Kako me vidijo drugi – Analiza spletne prisotnosti podjetja
Ste kdaj preverili kaj pokažejo zadetki v iskalniku Google, če vpišete ime svojega podjetja oziroma blagovne znamke?
Pa se zavedate, da to še kako vpliva na odločevalski proces vašega potencialnega kupca?
Današnji kupec želi imeti čimveč informacij, preden se odloči. Splet mu to omogoča, ne glede na čas ali kraj iskanja, preverjanja in primerjanja.
Četudi nimate spletne trgovine in imate fizično trgovino – bo kupec še vedno pred odhodom v vašo trgovino obiskal splet in poskušal najti čim več informacij o vas (storitvi, produktu, verodostojnosti podjetja). Zato ni vseeno kaj najde na spletu o vas – v kolikor je seveda vaš cilj prodaja.
Predlagamo, da to storite prek Google incognito (“Novo anonimno okno” / “Novo okno brez beleženja zgodovine”), da se vam pojavijo verodostojni iskalni podatki. / Foto: Envato Elements
Kako v 4 osnovnih točkah preveriti, kako vas vidi potencialni kupec na spletu?
Odločevalski proces za nakup najpogosteje poteka v tem vrstnem redu:
1. ISKALNIK GOOGLE (razširjeni prikaz, Google My Business, Google Photos)
2. SPLETNA STRAN / SPLETNA TRGOVINA (uporabniška izkušnja)
3. DRUŽABNA OMREŽJA (facebook, instagram, linkedin)
4. MEDIJI (v katerih časopisnih/spletnih medijih ste se pojavili)
Psihološki sprožilci v nakupno-odločevalskem procesu velikokrat delujejo tudi na nezavedni ravni. Včasih prav ne vemo zakaj nam pač ne odgovarja nakup v določeni spletni (ali fizični) trgovini. Ne znamo razložiti, enostavno nekaj “ne štima”.
Tako kot vas v fizičnih trgovinah lahko moti odnos prodajalca, vonj v trgovini, nepoenotenost celostne grafične podobe, prašne police, slaba osvetljenost, nepometena tla, nevzdrževane kabine, ipd. – nič drugače ni tudi na spletu.
Na spletu pa vas lahko moti pomanjkanje podatkov o podjetju ali pogojih poslovanja, preveč kontrastnih barv, težko berljiva pisava, pomanjkljive informacije o produktih, slaba kakovost fotografij izdelka ipd.
Zakaj je pogosto potem podjetjem na spletu vseeno, kako je urejeno spletno mesto, s katerim se predstavljajo celemu svetu? Spletna stran in ostala spletna mesta (družabna omrežja, spletni portali) je podaljšek vas ali vašega prodajalca in nagovarja ves svet.
Vam je res vseeno, da nimate posodobljene spletne strani, da ni prilagojena mobilnim napravam, da težko najdeš telefonsko številko, da je nepregledna in neprijazna za uporabo?
Kako pa vas vidi vaša potencialna stranka? / Vir: Envato Elements
ISKALNIK GOOGLE (mesto prikaza, razširjeni prikaz, Google My Business, Google Photos)
Ko boste v iskalnik Google vpisali ime podjetja ali blagovne znamke, boste lahko videli na katerem mestu ste. Zelo pomembno je, da ste na prvi strani oz. med prvimi iskalnimi zadetki. V kolikor še oglašujete, je pa tako ali tako odlično, če se ime vaše znamke/trgovine/produkta pojavi kot oglas, takoj zatem pa še kot organski iskalni zadetek. To pomeni, da imate vsebinsko odlično zasnovano stran ali pa enostavno nimate konkurence.
Potem pa so tukaj še Google Photos (Google slike). Čedalje bolj se povečuje število iskanj tudi prek slikovnih zadetkov. Tako kliknite tudi na ta iskalni gumb, da boste vedeli, kaj se prikaže in kakšno “sliko” kaže o vašem podjetju. V kolikor je teh zadetkov malo ali pa so neprimerne, potem lahko to uredite s premišljeno optimizacijo fotografij na svoji spletni strani.
Google My Business je Google vizitka o vašem podjetju, s pomočjo katere lahko predstavite svoje podjetje vsem, ki želijo hiter dostop do osnovnih informacij o vašem podjetju. Ljudje bodo na ta način prave informacije našli hitro in enostavno.
