5 TOP marketinških kampanj 2021
5 izbranih marketinških kampanj leta 2021 in kaj se lahko od njih naučimo za leto 2022
Tudi leto pred tem je v naši panogi ponudilo vrsto inovativnih in kreativnih marketinških kampanj. Katere so bile tiste, ki so nas navdušile si lahko pogledate v zapisu TUKAJ.
Že v takratnem zapisu smo omenili, da se mora za kreacijo uspešne tržne kampanje poklopiti veliko parametrov. Že res, da so omenjene kampanje velikih podjetij z ogromnim budgetom, a tudi manjša podjetja lahko črpajo ideje za svojo promocijo.
Kaj lahko pomaga, da bo vaša kampanja uspešnejša?
Še vedno veljajo naslednja priporočila:
>>> Ustvarite nepozabno vsebino
>>> Ne komplicirajte – naj bo preprosto
>>> Bodite pristni
>>> Oblikujte močno sporočilo
V Starkmatu smo sestavili seznam petih najbolj izstopajočih marketinških kampanj leta 2021. Te smo izbrali iz izbora portala AD WEEK, MARKETING WEEK in KHOROS. Seveda so to le ene izmed vseh res izvrstnih kampanj po svetu. Izluščili bomo nasvete in predloge, kako lahko tudi vi uporabite te taktike za svojo digitalno marketinško kampanjo v prihodnjem letu.
1. CHANNEL 4: Super človek
Channel 4 je svoje poročanje o odloženih paraolimpijskih igrah 2020 uporabil za poudarjanje žrtvovanja, ki so potrebne, da postaneš elitni paraolimpijec, kot del svoje dolgoročne ponudbe za spremembo dojemanja invalidnosti.
“Namerno provokativen” oglas doseže vrhunec s sporočilom “Če si paraolimpij, mora biti s tabo nekaj narobe”.
Raziskava izdajatelja televizijskega programa dejansko kaže, da 83 % ljudi pravi, da se je njihov odnos do invalidov spremenil zaradi dejavnosti paraolimpijskih iger. Tako Channel 4 meni, da mora še naprej izpodbijati stališča in dati glas invalidom.
VIDEO si lahko ogledate TUKAJ.
2. GUINESS: Dobrodošli nazaj
Bela mačka sedi na vrhu rezervoarja za vodo. Zasnežen smetnjak za kolesa. Na prvi pogled se morda zdi, da je to naključna izbira predmetov, toda za ljubitelje pubov imajo eno skupno stvar – vsi so neverjetno podobni osvežilnemu pintu Guinnessa. Nekaj, kar je zaradi daljših obdobij “lockdown-a” postalo skoraj nemogoče dobiti.
Toda pred popolnim ponovnim odprtjem pubov maja 2021, je Guinness želel ljudem pokazati, da razumejo njihovo stisko in da je po tako dolgem času povsem normalno, da vsakdanje predmete začnemo gledati kot liter črnih stvari. Oblikovanje barv je tako sinonim za blagovno znamko, zato so vizualni znaki takoj prepoznavni. Ne samo, da serija črno-belih predmetov gledalcu takoj predstavi osvežilen kozarec Guinnessa, ta premišljena uporaba značilnega vzorca blagovne znamke pomeni, da je blagovna znamka prisotna v vsakem posnetku.
‘Dobrodošli nazaj’, ki ga je ustvaril AMV BBDO, je odlično bral takratno razpoloženje naroda. Kampanja se prav tako odlično ujema z dolgoletnim sloganom blagovne znamke »Dobre stvari pridejo tistim, ki čakajo«. Poleg televizijskega oglasa je bila ideja povzdignjena na družbenih omrežjih, s hashtagom #LooksLikeGuinness, ki je ljudi spodbujal, da delijo svoje primere črno-belih Guinnessovih dvojnikov.
Vse to je Guinnessu pomagalo, da je postal številka ena, ko je bilo govora o blagovni znamki piva na družabnih omrežjih. Poleg tega je oglas po navedbah znamke “znatno presegel” ključne meritve ustvarjalnega učinka, zaradi česar je bila ena najmočnejših Guinnessovih kampanj v zadnjem desetletju.
