FOMO marketing: Kako uporabiti “strah pred zamujenimi priložnostmi” za povečanje prodaje?
FOMO (Fear Of Missing Out), oziroma “strah pred zamujenimi priložnostmi”, je psihološki pojav, ki obstaja že stoletja. Gre tudi za »zaskrbljenost pred izključenostjo« in je socialni fenomen, ki ga v slovenščini največkrat poznamo kar pod njegovim izvirnim imenom FOMO.
Gre za občutek tesnobe ali neugodja, ki ga ljudje doživijo, ko mislijo, da bi lahko zamudili nekaj pomembnega ali vznemirljivega. V zadnjih letih so prodajalci in oglaševalci FOMO izkoristili v svoj prid. Ustvarili so oglaševalske kampanje, ki se naslanjajo na ta občutek in spodbujajo ljudi k nakupom.
Vir: Envato Elements
Taktika FOMO marketinga in etika
Pravzaprav lahko oglaševanje, ki temelji na strahu, hitro postane neetično, saj manipulira ali pritiska na ljudi k nakupu. Če uporabljate tehnike FOMO, jih uporabljajte pošteno. Taktike FOMO v oglaševanju lahko povečajo prodajo, vendar je pomembno upoštevati etične posledice.
Za podjetja je ključno, da uporabljajo FOMO marketing na pregleden in pošten način, brez zavajanja ali pritiskanja na potrošnike. Oglaševanje bi se moralo osredotočiti na zagotavljanje koristnih informacij in gradnjo zaupanja s potrošniki, namesto da bi se zanašalo izključno na strahopetne taktike.
Z uporabo FOMO marketinga na etičen način lahko podjetja povečajo prodajo, ohranjajo integriteto in gradijo dolgoročne odnose s strankami.
Vir: Envato Elements
Portal SocialPilot ugotavlja, da kar 60 % prodaje spodbudijo premišljene taktike FOMO oglaševanja.
Toda zakaj so taktike FOMO marketinga tako zelo učinkovite?
FOMO marketing lahko za podjetja vseh velikosti predstavlja močno orodje. Z ustvarjanjem občutka nujnosti in pomanjkanja okoli vaših izdelkov ali storitev lahko spodbudite potencialne stranke k nakupu ali k drugemu želenemu ukrepu. V tem članku bomo raziskali nekatere strategije za uporabo FOMO marketinga za povečanje vašega posla.
Kako izvajati taktike FOMO marketinga?
☑ Določite časovno omejitev.
☑ Uporabite socialni dokaz, da ljudje kupujejo izdelek.
☑ Citirajte znane osebnosti ali vplivneže.
☑ Prikažite najbolje prodajane ali najbolje ocenjene artikle.
☑ Označite zamujene priložnosti v svojih sporočilih.
☑ Prikaži količino omejenih zalog.
☑ Naj vaši obiskovalci gledajo na odštevalnik časa.
☑ Omejitev brezplačne dostave.
Ustvarite nujnost z omejenimi ponudbami
Ena najučinkovitejših načinov za ustvarjanje občutka FOMO je z omejenimi ponudbami ali promocijami. Ko se ljudje počutijo, kot da imajo omejen časovni okvir za izkoristitev odlične ponudbe, so bolj nagnjeni k hitremu ukrepanju. Razmislite o ponujanju ekskluzivnih popustov vaši e-mail listi ali ustvarjanju števca na vaši spletni strani, da spodbudite ljudi, da hitro ukrepajo.
Uporabite družbeno dokazovanje za gradnjo zaupanja
Družbeno dokazovanje je še eno močno orodje za izkoriščanje FOMO. Ko ljudje vidijo, da drugi kupujejo vaše izdelke ali uporabljajo vaše storitve, so bolj nagnjeni k temu, da se bodo počutili, kot da nekaj zamujajo, če tega ne storijo tudi sami. Uporabite mnenja strank, ocene na družbenih medijih in druge oblike družbenega dokazovanja, da gradite zaupanje in spodbudite ljudi k ukrepanju.
Poudarite pomanjkanje izdelkov
Pomanjkanje je ključni element FOMO. Ko ljudje verjamejo, da je izdelek v kratki dobavi ali da ga bo zelo kmalu razprodano, so bolj motivirani, da naredijo nakup, preden bo prepozno. Razmislite o poudarjanju pomanjkanja izdelkov na svojem spletnem mestu ali v marketinškem gradivu, da ljudi spodbudite k hitremu ukrepanju.
Ustvarite ekskluzivnost z VIP programi
Drug način za izkoriščanje FOMO je ustvarjanje ekskluzivnosti z VIP programi. Ponudite posebne ugodnosti, popuste ali zgodnji dostop do novih izdelkov ali storitev svojim najbolj zvestim strankam. Z ustvarjanjem občutka ekskluzivnosti lahko ljudem daste občutek, da zamujajo, če niso del vašega VIP kluba.
Dotaknite se strahu pred obžalovanjem
Nazadnje, strah pred obžalovanjem je še ena močna komponenta FOMO marketinga. Ljudje so pogosto bolj motivirani za ukrepanje, da bi se izognili obžalovanju, kot pa za dosego užitka. Uporabite jezik, ki se dotakne tega strahu, na primer “Ne zamudite te priložnosti, ki se ponudi enkrat v življenju” ali “Ukrepajte zdaj, da pozneje ne boste obžalovali.”
.
.
.
.
.
Povzetek
Taktike FOMO marketinga so lahko zelo učinkovit način za spodbujanjem prodaje. Z ustvarjanjem občutka nujnosti, pomanjkanja in ekskluzivnosti se lahko dotaknete psihološkega fenomena FOMO in spodbudite ljudi k ukrepanju (nakupom).
Uporabite časovno omejene ponudbe, socialne dokaze, pomanjkanje izdelkov, VIP programe in strah pred obžalovanjem, da ustvarite privlačne tržne akcije, ki motivirajo potencialne stranke.
! Pozor: FOMO je lahko tudi hud psihološki izziv. Več o tem najdete v zapisu Revije Društva študentov psihologije Panike: Nas je rojstvo socialnih omrežij pahnilo v neizogibnost FOMO?