Kako preverim mobilno optimizacijo svoje spletne strani + PRIMER
Mobilna optimizacija spletne strani?
Še vedno pogosto vprašanje.
Podatek, da kar 80% uporabnikov mobilnih naprav uporablja te naprave tudi za brskanje po spletu, je še vedno aktualen glede na zadnje trende. Mobilne naprave so postale ključni kanal za dostop do interneta za večino ljudi po vsem svetu. Spremembe v uporabi mobilnih tehnologij in hitra rast pametnih telefonov še naprej povečujejo delež ljudi, ki svoje spletne aktivnosti opravljajo na mobilnih napravah.
Več o tem KAJ JE MOBILNA OPTIMIZACIJA in ZAKAJ JE BISTVENA pa smo zapisali že v zapisu TUKAJ.
Primer mobilne optimizacije za naročnika družinsko gradbeno podjetje Gradnje Grča. Pravkar postavljamo novo spletno stran in pred dokončno postavitvijo vedno uredimo še mobilno optimizacijo. Da je spletna stran prilagojena mobilnim napravam ni samoumevno in ne doseže se le z enim klikom. 😉
Če želite preveriti, ali je vaša spletna stran mobilno optimizirana, lahko to storite na več načinov
Ročni pregled na mobilni napravi
Enostaven način je, da odprete svojo spletno stran na mobilnem telefonu ali tablici. Preverite, ali se spletna stran pravilno prikaže, ali je besedilo berljivo in ali so gumbi ter navigacija dovolj veliki za dotik. Ne pozabite tudi na ustrezno prikazanost fotografij, galerij in ostalega slikovnega gradiva. Še vedno se zelo pogosto zgodi, da »padem« na spletno stran, kjer si moram »povleči« vsebino iz ene strani na osrednji del zaslona oziroma povečati »pozumirati« polje, da sploh lahko preberem vsebino. Vsebina mora »fitat v skrin« – celotno polje za vsebino mora ustrezati zaslonu.
Pri testiranju mobilne optimizacije spletnih strani obstaja več orodij (Google Mobile-Friendly Test, Test My Site in podobne), ki lahko avtomatsko preverijo, kako dobro se spletna stran prikaže na mobilnih napravah. Vendar pa ta orodja niso vedno najboljša izbira, zaradi omejenih algoritmov in specifičnih funkcionalnosti.
Zakaj se ni preveč pametno zanašati na spletna orodja za analizo mobilne optimizacije spletne strani?
✖︎ Omejeni algoritmi
Avtomatska orodja običajno uporabljajo standarizirane algoritme za preverjanje določenih tehničnih kriterijev, kot so velikost besedila, prostor med elementi in odzivnost strani. Čeprav so ti kriteriji pomembni, ne zajamejo vedno celotne uporabniške izkušnje ali specifičnih interakcij, ki bi lahko bile pomembne na določeni spletni strani.
✖︎ Specifične funkcionalnosti
Nekatere strani vključujejo posebne funkcije ali interaktivne elemente, ki jih avtomatska orodja ne morejo pravilno evalvirati. Na primer, zapletene obrazce ali interaktivne aplikacije lahko delujejo drugače na različnih napravah in brskalnikih, kar avtomatska orodja morda ne zaznajo.
✖︎ Različne naprave in brskalniki
Mobilne naprave in brskalniki se nenehno spreminjajo in razvijajo. Aplikacije za avtomatsko testiranje morda ne bodo vedno ažurne z najnovejšimi različicami ali eksotičnimi konfiguracijami, kar lahko privede do nezanesljivih rezultatov.
✖︎ Subjektivna ocena dizajna
Nekateri aspekti dizajna in uporabniške izkušnje so subjektivni in jih je težko kvantificirati z algoritmi. Na primer, estetika in splošni vizualni vtis sta ključna za uspešnost mobilnih strani, a težko avtomatizirano ocenjevalna.
Zaradi teh omejitev je ročni pregled še vedno pomemben del testiranja mobilne optimizacije.
✔︎ Podrobno preverjanje
Razvijalci in oblikovalci lahko preverijo specifične funkcije in interaktivne elemente, ki jih avtomatizirana orodja morda spregledajo.
✔︎ Prilagodljivost
Preizkuševalci lahko simulirajo realne uporabniške scenarije in testirajo spletno stran na različnih napravah in konfiguracijah.
✔︎ Celovit vpogled
Ročno testiranje omogoča boljše razumevanje celotne uporabniške izkušnje, vključno z vizualnimi in interaktivnimi elementi, ki vplivajo na zadovoljstvo uporabnikov.
.
.
Čeprav avtomatizirana orodja nudijo koristne vpoglede in so dober začetek za testiranje, je ročni pregled nepogrešljiv za zagotavljanje najvišje kakovosti mobilne uporabniške izkušnje.
Želite še nekaj dodatnih priporočil za izboljšanje mobilne optimizacije vaše spletne strani?
Najprej poskrbite, da je hitrost nalaganja vaše spletne strani na mobilnih napravah čim krajša. Uporabite orodja, kot je Google PageSpeed Insights, da identificirate, kaj upočasnjuje nalaganje strani, in nato izvedite potrebne optimizacije, kot so kompresija slik, minifikacija CSS in JavaScript datotek ter izboljšanje strežniške odzivnosti.
Prepričajte se, da ima vaša spletna stran prilagodljiv dizajn, ki se prilagaja različnim velikostim zaslonov. To vključuje uporabo fleksibilnih slik in fluidnih grid sistemov za boljšo uporabniško izkušnjo.
Uporabite pravilno strukturo HTML oznak (npr. <meta name=”viewport”> za prilagoditev prikaza na mobilnih napravah), primerno velikost besedila in povezav ter se prepričajte, da je vsebina prilagojena za mobilne uporabnike.
Preverite, ali je navigacija na mobilni različici spletne strani enostavna za uporabo. Gumbi in meniji naj bodo dovolj veliki, da jih je mogoče enostavno tapniti na manjših zaslonih.
.
.
Redno preverjajte delovanje vaše spletne strani na različnih mobilnih napravah in brskalnikih, da se prepričate, da je uporabniška izkušnja dosledna in brez težav.