Facebook oglaševanje se še vedno splača
Facebook oglaševanje je nadaljevanje predhodnega zpisa z naslovom: JE FACEBOOK PRIMERNO ORODJE ZA MOJ POSEL? V kolikor ste si odgovorili, da ni – potem je smiselno poiskati družbeno omrežje, ki bi bilo bolj primerno za vaš posel. V vsakem primeru je namreč koristno izkoristiti moč družbenih omrežij kot del vašega prodajnega lijaka. Če pa ste si odgovorili pritrdilo in vidite potencial za vaš posel tudi v Facebook-u, potem bo spodnja vsebina kot nalašč za vas.
Facebook je primeren za vsako podjetje, ki ima v strategiji začrtano ažurno dvosmerno komunikacijo s sledilci. Družbena omrežja so dvosmerni komunikacijski kanal in ne oglasna deska.
Facebook lahko izkoristite kot brezplačno orodje za povečanje prepoznavnosti vašega posla, komunikacije s sledilci in osveščanje o produktu/storitvi, ki ga ponujate. Seveda, ni čisto brezplačno, saj morate investirati ogromno časa, da dosežete točko preloma, ko postanejo vaši sledilci tudi vaše stranke.
Lahko pa začnete plačevati oglaševanje objav. V bistvu gre za ciljno premišljeno organsko oglaševanje na steroidih. Seveda, ni vse tako enostavno kot je videti na prvi pogled. Facebook nenehno spreminja parametre, vedno so še nekje tiste skrite “finte”. Potem je tukaj še delitev na enostavno plačljivo oglaševanje in tisto napredno. Razlika je, da lahko pri slednjemu veliko bolj ciljno naravnate oglase, da resnično dosežete pravo ciljno skupino – vaše potencialne kupce.
Preden začnete oglaševati na Facebooku si morate postaviti tudi vprašanje: “Kdo bo skrbel za komunikacijo s sledilci in odgovarjal na njihova vprašanja/pripombe?”
Facebook oglaševanje – da ali ne?
Že tako je organski doseg nižji kakor je bil pred leti, a ko začneš enkrat plačevati za doseg – imajo vaše organske objave še nižji doseg. Zaključek: v vsakem primeru je potrebno oglaševati. V vsakem primeru namreč vložiš veliko časa, a tako vsaj ne “streljaš v prazno”.
Tako kot sem omenila že v zapisu “Je Facebook orodje primerno za moj posel?” si je najprej potrebno postaviti nekaj ključni vprašanj. Med njimi je pomembno vprašanje, če je skrbnik strani sposoben akktivno komunicirati s sledilci in odgovarjati na vprašanja. Če je za vas Facebook le oglasna deska, potem ste žal štartali iz napačne predispozicije.
Ko je to razjasnjeno gremo na naslednji korak:
– kaj želimo oglaševati
– kaj je cilj kampanje
– za kolikšno obdobje
– za kolikšen budget
– v kolikor zbiramo prek obrazca kontakte tudi: kaj bomo počeli s temi kontakti
Ste opazili že funkcijo / gumb “Promoviraj objavo” / Facebook Boost? To je najpogostejši prvi korak uporabnikov v svet oglaševanja na Facebooku. Odlična rešitev za redke in manjše budgete.
Obstajajo tisti, ki so zelo proti oglaševanju prek opcije “BOOST”(1) pod objavo in prisegajo le na oglaševanje prek opcije Facebook Ads Manager(2). So pa spet tisti, ki imajo nasprotno mnenje. Sem na strani slednjih. Zakaj? Ker je odvisno od posla, budgeta in cilja.
Naj predstavim na dveh primerih.
Imamo 2 naročnika z različnimi storitvami.
Oba imata enak budget, ki je 50€ za kampanjo, ki traja 14 dni. To je namreč neuradno minimalno priporočeno število dni za kampanjo. V tem obdobju se namreč Facebook-ov piksel(3) optimalno nauči o vaši ciljni skupini in jo – bolj kot gre kampanja h koncu – bolj prikazuje ustrezni ciljni skupini.
Ker nastavitev vseh parametrov znotraj aplikacije Ads Manager vzame tudi več časa kot pri nastavitvah za Boost, tudi ni smiselno, da je kampanja nastavljena za manjše obdobje. RAZEN kadar gre za … VEČ o teh dveh primerih pa v naslednjem zapisu.
Spoznajte Upravitelja oglasov / Facebook Ads Manager za napredno oglaševanje. / F: Minalyn
Organsko ali plačljivo oglaševanje?
Da se vrnemo k dilemi ali organsko ali plačljivo oglaševanje. Če ste se že odločili, da Facebook “pa že ne boste dajali denarja” ni problema.
V kolikor imate storitev/produkt o katerem morate veliko osveščati potencialne in obstoječe uporabnike o le-tem in ste strokovnjak na svojem področju – predlagam, da namenite več časa raje ustvarjanju zgodbe v Facebook skupini. V razmerju 20:80. Torej, 20% časa vložite v oglaševanje in komunikacijo na svoji Facebook strani, 80% pa v vaši Facebook skupini.
