ENOSTRANSKA SPLETNA STRAN ali »one pager«: PREDNOSTI IN SLABOSTI
Enostranske spletne strani imenujemo s tujko »one pager«. Služijo kot osnovna predstavitvena vizitka podjetja in imajo tako prednosti kot slabosti. Seveda je vse odvisno od vašega cilja, želja in budgeta.
PRIMER
Stranka, ki se ukvarja z izvajanjem športnih vadb, je že imela enostransko spletno mesto in je želela optimizirati prodajo.
Logičen korak bi bila analiza, katere vsebine na strani uporabniki sploh berejo na kakšen način navigirajo med njimi ter kje se zatika. To ni bilo mogoče, saj po analiki nismo imeli dobrih podatkov, ker je vsa vsebina na eni strani.
Drug del analize pa je razkril, da so uporabniki zmedeni zaradi velikega števila različnih tematskih sklopov na isti strani – torej nikoli zares niso bili prepričani, če berejo pravilno vsebino, ki jih zanima.
Rešitev je bila v tem, da smo iz “one pagerja” ustvarili spletno mesto z več stranmi, ki je veliko lažje za navigacijo, preglednost, SEO in še analizo uporabe.
Na vsake toliko še vedno dobimo povpraševanje za izdelavo spletne strani na eni strani ali enostranske spletne strani. Večinoma gre za omejitev budgeta in tega, da se naročniku ne da pripraviti dodatne vsebine (ali je nima ali pa nima časa, da bi jo pripravil). Čeprav pri slednjem vedno ponudimo pomoč in večini naših naročnikov pomagamo pri pripravi vsebine. Ko naročnik omeni, da razmišlja o »one pager« strani, ga vedno soočimo z dejstvi za in proti. Preverite zakaj.
Premišljen pristop k oblikovanju spletne strani je ključnega pomena. Enostranske spletne strani ali “one-pager” strani s svojimi prednostmi in slabostmi. Vabljeni na brezplačni posvet >>> info@starkmat.si | Vir: Envato Elements
PREDNOSTI ENOSTRANSKE SPLETNE STRANI
Poveča angažiranost uporabnikov
Ker je enostranska spletna stran “na eni strani”, ustvarja višjo stopnjo angažiranosti za uporabnike oziroma potencialne stranke. Enostranska spletna stran uporabnikom hitro dostavi sporočila in pozive k dejanju. Uporabniki se ukvarjajo samo z eno stranjo, kar lahko olajša interakcijo s pozivi k akciji, ki jih predstavljate na svojem spletnem mestu. Poleg tega, ker je naša pozornost vedno manjša, povečuje možnosti, da bo uporabnik na enostranski spletni strani ostal dlje, saj se mora pomakniti le eno stran navzdol, namesto da bi poskušal iskati informacije po straneh, podstraneh itd.
Preprostost omogoča enostavno navigacijo
Moč preprostosti igra veliko vlogo na enostranskih spletnih straneh. Zaradi preprostosti teh strani je uporabniška izkušnja zelo enostavna. Uporabniki se ne bodo izgubili, kot bi se lahko na večstranskem spletnem mestu, kar pušča tveganje, da bodo uporabniki klikali globlje in globlje v stran za stranjo kompleksnega spletnega mesta. Številna enostranska spletna mesta imajo običajno meni na vrhu strani (če je stran dolga ali ima več delov), da uporabniki še lažje skočijo neposredno navzdol na del strani, ki si ga želijo ogledati.
Bolj prijazen do mobilnih naprav
Ker mora imeti vsaka spletna stran odziven dizajn, enostranska spletna stran ni izjema. Pri oblikovanju in optimizaciji za mobilne naprave imajo uporabniki običajno boljšo uporabniško izkušnjo, ko si morajo ogledati samo eno stran, tudi če se morajo vseskozi pomikati navzdol po strani. Pomislite na katero koli platformo družabnih omrežij, ki jo uporabljate na telefonu, kjer se za ogled vsebine pomikate po eni strani. Spletno mesto z eno stranjo je podobno. Brez skrbi, da bi skakali s strani na stran. Vse je na enem mestu za ogled vsebine.
Enostransko spletno mesto dobro deluje s fotografijami
Ker je vsa vaša vsebina na eni sami strani, vam omogoča, da nanjo postavite različne visokokakovostne fotografije in svojemu spletnemu mestu zagotovite vizualno privlačnost. Ponuja tudi priložnost za izboljšanje SEO vašega spletnega mesta. Pravilno poimenovane slike lahko potencialno izboljšajo vašo uvrstitev v rezultatih iskanja v Googlu.
