“DIGITALNA ” IZMENJAVA
Naš Jure se je udeležil mladinske izmenjave na temo digitalnih kompetenc. Prosili smo ga, če bi zapisal svoje vtise in nekatere uporabne informacije delil tudi z ostalimi. Vabimo vas, da se sprehodite skozi njegovo izkušnjo.
.
.
.
V tem članku bom delil svoje znanje, ki sem ga pridobil na mladinski izmenjavi Erasmus+, na kateri sem preživel nepozaben teden v mestu Íscar, Španija. Projekt, imenovan DIGITAL WORKER, je združil udeležence iz Slovenije, Italije, Portugalske, Turčije in Francije. V tem času sem pridobil številna nova znanja, spoznal nove kulture ter se naučil o sodobnem in tradicionalnem marketingu, uporabi digitalnih plačil, predstavitvi blagovnih znamk ter delu na daljavo in na delovnem mestu, e-commercu in mnogo več.
ERASMUS+: MOŽNOSTI IN CILJI:
Erasmus+ je program Evropske unije, namenjen spodbujanju mednarodne mobilnosti in sodelovanja med mladimi. Omogoča študentom, dijakom in mladim strokovnjakom, kot sem jaz, priložnost za izmenjavo izkušenj, učenje tujih jezikov ter spoznavanje različnih kultur. Cilj programa je razvijanje osebnih, strokovnih in medkulturnih kompetenc ter spodbujanje mednarodne mreže mladih, ki bodo prispevali k boljši družbi in gospodarstvu.
ANALIZA TRENDOV:
Spoznali smo štiri izjemno koristne aplikacije, ki nam omogočajo analizo trendov, sledenje popularnosti izdelkov ter načrtovanje marketinških strategij. V nadaljevanju vam bom predstavil te aplikacije in njihovo uporabnost v poslovnem svetu. O analizi trendov smo nekaj malega zapisali že v prejšnjem zapisu na Radiu Odeon TUKAJ.
GOOGLE TRENDS
- Google Trends je močno orodje, ki omogoča analizo trendov iskanja po določenih ključnih besedah. Z njim lahko pridobimo dragocene vpoglede v popularnost in zanimanje za določene teme, iskalne izraze ali izdelke v določenem časovnem obdobju. To orodje je izjemno koristno za podjetja in tržnike pri določanju povpraševanja po njihovih izdelkih ali storitvah ter načrtovanju učinkovitih marketinških kampanj.
Google Trends omogoča naslednje ključne funkcionalnosti:
- Analiza trendov iskanja: Z orodjem Google Trends lahko raziščemo popularnost določenih iskalnih izrazov ali ključnih besed. Ponuja grafični prikaz iskalnega obsega v času, kar nam omogoča identifikacijo vzorcev, sezonskih trendov ali nenadnih skokov zanimanja. Te informacije lahko uporabimo za optimizacijo marketinških strategij in prilagajanje njihovega usmerjanja glede na interese potrošnikov.
- Geografski vpogledi: Google Trends ponuja vpoglede v regionalno zanimanje za določene iskalne izraze. Uporabniki lahko omejijo analizo na določeno državo, regijo ali celo mesto. Ta funkcija je še posebej koristna za podjetja, ki ciljajo na določene geografske trge in prilagajajo svoje trženjske aktivnosti glede na to.
- Povezani iskalni izrazi in teme: Poleg analize trendov iskanja za specifične ključne besede Google Trends ponuja tudi predloge povezanih iskalnih izrazov in tem. Ta funkcija pomaga uporabnikom odkrivati druge relevantne ključne besede ter pridobiti celovit vpogled v širši kontekst, povezan s specifično temo. Tržniki lahko te informacije izkoristijo za razširitev svojega usmerjanja ključnih besed ter raziskovanje sorodnih idej vsebine.
- Podatki v realnem času: Google Trends ponuja tudi podatke v realnem času, ki omogočajo sledenje aktualnim trendom. To je še posebej uporabno pri spremljanju dogodkov, novosti ali aktualnih tem, ki se lahko hitro spreminjajo.
Z uporabo Google Trends lahko podjetja in tržniki pridobijo dragocene vpoglede v zanimanje potrošnikov, identificirajo ključne trende in prilagodijo svoje marketinške strategije za doseganje boljših rezultatov.
TRENDSMAP
- Trendsmap je spletna platforma, ki omogoča uporabnikom, da odkrijejo in raziskujejo trenutne trende in teme na družbenem omrežju Twitter. Platforma omogoča uporabnikom, da preverijo, kaj je v določeni regiji ali državi priljubljeno v določenem trenutku.
Trendsmap združuje podatke iz Twitterja in jih prikaže na zemljevidu, kar omogoča vizualni prikaz trendov na geografski ravni. Uporabniki lahko izberejo določeno regijo ali državo in si ogledajo najnovejše trende na Twitterju v tem območju. To jim omogoča, da ostanejo obveščeni o tem, kaj se dogaja v realnem času v njihovem okolju ali drugod po svetu.
