Pozdravljamo spremembo, ki jo je sprejela ekipa Instagrama. O tem je spletni gigant govoril že nekaj časa in nismo verjeli, da bodo napovedi dejansko uresničili. Ukinitev vidnosti všečkov pod fotografijami pa ima globji pomen.
Brez skrbi. Še vedno bo razvidno, kdo vse je všečkal vašo objavo, le točnega števila ne bo več izpisanega. Pri lastnih objavah lahko z dodatnim klikom preverite število všečkov.
Na kratko: FOKUS NA VSEBINO, NE NA VŠEČKE.
Ukrep so najprej testirali v Avstraliji, Italiji in na Irskem, zdaj pa se je zgodlilo tudi v Sloveniji. Nekateri še vedno lahko vidimo število všečkov pod objavo, nekateri več ne – a že kmalu bo skrito za vse. Zakaj se za tem skriva globlji pomen?
Izvršni direktor Instagrama Adam Mosseri se je za ukrep odločil, da bi zmanjšal pritisk na uporabnike Instagrama, saj naj bi več kot 40% mladih v raziskavi leta 2018 priznalo, da čutijo pritisk in so obremenjeni s številom všečkov, ki jih dobivajo njihove objave. Gre za ustvarjanje manj stresnega okolja in promovirati kakovostno vsebino. Instagram so mnogi poimenovali kar globalno tekmovanje v priljubljenosti.
Razumljivo je, da številni uporabniki besnijo, a pri Instagramu vztrajajo, da so se za spremembo odločili, da bi se v času, ko se vse bolj govori o škodljivih posledicah družbenih omrežij na duševno zdravje, uporabniki osredotočili na vsebino, ne pa na odziv.
Pretres v svetu Instagram vplivnežev
“Cilj je poskusiti ublažiti pritiske Instagrama, da ta ni več toliko tekmovalni poligon, ljudem pa dati več prostora, da se osredotočijo na stik z ljudmi, ki jih imajo radi, in stvarmi, ki jih navdihujejo,” je dejal Mosseri.
Seveda pa je jasno, da je ukrep najbolj prizadel t. i. influencerje oz. vplivneže. Zanimivo bo spremljati kako bo ta ukrep spremenil njihov poslovni model. Ne le zanje, tudi za zvezdnike svetovnega kova, ki so s številom všečkov lahko pogojevali višino sponzorskih zneskov, saj posamezna podjetja tudi pogosto preverjajo število všečkov na posameznih objavah kot merilo za uspeh. Ni potrebno razlagato kako netransparenten je tovrsten način preverjanja uspešnosti objave, ne?
Kako bodo lahko potem vplivneži ovrednotili objave podjetjem? Ker Like štetja ne bodo javna, se morajo agencije za vplivne trge zanašati na posnetke zaslona, ki jih bo sam poročal vplivnež. Instagram bo verjetno moral ponuditi nekakšen zasebni URL, partnersko nadzorno ploščo ali API-je, da bodo ustvarjalci lahko te podatke delili z agencijami.
Je pa raperko Nicki Minaj naj bi skrivanje všečkov tako prizadelo, da je napovedala, da bo nehala objavljati na Instagramu.
Raziskava med kanadskimi vplivneži je medtem pokazala, da jih je 55 odstotkov poročalo, da jim je število všečkov upadlo. Posledično so številni ustvarjalci vsebin opazili, da ima njihova vsebina zdaj manjšo prednost v Instagramovem algoritmu prikazanih objav in v splošnem dosegu.
Ste vedeli, da zvezdnice, kot je Kylie Jenner, ki prek Instagrama propagira vse od vitaminov do ličil, lahko za eno samo objavo prejmejo kar milijon dolarjev?
Tudi zaradi tega je veliko ljudi, ki Instagramovo spremembo pozdravljajo, češ da se bo zdaj končno videla prava vrednost nekoga. Menijo tudi, da v času, ko lahko kupiš sledilce in je vse več t. i. botov (računalniško ustvarjeni sledilci), všečki tako ali tako nimajo več take vrednosti, kot so jo imeli nekoč.