Pozor: Google My Business je Google vizitka vašega podjetja, ki jo včasih Google sam generira, včasih pa jo ustvari kdo izmed vaših kupcev. Preverite podatke in pridobite verifikacijo za upravljanje. Prav tako preverite, če so prisotna tudi mnenja.
Tako drugi vidijo nas.
SPLETNA STRAN / SPLETNA TRGOVINA (uporabniška izkušnja)
Spletna stran ali spletna trgovina je poglavje zase. Je vaš najboljši prodajalec v virtualni podobi.
Kot sem že pisala na začetku, je izredno pomembno, kakšen vtis boste z njo pustili na obiskovalcu. Mogoče se vam zdi, da imate najlepšo spletno stran na svetu, a rezultat, ki šteje, je prodaja. Kdaj ste nazadnje vprašali vaše kupce, kaj si mislijo o vaši strani in kako hitro so našli iskane informacije? Poznate orodje Google Analytics, s katerim lahko preverite, kako se obnašajo obiskovalci na vaši spletni strani/trgovini? To so odlične informacije, ki lahko drastično dvignejo prodajo oziroma pospešijo odločevalski proces pri nakupu.
Ne pozabite torej na upoštevanje uporabniške izkušnje. Tukaj bi kot osnovo poudarila delujoče (klikabilne) kontaktne podatke (email, telefonska številka, naslov s povezavo na Google Maps), preglednost, berljivost, kakovostne (povedne) fotografije, jasen nagovor in enostavni opisi izdelkov/storitev, rdečo nit celostne podobe, izpostavljene reference, opisi projektov, pravila poslovanja, piškotki, možnost varnega nakupa, varna (https) povezava, ipd.
Vse to obiskovalcu vliva zaupanje in se hitreje odloči za nakup.
Želeli smo biti drugačni, pregledni in s hitrim dostopom do informacij, ki jih iščete: www.starkmat.si
DRUŽABNA OMREŽJA (facebook, instagram, linkedin, youtube)
V kolikor ste prisotni na teh omrežjih, je velika verjetnost, da se lahko pojavite tudi v prvih zadetkih na Googlu. Tako je ponovno zelo pomembno, da imate urejene strani na izbranih družabnih omrežjih. Tudi, kadar nekdo išče frizerja, bo šel v veliki večini preveriti salon na Facebook ali kam drugam. Če ga ne bo našel, bo že skoraj razočaran, saj se zdaj pričakuje, da si prisoten vsaj na Facebook-u. Ko bo našel vašo stran na FB, bo preveril mnenja, fotografije, zadnje objave in ažurnost objav. Verjemite mi, zelo vpliva na odločitev v nakupnem procesu.
Zato ne odpirajte strani na družabnih omrežjih, v kolikor nimate časa urejati le-teh ali nimate primernega skrbnika za komunikacijo. Boljše, da vas ni, kot da nimate urejeno in kažete slab prvi vtis o svoji storitvi/izdelki.
Nenazadnje tudi o sebi. V kolikor ste prepoznaven obrazec vaše znamke, bodo potencialni kupci ali poslovni partnerji iskali informacije o vas tudi na družabnih omrežjih. V tem primeru še posebej priporočam urejen profil na LinkedIn. Na drugih omrežjih pa omejite dostop do vaših vsebin, v kolikor le-teh nimate urejenih in bi lahko kazale napačen vtis. Posel smo ljudje in to že dolgo velja.
Bodi pozorni, da so vaše strani na družabnih omrežjih urejene in ažurne. Primer naše strani na omrežju LinkedIn: >>> https://www.linkedin.com/company/starkmat/ Mimogrede – a smo že povezani? Sledite naši zgodbi tudi tukaj.
MEDIJI (v katerih časopisnih/spletnih medijih ste se pojavili)
Tudi na to ne gre pozabiti. Kakšno podobo ste ali še kažete v medijih. Kateri mediji pišejo o vas in na kakšen način. Sem spadajo intervju in ostala sporočila za javnost. Te članki pa seveda vplivajo tudi na vašo uvrstitev v iskalnikih.
Nas lahko spremljate tudi na portalu Radio odeon v rubriki TUKAJ: >>> https://www.radio-odeon.com/nasveti/starkmat/
Želite, da vam pomagamo pri podrobnejši analizi vaše prisotnosti na spletu in vam pomagamo določiti nadaljnje korake pri izboljšavi? Vse z mislijo na rezultat: odlično uporabniško izkušnjo in dvig prodaje. Pišite mi na mateja@starkmat.si in se dogovorimo za sestanek.