Komunikacija ali prodaja?
Komunicirajmo.
Prodaja pa se zgodi sproti.
Tipičen primer komunikacijskega izziva: Linkedin.
Najpogostejše vprašanje, ki ga dobim, ko mentoriram ali ko me podjetje najame za »urejanje« njihovega profila na Linkedinu, je: »Kako naj začnem pogovor? Kaj naj napišem?« Moje svetovanje se vedno osredotoča na temeljno načelo vzpostavljanja pristnega stika pred začetkom promocije izdelka ali storitve.
>> A pozor: ne UREJAMO profilov, ampak vodimo KOMUNIKACIJO.
Ko se srečamo z možnim poslovnim partnerjem na LinkedInu, je naravno, da si želimo takoj predstaviti naše podjetje ali produkt. Vendar pa je ključnega pomena, da najprej vzpostavimo pristen stik, ki temelji na medsebojnem spoštovanju in razumevanju. Zato vedno spodbujam, da si predstavljamo tega potencialnega poslovnega partnerja pred sabo in se vprašamo: Bi mu takoj začel razlagati o produktu ali bi najprej vzpostavil pristen stik?
Pristop k vzpostavljanju stika na LinkedInu naj bi bil podoben kot bi bil v resničnem življenju. Najprej se moramo predstaviti in pokazati interes za osebo ali podjetje, s katerim želimo vzpostaviti povezavo. Lahko pohvalimo njihovo delo, se nanašamo na skupne interese ali dosežke, ali pa se omenimo, kako smo izvedeli za njih. Pomembno je, da je naše sporočilo personalizirano in ne zgolj generično.
Moje priporočilo: premišljeno izberite 1 ali 5 do 10 oseb na Linkedinu, ki jih želite nagovoriti. Naredite domačo nalogo, pozanimajte se o njih in jim pošljite personalizirana sporočila. Počakajta 2 dni in jih prijazno opomnite na vaše sporočilo. Če ni bilo odziva je to odlična povratna informacija, da je potrebno nekaj spremeniti v nagovoru.
Ko vzpostavimo začetni stik in gradimo medsebojno zaupanje, lahko postopoma preidemo na temo našega podjetja ali izdelka. Vendar pa moramo biti previdni, da ne postanemo vsiljivi ali agresivni v svoji promociji. Namesto tega naj bo naš pristop bolj subtilen in osredotočen na reševanje morebitnih izzivov ali potreb, ki jih ima naš sogovornik.
V zaključku, če želimo uspešno začeti pogovor na LinkedInu, je ključnega pomena, da najprej vzpostavimo pristen stik s potencialnim poslovnim partnerjem. S spoštovanjem, iskrenostjo in zanimanjem za njihovo delo lahko ustvarimo trdno osnovo za nadaljnje poslovne odnose.
Tu je primer, kako začeti komunikacijo na LinkedInu s potencialnim poslovnim partnerjem v b2b:
____________________________
Pozdravljeni XY.
Upam, da imate uspešen začetek tedna. Obrnil sem se na vas, ker sem nedavno bral o vašem podjetju XY in sem bil navdušen nad vašimi dosežki na XY področju. Vaš pristop k inovacijam in vaša predanost kakovosti sta me resnično navdušila.
Zelo sem zainteresiran za vzpostavitev povezave z vami, saj vidim potencial za sinergije med našimi organizacijami. Verjamem, da bi lahko sodelovali na način, ki bi koristil obema stranema.
Rad bi izvedel več o vaših ciljih in izzivih ter videl, kako bi lahko prispevali k vašemu uspehu. Ali bi lahko našli čas za kratek pogovor ali virtualno srečanje, kjer bi lahko bolje spoznala vaše potrebe in želje?
Veselim se nadaljnje komunikacije in morebitnega sodelovanja.
Lep pozdrav,
XY
_________________________
V tem primeru se začne komunikacija s pozitivnim in osebnim uvodom, ki izraža zanimanje za podjetje in dosežke sogovornika. Nadaljuje se s ponudbo sodelovanja in izmenjave idej ter se konča s prošnjo za nadaljnji pogovor ali sestanek. Pomembno je, da je sporočilo personalizirano, spoštljivo in osredotočeno na gradnjo odnosov. Gre za primer nagovora, ki je nekoliko daljši, vendar pa priporočamo krajše nagovore. To sami ocenite od tipa sogovornika. 😉
>> A Pozor: Komunikacija naj bo vselej ISKRENA.
Ne bluzite o navdušenju nad njihovimi dosežki, če tega ne mislite resno. Najdite skupno točko, ki vas iskreno navdušuje in za katero iskreno menite, da bi bila lahko potencialna poslovna priložnost. Izkoristite moč B2B povezovanja na Linkedinu.
Komuniciramo ali prodajamo?
Prodajno komuniciramo?
Bistvo je, da prodajo vedno vodimo skozi pristno komunikacijo in ne s vsiljevanjem svojih prepričanj. Postavljajmo vprašanja, vodimo komunikacijo in spoznavajmo svojega poslovnega partnerja ali potencialnega kupca. On bo lahko zaupal svoje izzive, mi pa mu lahko ponudimo rešitev.
Dobro za oba. Al kk že gre tist naš belokranjski slogan? 🙂
.
.
.
Želite, da vam pomagam pri komunikaciji na največjem poslovnem družbenem omrežju na svetu? Želite B2B nagovore, ki prinašajo odzive? Pišite mi na: mateja@starkmat.si