Poleg prikaza trenutnih trendov Trendsmap omogoča tudi raziskovanje preteklih trendov in analizo trendov na Twitterju. Uporabniki lahko preverijo, kako so se trendi spreminjali v določenem časovnem obdobju in kako so se razširjali po geografskih območjih. S tem uporabniki pridobijo vpogled v dinamiko popularnosti in razširjenosti določenih tem na Twitterju.
Trendsmap je koristno orodje za novinarje, marketinške strokovnjake, raziskovalce in vse, ki jih zanimajo družbeni trendi in javno mnenje. Omogoča jim, da spremljajo aktualne teme, ugotavljajo, kaj je pomembno za ljudi in kako se določene teme širijo prek družbenih omrežij.
Poleg tega Trendsmap ponuja tudi funkcije za filtriranje in razvrščanje trendov glede na jezik, uporabnike ali vir, kar omogoča uporabnikom, da se osredotočijo na določene vidike trendov, ki jih zanimajo.
Skupno gledano, Trendsmap je uporabno orodje, ki omogoča uporabnikom sledenje trenutnim in preteklim trendom na Twitterju, raziskovanje geografske razširjenosti trendov ter pridobivanje vpogleda v javno mnenje in družbene trende.
WATCHCOUNT
- Watchcount je spletno orodje, ki omogoča uporabnikom sledenje popularnosti in dražbeni aktivnosti izdelkov na spletni platformi eBay. Z uporabo Watchcounta lahko uporabniki spremljajo, kolikokrat je določen izdelek ogledan, dodan na seznam opazovanj ali kupljen na eBayu.
Orodje omogoča tudi pregledovanje najbolj priljubljenih izdelkov v kategorijah, kot so oblačila, elektronika, igrače in še več. Poleg tega Watchcount ponuja iskalno funkcijo, ki omogoča uporabnikom, da poiščejo specifične izdelke ali izvajajo analizo konkurence.
Watchcount je zelo uporaben za tiste, ki želijo spremljati trende in zanimanje za izdelke na eBayu ter pridobiti vpogled v popularnost določenih predmetov pred nakupom ali prodajo.
UČENJE O PREDSTAVITVI BLAGOVNE ZNAMKE NA DRUŽBENIH OMREŽJIH:
Poleg marketinških pristopov in digitalnih orodij smo se tudi učili, kako učinkovito predstaviti blagovno znamko na različnih družbenih omrežjih. Vsako družbeno omrežje ima svoje specifike, zato je pomembno prilagoditi objave glede na časovne intervale, ko je dosegljivost uporabnikov največja.
Spodaj je pregled najboljših časovnih intervalov za objave na nekaterih priljubljenih družabnih omrežjih:
- Facebook: Najboljši čas za objave je med 13.00 in 16.00, saj je takrat večina uporabnikov aktivna. Prav tako je dobro objavljati med 18.00 in 20.00, ko se ljudje sproščajo po delu.
- Instagram: Glede na študije je najboljši čas za objave na Instagramu med 9.00 in 11.00 ter med 18.00 in 20.00. To so časi, ko ljudje največkrat pregledujejo svoj Instagram feed.
- LinkedIn: Za LinkedIn je najboljši čas za objave med 8.00 in 10.00 ter med 16.00 in 18.00. V teh časovnih intervalih je večja verjetnost, da bodo vaše objave dosegle vaše strokovne povezave.
- Twitter: Twitter je dinamično omrežje, zato je treba objave prilagajati aktualnim dogodkom in trendom. Vendar pa so nekatere raziskave pokazale, da so najboljši časi za objave med 12.00 in 15.00 ter med 17.00 in 18.00.
SPREJEMANJE DRUGIH KULTUR:
Poleg pridobivanja strokovnih znanj sem se na mladinski izmenjavi Erasmus+ DIGITAL WORKER naučil tudi veliko o drugih kulturah in državah, s katerimi so sodelovali udeleženci projekta. Medsebojno sodelovanje in delo v mednarodni ekipi mi je omogočilo globlje razumevanje raznolikosti ter izboljšanje mojih komunikacijskih in medkulturnih veščin.
To znanje bom lahko uporabil pri prihodnjem delu v mednarodnem okolju, kjer bo sodelovanje z ljudmi iz različnih kultur ključnega pomena.
Mladinska izmenjava Erasmus+ DIGITAL WORKER v Španiji je bila nepozabna izkušnja, ki mi je prinesla številna nova znanja in izkušnje. Poglobil sem se v medkulturno razumevanje in izboljšal svoje medkulturne kompetence. Veselim se prihodnosti, kjer bom lahko uporabil pridobljeno znanje in izkušnje za uspešno in boljše delo.
O “digitalnem delavcu” še nismo pisali, smo pa že omenjali “digitalnega hišnika”. 🙂 Če vas navdušuje to področje – vabljeni k branju zapisa: Zakaj vsako podjetje potrebuje svojega digitalnega hišnika.