Lanskoletna raziskava HYPR-ja je pokazala, da je kar 64 odstotkov vplivnežev priznalo, da všečke kupuje. “Všečki so vedno slabo merilo,” je povedal Gil Eyal iz HYPR-ja. “Zelo enostavno se jih manipulira in dejansko ne odražajo stopnje navdušenja, ki jo nekdo goji do nečesa.”
V zgoraj omenjeni raziskavi se je 60 odstotkov zajetih uporabnikov izreklo, da vidijo tudi prednosti skrivanja všečkov – 37 odstotkov jih je navedlo, da čutijo manj pritiskov, 31 odstotkov pa, da se je njihovo duševno zdravje izboljšalo.
Pa je izboljšanje duševnega zdravja resnično “resnični” motiv?
Je res naivno misliti, da skuša Instagram s svojo potezo dejansko pripomoči k bolj zdravi družbi. Kje se torej lahko skrivajo nekateri še globlji motivi za skrivanje všečkov?
Nekaj potencialnih odgovorov postreže spletna stran Talking Influence. Kot prvo, navajajo lansko uvedbo splošne uredbe o varstvu podatkov (GDPR) v EU-ju, zaradi katere imajo brskalniki precej manj tolerance do vsakogar, ki preveč lahkotno pridobiva podatke uporabnikov. Skrivanje všečkov pred javnostjo bi lahko imelo za cilj skrivanje statistike pred drugimi tržniki in ukrep za zaščito tržnega deleža pred konkurenco.
In kot poudarjajo, tudi skrivanje všečkov ni povsem dokončno – še vedno lahko spremenite nastavitve svojega uporabniškega računa z zasebnega na “poslovnega” in vidite vse potrebne podatke. Morda pa je skrivni cilj Instagrama prav to, pripraviti uporabnike, da preklopijo na poslovni način. Več poslovnih računov pomeni več priložnosti za monetizacijo kot tudi za odprtost. Ko se prijavite kot podjetje, morate navesti svoje kontakte (e-pošto in telefonsko številko), ki sta potem na voljo vsakomur, ki obišče profil.
In kot še navaja Talking Influence, se je treba zavedati, da so všečki na Instagramu manj osebni kot odzivi, poslani na neposredna sporočila. Z uvedbo “storijev” je Instagram spodbudil uporabnike, da si pošiljajo sporočila med seboj. Morda pa skuša z ukinitvijo všečkov Instagram preusmeriti več prometa v isto smer ali pa pri družbi menijo, da bo zdaj več ljudi začelo uporabljati možnost komentiranja.
Za konec lahko sporočimo, da nič ni še dokončno. Instagram je pred kratkim tvitnil, da so bile povratne informacije o dosedanjem poskusu pozitivne, vendar še vedno testirajo, ker gre za tako temeljito spremembo aplikacije.
Instagram torej želi, da je njegova aplikacija mesto, kjer se ljudje počutijo prijetno, in se lahko osredotočijo na fotografije in videoposnetke, ki si jih delijo, in ne na število všečkov. Torej, kar pogumno pri objavljanju kakovostne vsebine, le-te ni nikoli preveč.
Sicer pa že tako verjetno veste, da ni najbolj pametno “imeti vseh jajc v isti košari”, ne? Ne gradite svoje poslovne zgodbe le na enem omrežju pa tudi ne na vseh. Razmislite kje se nahajajo vaše potencialne stranke in kje jih lahko najlažje nagovorite. Naša agencija Starkmat ima svojo spletno stran (na kateri se pravkar nahajate in hvala, da ste prišli do teh vrstic), Facebook stran in LinkedIn stran. Mimogrede, kakšna se vam zdi pa novost pri LinkedIn-u glede večje izbere reakcij pod objavami? Pomembno se je zavedati, da je bolje kakovostno vzdrževati manj omrežij, kot pa slabo več njih. Zato Starkmat-a ne najdete na Instagramu, a najdete kar nekaj poslovnih strani, ki jh vzdržujemo za naše naročnike.