Kakšna je dobra vizitka in kako dosežemo, da se vas bodo poslovni partnerji spomnili in vedeli kdo se, tudi, če so vas osebno srečali samo enkrat? Dober prvi vtis lahko naredite tudi z dobro oblikovano vizitko. Profesionalna izdelava vizitke je lahko ključnega pomena pri vzpostavljanju novih poslovnih povezav in ohranjanju profesionalnih odnosov na dolgi rok. V zapisu sem na kratko predstavil bistvene točke za profesionalen izgled vizitke.
Kako vemo, da je vizitka dobra?
Oblikovanje vizitke je zahtevno delo zaradi dveh stvari – malo prostora in veliko podatkov. Seveda je to delo odgovorno tudi zaradi prvega vtisa, ki ga naročnik deloma naredi ravno z vizitko.
Glavne iztočnice za izdelavo vizitke
- ustrezne odmik od roba in razmak med elementi
- ustrezna pisava za dobro berljivost
- izkoristimo obe strani vizitke
- pametno je, če damo na vizitko tudi obraz
- pustimo prazen prostor za zaznamek
Pozicijski slogan ali kratek opis
Ko bo oseba pregledovala vašo vizitko je pomembno, da je takoj razvidno, s čim se ukvarjate oziroma kaj je glavni produkt podjetja, ki ga zastopate. Izdelava vizitke je zato sledi zlatemu pravilu, da se poleg logotipa, na vizitki nahaja tudi pozicijski slogan. S tem katerem je lahko zajeto bistvo vaše dejavnosti. V nekaterih primerih lahko na eni strani vizitke prikažemo prepoznaven oziroma nosilni produkt po katerem je podjetje prepoznavno. Mogoče je pa že sam uradni naziv podjetja ali pa ime blagovne znake, povesta vse ključne asociacije.
Skratka, naj se ne dogaja, da bo potencialni poslovni partner ali kupec najprej “googlal” veš podjetje, da bo sploh vedel s čem se ukvarjate.
Finalna obdelava vizitke in izbor ustreznega papirja
Izdelava vizitke je sestavljena iz več faz in tudi samo naročilo tiska je pomemben člen procesa. Mi se izogibamo finalnim obdelavam papirja, ki dajejo izgled visokega sijaja. Na splošno je visok sija problematičen pri vseh tiskovinah (katalogi, letaki, plakati). Toliko bolj pa je problematična vizitka – oblikovanje vizitke zahteva sorazmerno majhno velikosti pisave. In zato je toliko bolj pomembno, da se nam od površine vizitke ne odbija svetloba, ki poslabša berljivost. Tako raje kot visok sijaj izbiramo številne druge finalne obdelave – ugreznjen tisk, mat finalna obdelava, recikliran papir, vizitke na furnirju in druge napredne finalne obdelave.
Tukaj ne smemo pozabiti še na ustrezno gramaturo papirja. Svojim naročnikom svetujemo, da na izberejo kakovost papirja, ki je pod 350 gramov. Vizitka je v osnovi namenjena temu, da po v najboljše primeru pristala v denarnici. Še večja verjetnost pa je, da se bo nekaj časa potikala v žepih, avtomobilskih predalih in aktovkah. Kakovostna izdelava vizitke vam omogoča, da bo po vsem naštetem, vizitka ohranila izgleda in dostojno predstavitev vašega podjetja.
Več o različnih finalnih obdelavah lahko raziščete tukaj.
Pomembno je, da pokažemo obraz
Vsi ki hodimo po sejmih in poslovnih prireditvah vemo kaj se dogaja nekaj dni po dogodku, ko skušamo vsa nova poznanstva nekako shraniti in obdržati stike. In pogosto se dogaja, da nam ob neki vizitki ni jasno “kam bi jo dali”. Velika verjetnost je, da bo oseba vašo vizitko prejela od vas osebno – verjetno je 99%, da je tako. In da si bo vaše ime in ime podjetja ter dejavnost oseba lažje zapomnila, lahko dosežemo s tem, da bo vse skupaj povezano v celoto – obraz, ime in tema pogovora. Seveda je to odvisno od preferenc naročnika, a v vsakem primeru svetujemo uporabo tega psihološkega trika. Vizitka bo toliko boj učinkovita, če bo fotografija na vizitki enaka tisti, ki jo uporabljate na LinkedIn ali na kateri drugi platformi.
Spostovani
Ali lahko naredim vizitku za svoju firmu