“Je Facebook primerno orodje za moj posel?” je eno najpogostejših vprašanj kadar gre za naročnika, ki še nima uradne poslovne Facebook strani ali pa stran obstaja, a je pasivna. Facebook ni samo objavljanje vsebin, pač pa pomemben del prodajnega procesa. Prek družbenih omrežij tudi nagovarjate svoje potencialne stranke, gradite skupnost in prepoznavnost vašega podjetja.
Facebook je primeren za vsako podjetje, ki ima v strategiji začrtano ažurno dvosmerno komunikacijo s sledilci.
Postavljate FB stran “samo, da bo”?
Se v resnici nimate časa ukvarjati s FB komunikacijo?
Nimate nikogar, ki bi se s tem ukvarjal vsaj nekaj ur na teden?
Se vam zdi teh nekaj ur na teden za FB čisto preveč?
Enostavno – potem ne izgubljajte časa na Facebook-u.
Ne le, da boste tako zgradili še eno poslovno FB stran, ki bo sama sebi namen – tud slabo luč boste vrgli na podjetje.
Največji Facebook kiksi se dogajajo ravno zaradi pomanjkanja ustreznega kadra v podjetjih, ki bi se celostno ukvarjali z vodenjem komunikacije na družbenih omrežjih.
Največji Facebook KIKSI
Največji kiks, ki ga opažam, je to, da se Facebook dojema kot oglasno desko in ne kot komunikacijo s potencialnimi strankami. Zato se je potrebno zavedati, da je vaša Facebook stran živa stvar.
Ko vaš sledilec pošlje povpraševanje v sporočilo na Facebook-u (FB Inbox) tudi pričakuje odgovor v roku nekaj ur, če ne kar takoj. Takrat se ne smete pritoževati, zakaj ni raje poslal na objavljen elektronski naslov ali pa mu celo odpisati v sporočilo na Facebooku, da vas raje pokliče. Slednje lahko predlagate v nadaljnjih korakih, ne pa že v prvem odgovoru. Zakaj?
Ker je vaša potencialna stranka z namenom pisala na Facebook sporočilo – tako ji najbolj odgovarja ali pa celo ne mara pogovora prek telefona. Nikoli pa ne sklepajte po sebi. Ljudje smo si različni. Živimo v obdobju, ko imajo podjetja različne prodajne kanale za svoj prodajni lijak in stranke pričakujejo odzivnost na vseh kanalih, kjer ste prisotni. Po domače: postali smo razvajeni in želimo odgovor takoj in to na kanalu, prek katerega je bilo poslano povpraševanje.
“Družbena omrežja so dvosmerni komunikacijski kanal in ne oglasna deska.”
Zato, če nimate časa ali nimate na voljo osebe v podjetju, ki bi skrbela za ažurno odgovarjanje na sporočila – ne ustvarjajte Facebook strani vašega podjetja. Pasivna stran, ki postane oglasna deska – je zelo slaba reklama za vaše podjetje. Nihče ne mara strani, ki ima veliko neprofesionalnih objav z 0 všečki.
V kolikor pa je tukaj še neustrezna komunikacija (slovnične napake, nepovezane vsebine, slabe fotografije, preveč fontov na fotografiji, ipd) je to žal še dodaten kiks. Psihologija prodaje deluje tudi na družbenih omrežjih in vaši potencialni stranki nekje v podzavesti klikne na sprožilec za nezaupanje. Tako stranka ne ve razložiti zakaj, ampak enostavno je več ne vleče k nakupu vaše storitve/izdelka.
Če boste lahko ažurno odgovarjali na sporočila in redno objavljali relevantne vsebine, ki bodo zanimive za vaše sledilce, sledi naslednje poglavje.
Vaša Facebook stran ne sme biti le oglasna deska. Poskrbite, da bodo sledilci prejeli koristne vsebine in jih boste na tovrsten način tudi izobraževali o svojih storitvah/izdelku.
To so osnovna vprašanja, ki jih postavim pred začetkom postavitve Facebook strani:
Kakšen je sploh cilj vaše prisotnosti na Facebook omrežju?
Kdo je vaša ciljna skupina?
Na kakšen način boste komunicirali (boste sledilce vikali ali tikali, bodo vmes prisotne tudi narečne besede, na kakšen način boste animirali sledilce ipd.)?