Cenovno ugodnejši za gradnjo in vzdrževanje
Čeprav bo strategija za postavitev enostranske spletne strani zahtevala nekaj dodatnega časa in truda, bo na splošno cenovno ugodnejša za izdelavo in vzdrževanje. Oblikovanje in izdelava enostranske spletne strani lahko traja le 10–15 ur, medtem ko bi izdelava večstranske spletne strani lahko zahtevala trikrat več časa. Če se podjetju mudi z izdelavo spletne strani, bolj kompleksna stran morda ne bo primarna najboljša rešitev (vsaj takoj). Spletna stran z eno stranjo bo cenovno ugodnejša in ima vedno možnost, da jo pozneje razširite. Se je pa potrebno zavedati, da vas bo dizajn strani vedno omejeval pri razširitvah, če niste prihodnjih korakov upoštevali že pri prvotnemu oblikovanju enostranske spletne strani.
Enostranska spletna mesta je seveda tudi lažje vzdrževati. Če je treba nekaj popraviti, prilagoditi, dodati ali odstraniti, je vse na eni strani. To je še posebej priročno za lastnike spletnih mest, ki menijo, da niso vešči spletnega oblikovanja. Na primer, če uporabljate WordPress kot svojo spletno platformo, boste imeli samo eno stran (z več odseki) z možnostjo urejanja. Če sodelujete z razvijalcem, bi vam morali pokazati, kako vzdrževati spletno mesto, ko bo zaživelo.
Višje stopnje konverzije
Ker gre ves promet vašega spletnega mesta na eno mesto, imajo enostranska spletna mesta običajno višje stopnje konverzije.
Primer podjetja FORMACUT, ki se je odločilo za izdelavo enostranske spletne strani ali “one pager”.
SLABOSTI ENOSTRANSKE SPLETNE STRANI
Tako kot ima enostranska zasnova spletnega mesta številne prednosti, obstaja tudi nekaj pomanjkljivosti. Pomembno je razumeti obe strani, če želite vedeti, kako zastaviti strategijo gradnje spletne prezence vašega podjetja.
Težave s SEO: analitika
Eno izmed orodij, ki lahko pomaga pri uspehu spletnega mesta, je Google Analytics. Omogoča, da vidite, h katerim stranem se obiskovalci nagibajo, ali strani, za katere uporabniki zlahka izgubijo zanimanje itd. Ker imajo dizajni ene strani samo eno stran za analizo, je ni mogoče primerjati s katero koli drugo stranjo na vašem spletnem mestu (ker nimate drugih). Razumevanje, katera vsebina na vašem spletnem mestu je uspešna v primerjavi s tem, kaj bi lahko izboljšali, se izkaže za težje pri enostranskem spletnem mestu.
Težave s ciljanjem na ključne besede: SEO
Prav tako je lahko izziv vključiti vse ključne besede, ki jih želite vključiti na posamezno stran. Na enostranskem spletnem mestu boste zagotovo omejeni na število ključnih besed, na katere lahko ciljate. Če se odločite, da boste svoje enostransko spletno mesto nasičili s številnimi ključnimi besedami (česar ne priporočamo), bo to zelo očitno in vaša vsebina se ne bo brala tako naravno, kot bi si želeli. Poleg tega enostranska spletna mesta prav tako omejujejo vaš potencial SEO v smislu ustvarjanja znatne količine vsebine. Saj ne želite, da vaše poteniclane stranke najdejo vašo konkurenco prej kot vas, ne?
Uporabniška izkušnja je lahko zmedena: UX
Seveda je lahko enostranska zasnova videti in deluje podobno kot aplikacija v smislu, da se lahko uporabniki pomikajo gor in dol po posamezni strani. Vendar pa je veliko ljudi navajenih na izkušnjo večstranskega spletnega oblikovanja. Uporabniška izkušnja vpliva tudi na prvi vtis, ki ga pušča vaša spletna stran. Že razumejo, kako krmariti po dobro organiziranem večstranskem spletnem mestu. Enostranska spletna stran lahko tako povzroči zmedo, če uporabnik pričakuje, da se bo spletna stran razdelila na druge strani, in ne more najti nobene dodatne strani. Obstaja namreč več različnih tipov obiskovalcev spletnih strani. Saj veste – eni želimo prebrati kupe dodatne vsebine o izdelku, spet drugi želijo enostavne in kratke informacije. Večstranska spletna stran to prilagoditev različnim uporabnikom tudi omogoča.
