FB & IG: OGLAŠEVATI V DECEMBRU ALI JANUARJU?
December je mesec, ko zasvetijo lučke, trgovine pokajo po šivih in ko ima skoraj vsak podjetnik občutek, da mora nekaj oglaševati. Da bi bilo škoda zamuditi priložnost, ko ljudje kupujejo. Vam je poznano?
AMPAK prav tu se skriva ena največjih napak, ki jih naredi veliko lokalnih podjetij: v decembru vlagajo največ denarja v oglase – takrat, ko je konkurenca največja, pozornost ljudi pa najmanjša.
December ni vedno pravi čas za velike proračune
Res je, ljudje v decembru več trošijo. A več trošijo tudi velika podjetja, ki imajo za oglaševanje proračune, o katerih manjši podjetniki lahko samo sanjajo.
Cene oglasov (predvsem na Facebooku in Instagramu) zato močno poskočijo. Če je povprečna cena za doseg uporabnika v oktobru ali novembru 0,02 evra, lahko v decembru zraste tudi do 0,10 evra ali več.
To pomeni, da za isti znesek dosežete manj ljudi. Preverjeno tudi na lastnih kampanjah.
Če imate manjši proračun, ste hitro v izgubi. Ne zato, ker bi bil vaš oglas slab, ampak ker tekmujete z velikimi blagovnimi znamkami, ki so že mesece pripravljale svoje božične kampanje. Za lokalno podjetje, ki nima močnega oglaševalskega zaledja, je to podobno, kot bi se s traktorjem prijavili na formulo 1. Lahko imate dober motor, a ste žal na napačni stezi.
Ljudje so v decembru že nasičeni
Ljudje so v tem času preobremenjeni z oglasi.
Vsaka objava kriči: »Kupite zdaj!«, »Popusti do 50 %!«, »Zadnja priložnost!«
Ljudje preprosto postanejo imuni. V poplavi vizualov, svetlečih reklam in promocijskih akcij se vaš oglas hitro izgubi, ne glede na to, kako super je.
Decembrski oglasi imajo tudi nižjo stopnjo odziva, ker ljudje večino odločitev sprejmejo že prej – predvsem v novembru (Black Friday, Cyber Monday).
Če ste v decembru šele začeli z oglaševanjem, ste za večino nakupnih odločitev enostavno prepozni.
Primer učinkovitega spremnega dopisa:
Spoštovani g. Novak,
hvala za priložnost, da vam predstavimo našo ponudbo (v priponki).
Pripravili smo rešitev, ki vam bo omogočila xy.
Z veseljem se prilagodimo glede izvedbe ali pogojev.
Naš cilj je, da skupaj najdemo najboljšo rešitev za vas.
Lep pozdrav,
To ni le vljudnost. To je mini marketinško orodje, ki gradi zaupanje in ustvarja občutek osebnega pristopa.
Skriti potencial januarja
Medtem ko decembra vsi tekmujejo za pozornost, je januar popolno nasprotje. Velika podjetja takrat zmanjšajo ali ustavijo oglaševanje – ljudje so “oglasno utrujeni”, zato oglaševalci pavzirajo. A ravno zato so cene oglasov januarja občutno nižje. Za lokalno podjetje je to idealen čas, da zgradi prepoznavnost in pridobi nove stranke, ko drugi še “spijo po praznikih”. Če takrat začnete oglaševati vi, se znajdete v bistveno ugodnejšem položaju:
☑️ dosežete več ljudi za manj denarja,
☑️ vaša sporočila pridejo bolj do izraza,
☑️ ljudje spet začnejo iskati novosti, ideje, spremembe.
Decembra ne oglašujte, ampak komunicirajte
Če že želite biti prisotni na družbenih omrežjih v decembru, ne zapravljajte denarja z vsiljivimi oglasi. Namesto tega komunicirajte, kar je itak priporočljivo, da počnete že skozi leto. Pokažite človeško plat podjetja… ekipo, priprave na praznike, drobne zgodbe iz ozadja, zahvalo strankam za letošnje leto.
To obdobje izkoristite za vzpostavljanje odnosa, ne za neposredno prodajo. Ljudje decembra bolj kot popuste cenijo pristnost in toplino. Naj se vaše objave berejo kot voščilo, ne kot oglas.
Pripravite se za januar – zdaj
Čeprav december ni čas za velike oglaševalske vložke, je idealen za pripravo. Tako boste januarja pripravljeni, ko bo konkurenca tišja, cene oglasov nižje in ljudje spet odprti za nove stvari. Namesto da denar vložite v drage oglase, ga raje usmerite v:
➡︎ kakovostne fotografije in videe,
➡︎ prenovo spletne strani ali trgovine,
➡︎ načrt vsebin za prvo četrtletje,
➡︎ zbiranje mnenj in priporočil zadovoljnih strank.
Manj hrupa, več učinka
Večina podjetij decembra počne isto, zato jih večina tudi ne izstopa. Pametni podjetniki gledajo drugače: decembra gradijo odnose, januarja pa izkoristijo nižje stroške in večjo pozornost uporabnikov. Če imate manjši oglaševalski proračun, razmišljajte strateško, ne sezonsko. Ni pomembno, da ste najglasnejši decembra, pomembno je, da ste vidni takrat, ko drugi utihnejo.
Z veseljem pomagam z usmeritvami, mentoriranjem ali ekspertnim svetovanjem. Pišite mi na mateja@starkmat.si ali pišite prek kontaktnega obrazca TUKAJ.
