa, kot ste imeli LinkedIn. Na Facebook ste se navadili – od tega koga najdete tam, do tega na kakšen način komunicirate. Pomembno pa je, da razumete, da LinkedIn ni Facebook. Objave se konkretno razlikujejo.
Enako, kot Facebook uporabniki ne vidijo najraje, da jim v prostem času prodajamo, tako profesionalni LinkedIn uporabniki ne vidijo najraje, da so objave usmerjene v zabavne video posnetke, slike novorojenčkov in hišnih ljubljenčkov. Razen, seveda, če gre za vsebinsko navezovanje na neko relevantno vsebino, ki je neposredno povezava z vašim poslom.
Več o tem, kako na LinkedIn objaviti profesionalne objave, si lahko preberete v zapisu na povezavi.