Nalaganje lahko traja dlje
Če poskušate stlačiti veliko vsebine na eno samo stran in je vaša enostranska spletna stran polna fotografij, videoposnetkov, povezav in kopij, lahko to obteži vaše spletno mesto v ozadju. To lahko povzroči počasnejši čas nalaganja. Še enkrat, kot potrošniki smo manj potrpežljivi kot kdaj koli prej. Če moramo čakati dlje, kot je predvideno, da se spletna stran v celoti naloži, bomo morda razočarani in spletno stran zapustili. Poleg tega lahko spletna mesta, ki imajo posebej počasen čas nalaganja, vidijo tudi negativne rezultate v Googlovih uvrstitvah.
Omejena razširljivost
Ko je enostranska spletna stran (“one pager”) končana, se morda sprašujete “kako naj dodam več vsebine?” Skratka, nimate veliko možnosti. Ena možnost je zamenjava obstoječe vsebine, da zagotovite enako dolžino strani. Druga možnost je, da natlačite informacije, kar bo povzročilo zelo dolgo stran, zaradi katere bodo morali uporabniki veliko več listati. Lahko pa se končno odločite za razširitev spletnega mesta v večstransko spletno mesto. Kar pa zahteva spet kar nekaj prilagajanja: kakšen bo dizajn ostalih podstrani, kakšna bo rdeča nit s prvo stranjo, kako je s SEO optimizacijo, je ta tema v WP sploh primerna za razširitev, ki jo želite – in podobna vprašanja.
Enostransko spletno mesto zahteva veliko listanja
Da, enostranska spletna stran bo običajno zahtevala, da se uporabnik premika več kot na večstranski spletni strani. Če morate vključiti množico razdelkov, “obteženih” z veliko količino kopij, zaradi katere se uporabniki dolgo časa pomikajo, lahko vaši uporabniki med uporabniško izkušnjo postanejo razočarani ali dolgočasni. Če pa je vaša vsebina dovolj zanimiva, to morda ne bo toliko zaskrbljujoče. Če vas skrbi količina drsenja, dodajte meni na vrh svoje strani, ki bo skočil navzdol na določen del vaše strani, tako da se uporabnikom ne bo treba toliko pomikati, vendar bodo še vedno omejeni na ogled vsebine na ena stran.
Deljenje vsebine na enostranskem spletnem mestu lahko povzroči težave
Družabna omrežja so še vedno tukaj in eden glavnih kanalov za oglaševanje. Uporabniki pa delijo več vsebine kot kdaj koli prej. Če nekdo naleti na zanimiv članek ali fascinanten video, bo to povezavo verjetno delil na svojem profilu. Ker ima enostranska spletna stran samo en URL, lahko oteži skupno rabo določenega dela vsebine s te strani. Če nekdo najde zanimivo vsebino na enostranskem spletnem mestu, ko ga želi deliti, bo delil celotno enostransko spletno mesto in ne le dotičnega zanimivega dela.
.
.
.
.
.
Torej, kakšno spletno mesto naj izdelam?
Odgovor je resnično odvisen od vašega podjetja in vaše blagovne znamke. Natančno si oglejte, kdo je vaše ciljno občinstvo in kakšni so vaši cilji glede vaše spletne prisotnosti (in vaše blagovne znamke kot celote). Strateško razmislite tudi o tem, kako boste morda morali organizirati in prikazati svojo vsebino, da boste najbolje dosegli ciljno občinstvo. Konec koncev bodo večstranske spletne strani bolj koristne, še posebej, če želite, da se vaša spletna stran dobro uvrsti pri SEO optimizaciji. Vendar pa boste v določenih posebnih primerih morda potrebovali le eno stran (vsaj za začetek). Zdaj, ko razumete prednosti in slabosti enostranskega spletnega mesta, boste lahko ugotovili, ali je to prava izbira za spletno prisotnost vašega podjetja – blagovne znamke.
Razmišljate o enostranskem spletnem dizajnu za svojo blagovno znamko ali potrebujete spletno stran, vendar niste prepričani, kje začeti?
Kontaktirajte nas na info@starkmat.si.
Imamo izkušnje z oblikovanjem pristajalnih strani, enostranskih strani, preprostih strani in tudi bolj kompleksnih strani / trgovin.
Z veseljem bomo pomagali tudi vam.