Slednje doživljajo neverjeten uspeh, a le če ste res aktivni pri komunikaciji s člani skupine in delite koristne vsebine. Sicer je lahko to k večjemu slaba reklama. Nihče ne mara Facebook strani skupin, ki so same sebi namen ter mečejo slabo luč na vašo storitev/produkt.
Če pa ste se odločili, da plačljivo oglaševanje, kjer lahko že s 3€ /dan dosežete korektno število vaše ciljne skupine, ni slaba ideja – nič čakati. Čim prej zaženite kampanjo z minimalnim vložkom, da se začne Facebookov piksel učiti o vaši ciljni skupini – kdo več všečka, deli, komentira in obiskuje vašo spletno stran. Spletna stran je namreč cilj, kamor želite pripeljati potencialno stranko iz FB.
A ne pozabite pred tem OBVEZNO povzpostaviti tudi Facebook piksel. Tako se bodo beležili pomembni podatki za analizo uspešnosti kampanje.
Od začetka lahko nekaj objav naredite tudi prek gumba “Boost”, a čim prej se usmerite tudi v spoznavanje Facebook Ads Managerja.
Primera od naših naročnikov z različnimi storitvami, različno ciljno skupino in istim budgetom.
Razlika je seveda očitna. Iz primerov lahko vidimo, da je izjemno pomembno, da niti organskega niti plačljivega oglaševanja ne zanemarjamo. Pri prvem primeru je lepo videti, da je že v osnovi visok organski doseg in plačljive objave samo dodajo piko na i.
Pri drugem primeru pa je ciljna skupina bolj specifična, veliko je potrebnega osveščanja in tudi več plačanega oglaševanja, da sploh dosežemo željeno ciljno skupino. Pri prvem pa je ciljna skupina zelo široka, “nezahtevna” in tudi več časa prisotna na družbenem omrežju. Pri drugem primeru smo se tako odločili, da ohranjamo prisotnost na Facebook-u, še naprej osveščamo in delamo plačljivo oglaševanje “remarketing”.
Plačljiva objava tako prek remarketinga doseže ciljno skupino, ki si je že ogledovala produkte na spletni strani. Večji del budgeta se zdaj vlaga v Google Ads oglaševanje. A tako kot pri vsakem oglaševanju je potrebno testirati, da bi sploh vedeli “kaj pali in kaj ne”. Na srečo je zdaj vse merljivo in vemo koliko je bilo klikov ter koliko nakupov prek vsake oglaševalske kampanje.
A NE POZABITE: Facebook ne more nikoli nadomestiti vaše spletne strani ali spletne trgovine. Saj veste tisto, da ni priporočeno nositi “vseh jajc v isti košari”, ne? No, to. Facebook je odlično družbeno omrežji, ki naj služi kot vaš prodajni lijak. Pripomoček prek katerega obvestite vaše potencialne stranke, da obstajate in da zgradite zaupanje. A končna destinacija mora vedno biti vaša spletna stran/trgovina ali fizična trgovina.
(1) Boost Post – sponzorirane objave
V slovenščini je poimenovan “Promoviraj objavo” in ga najdete pod objavo na desni strani spodaj.
Funkcija boost post omogoča, da objavljeno objavo plačljivo oglašujete. Funkcija Facebook boost omogoča določitev ciljen skupine, trajanje, tudi osnovne interese skupine in budget kampanje. Gre za preprosto funkcijo, ki je enostavna za uporabo in večinoma prvi stik z oglaševanjem na Facebooku. Tako spodbujate ljudi, da obiščejo vašo spletno stran ali Facebook stran – odvisno od cilja kampanje.
(2) Facebook Ads Manager – Facebook oglasi
V slovenščini je poimenovan “Upravitelj oglasov” in ga najdete v stolpcu na levi strani spodaj.
S Facebook oglasi lahko oblikujete konkretnejšo ciljno skupino. omogočajo oblikovati bolj natančno oglaševalsko kampanjo. Znotraj te napredne oglaševalske platforme lahko nastavite natančnejše cilje oglaševalske kampanje (konverzija, promet, lead generation ipd.). Nastavite lahko tudi kje želite, da vaša ciljna skupina vidi oglase kampanje – na Instagramu, v Facebook storyju v sporočilu ipd. Toliko na kratko.
(3) Facebook pixel
Facebook Pixel je izredno uporabno analitično orodje. Z njim preverjamo učinkovitost oglaševanja na Facebooku. Je podoben analitiki Google Analytics. V bistvu pa gre za del kode, ki jo je potrebno vstaviti v izvorno kodo spletne strani. Takoj, ko to storite lahko začnemo spremljati interakcije vsake osebe, ki klikne na oglas. Facebook pixel je v bistvu poročevalec za Facebook in za vas. Sporoča pomembne ugotovitve glede vedenja vaše ciljne skupine.
Če se zgodi več konverzij, tudi Facebook bolje spozna uporabnike. To mu omogoča, da lažje optimizira oglase. Tako jih prikazuje osebam, za katere obstaja večja verjetnost, da bodo naredile željeno dejanje.
Vam pomagam pri oglaševalskih odločitvah? Na podlagi naših izkušenj bo to veliko lažje in investicija bo nižja, kot bi bila sicer. Vašo dilemo, vprašanja ali komentarje mi lahko zaupate spodaj v komentarjih ali pa mi pišete osebno na mateja@starkmat.si