Največkrat slišimo vprašanje, če se sploh splača pošiljat emaile na naše baze, ker “A kdo sploh še bere maile?”. Čeprav je povprečna uspešnost odpiranja poslanih emailov “samo” cca. 20% in konverzija 1-2% (vir: Hubspot), je email marketing še vedno ena izmed najpopularnejših in najdonosnejših tehnik prodaje.
Predstavljajte si, da ste dodali v ponudbo nov izdelek, ki bi ga želeli predstaviti vašim dosedanjim strankam in ostalim kontaktom. Če je teh kontaktov 1000, potem si lahko hitro izračunamo, da lahko na zelo enostaven način 200 oseb vidi našo novo ponudbo v trenutku oz. 10 oseb naredi prodajno akcijo. To pa že ni zanemarljivo.
Seveda, številke so odvisne od tipa kontaktov, ki jim pošiljamo – ali so to naše stranke, ki nas že poznajo, ali kontakti, ki so izkazali interes po naših nasvetih, ali so info@ emaili, dostopni v javni bazi.
Kako se torej lotiti baze kontaktov?
Najprej se moramo vprašati naslednja vprašanja:
1. Ali imamo kontakte zbrane na enem mestu?
Če do sedaj še niste pošiljali takšnih sporočil, obstaja možnost, da niti ne veste, koliko kontaktov imate. Najprej izdelajte tabelo in uredite sezname email naslovov.
2. Ali imamo kontakte segmentirane?
Segmentacija kontaktov je zelo pomembna, vedeti moramo, kateri kontakti so splošni (hladni), kateri so že izkazali nek interes po vaših storitvah in kateri so že vaše stranke.
Segmentiranje se lahko ureja na več načinov za bolj detaljne prodajne tehnike, saj je vsebina sporočil odvisna od tega, komu in za kakšen namen ga pošiljamo. Vaše stranke pričakujejo npr. uporabne vsebine, povezane s kupljenimi izdelki, medtem ko drugi, ki z vami še niso imeli prodajnih interakcij, pričakujejo npr. kakšen nasvet za lažjo odločitev ali dobro ponudbo.
Segmentiramo lahko tudi na primer glede na spol, glede na starost, glede na napravo, s katero se je prijavil na novice, ipd. in temu prilagodimo vsebino.
3. Ali imamo kontaktom sploh kaj za sporočiti?
Kot rečeno, vsi kontakti nočejo brati vaših sporočil, v katerih so samo akcijske ponudbe. Sploh v primeru, ko kontaktu še nikoli prej nismo poslali emaila, temu ne smemo takoj vsiliti akcijskih cen. Vsak kontakt se mora z vami in vašo znamko najprej spoznati, vam zaupati, vzbuditi je potrebno zanimanje in šele nato pridemo do prodajnega procesa.
Kako poslati množičen email?
Obstaja ogromno brezplačnih in plačljivih sistemov, ki omogočajo napredne možnosti za pošiljanje emailov velikim bazam. Enostavni so na primer Mailerlite ali MailChimp, naprednejši pa npr. SharpSpring, Hubspot, Marketo in Zoho.
Za začetne primere oziroma za baze do 5000 kontaktov lahko še vedno uporabljate Mailerlite, saj omogoča dovolj možnosti tako za segmentacijo kontaktov, A/B testiranje in avtomatizacijo sekvenc, kar nas večina potrebuje.
Zakaj potrebujem posebne aplikacije za pošiljanje?
Programi za množično pošiljanje emailov, kot je Mailerlite, vam omogočajo:
- varno dostavljivost emailov, saj omogočajo posebne nastavitve, s katerimi povežete svoj strežnik in domeno s strežnikom programa – tako pride manj emailov v neželjeno pošto,
- (skoraj) neomejene količine hkrati poslanih sporočil, vprašanje je samo v cenah le-tega,
- enostavno segmentiranje kontaktov po parametrih,
- vpogled v statistiko odprtih emailov in razporejenost klikov na povezave v sporočilu,
- možnost izdelave sekvenc zaporednih emailov, ki se pošljejo avtomatsko glede na nastavljene parametre,
- A/B split-testiranje poslanih kampanj, s katerimi preverimo uspešnost sporočila,
- nenazadnje tudi napredne urejevalnike za lepo oblikovano multimedijsko vsebino.
Kako zaženem email kampanjo z Mailerlite-om?
Celoten postopek uporabe je obsežen, sicer pa si v glavnih točkah sledi tako:
- Registracija profila in verifikacija domene
- Nalaganje in urejanje seznama kontaktov
- Oblikovanje sporočila
- Pošiljanje sporočila
Podrobno si lahko pri postopku pomagate z odličnimi video vsebinami na njihovi spletni strani: https://www.mailerlite.com/video-tutorials
Če potrebujete pomoč pri vzpostavljanju vaše prve email avtomatizacije, nas kontaktirajte na >>> info@starkmat.si.