Ali imate kakovostne fotografije za objave oz. ste jih sposobni redno producirati?
Vsebine – imate dovolj relevantnih podatkov za ažurno komuniciranje, osveščanje in izobraževanje sledilcev?
Imate občutek za objave (tudi to je potrebno imeti – morate biti pozorni, da s svojim načinom komunikacije niste (nezavedno) tudi žaljivi za koga)?
Kakšen je vaš naslednji korak v prodajnem lijaku (kam usmerjate sledilce iz FB, imate izdelano pristajalno stran – če že spletne strani nimate)?
Kako komunicira vaša konkurenca in kaj so glavni + in -?
Facebook še vedno ostaja eden izmed najbolj priljubljenih kanalov za komunikacijo / oglaševanje. Kljub temu, da je najdonosnejši predvsem za tiste, ki želijo povečati spletno prodajo ali prepoznavnost blagovne znamke – ga še vedno priporočamo tudi ostalim podjetjem.
Uporablja ga milijon Slovencev, kar pomeni, da lahko zadanete res široko publiko in širite dobro ime svojega podjetja. Večina potencialnih kupcev namreč priznava, da se pred nakupom o podjetju pozanimajo tudi na družbenih omrežjih.
Seveda vsakemu podjetju ne priporočamo prisotnost na vseh omrežjih. Profesionalno vodenje komunikacije na družbenih omrežjih namreč vzame veliko časa. Zato je bolj smiselno, da si izberete en ali dva kanala za komuniciranje in se držite smernic komuniciranja.
Včasih kljub temu, da je podjetje mogoče visokotehnološko in že komuniciramo zanj na LinkedInu – vseeno priporočamo še Facebook. Ljudje gredo še vedno iskati vaše podjetje tudi na Facebook. Zanimajo jih vaše objave, način komuniciranja, vrednost, ki jo dajete naročnikom, mnenja sledilcev ipd. Tako se lažje odločijo za nakup, hkrati pa vedo, da jim boste hitro odgovorili, če bi prišlo do reklamacij. Prek vaše komunikacije začutijo tudi vaš odnos do strank.
Potencialni kupci bodo pred nakupom preverili vaše podjetje na več kanalih. Tudi Facebook je eno izmed njih. Primer komunikacije za naročnika DanKuchen Novo mesto.
S prisotnostjo na Facebook omrežju bo vaše podjetje dobilo:
Vpogled v nakupovalne navade potrošnikov
In kakovostne povratne informacije. Te informacije so ključne pri sprejemanju poslovnih odločitev.
Utrjevanje blagovne znamke / prepoznavnost podjetja
Družbena omrežja omogočajo komunikacijo z velikim številom sledilcev, hkrati pa omogočajo naravno 1 na 1 komunikacijo. Tako lahko razvijete tudi dobre odnose s sledilci, vplivneži, zaposlenimi, poslovnimi partnerji, novinarji – s vsemi, ki igrajo bistveno vlogo pri oblikovanju podobe vašega podjetja.
Merjenje in konkretni rezultati
V primerjavi s tradicionalnimi mediji so Facebook in ostala družbena omrežja odličen kanal za podrobno analizo odzivov vaših sledilcev. Dobili boste veliko hitrejšo povratno informacijo, kako dobro se produkt/storitev obnese na trgu.
Zanesljivega sogovornika
Komunikacija naj bi bila odkrita in bi osveščala sledilca. Vsebine, ki jih delite z uporabniki, naj bodo za njih koristne in jim prinašajo vrednost. Tako bodo tudi sledilci hitreje pustili svoja mnenja o določeni temi in vi dobili boljši vpogled v njihovo razumevanje vaše storitve/produkta.
————————————————————————-
Nimate časa za samostojno učenje Facebook marketinga ali za upravljanje Facebook strani?
Nimate časa za sledenje novostim in spremembam, ki so ključnega pomena za uspešnost vašega dela?
Želite s svojimi objavami doseči več potencialnih strank, boljšo prepoznavnost vašega podjetja in posledično večji promet?
Verjamete, da ste lahko boljši pri komunikaciji s sledilci pa ne veste kako?
Vam pri vsem tem lahko pomagamo mi. Pišite nam, pridite na kavo, pogovor in skupaj bomo našli najboljšo rešitev za vaš posel.