VIDEO si lahko ogledate TUKAJ.
3.DOVE: Reverzibilen “selfie”
Aprila 2021 je Dove začel svojo kampanjo »Reverse Selfie«, katere cilj je boj proti negativnim učinkom kulture selfijev na mlada dekleta in ženske. Raziskave kažejo, da do 13. leta starosti 80 % deklet popači kako izgledajo na spletu. Tokratna Dove kampanja opozarja, kako lahko to digitalno izkrivljanje škodi samozavesti in zakaj se mora spremeniti.
Kampanja prikazuje proces digitalnega izkrivljanja v obratni smeri. Aktivira tudi #TheSelfieTalk za spodbujanje samozavesti in telesne pozitivnosti na družbenih medijih. Kampanja je naslednik ikoničnega filma blagovne znamke iz leta 2006 “Evolution”. Kampanja je povezana tudi z njihovim večjim projektom Self Esteem Project, ki vsebuje namensko spletno stran z informacijami za starše in učitelje ter možnost sprejetja zaveze #NoDigitalDistortion. Za piko na i je Dove sodeloval z ikoničnimi ženskami, vključno z Lizzo, Shondo Rhimes in drugimi, da bi se lotil digitalnega popačenja in “izkoreninil nerealne standarde lepote”.
Čeprav kampanja nikoli ne prikazuje ali oglašuje izdelkov blagovne znamke, so bili zaradi pogovorov, ki jih je začela, deležni široke pohvale s strani tiska in javnosti. Izhodišče je, da ni nujno, da je kampanja vedno osredotočena na izdelek, trženje, ki temelji na sporočilih, je lahko enako učinkovito za blagovne znamke.
VIDEO si lahko ogledate TUKAJ.
4. APPLE – Hollywood v vašem žepu
Apple je dobro znan po svojih kreativnih marketinških kampanjah. Leta 2021 pa so navdušili s kampanjo »Hollywood in Your Pocket«, ki je predstavila nove kinematografske funkcije iPhone 13 Pro. Kampanja kaže, da lahko vsak snema videoposnetke hollywoodske kakovosti samo z iPhonom. V oglasu je to odlično prikazano s premikanjem skozi več filmskih prizorov, vključno z vesoljsko ladjo v pripravljenosti, reševanjem iz vojnega časa in igro s kartami Western.
Tako kot nekatere druge oglaševalske kampanje na tem seznamu tudi ta gradi na uspehu Applove stalne kampanje #ShotoniPhone, ki je uporabnike spodbujala, da delijo stvaritve, ki so jih posneli ali fotografirali na telefonih iPhone. Pred nekaj leti je Apple celo vodil tekmovanje in na panojih po vsem svetu prikazal zmagovalne fotografije uporabnikov. Čeprav se je tekmovanje končalo pred leti, ljudje še vedno uporabljajo hashtag, ko objavljajo neverjetne fotografije in videoposnetke, ki jih posnamejo na svojih iPhonih.
Iz te kampanje bi morale blagovne znamke prepoznati, da je izzivanje njihove publike odličen način za spodbujanje angažiranosti.
VIDEO si lahko ogledate TUKAJ.
5. VOLVO: Električna vožnja
Švedska avtomobilska znamka Volvo je leta 2021 prinesla nekaj prepotrebnega prodajnega ukrepa v avtomobilski sektor s svojim prizadevanjem za vzpostavitev novih modelov lastništva in revitaliziranih produktov.
Na trgu, kjer je splošna prodaja doživela velik padec, stranke so se zadrževale doma (covid-19) in ko se vsi pogovarjajo o grozeči prepovedi tradicionalnih vozil na bencinski in dizelski pogon, je Volvo zabeležil najvišjo rast tržnega deleža v zadnjih treh desetletjih.
Namesto da bi bila običajna marketinška kampanja, je bil pristop izdelovalca avtomobilov temeljni premislek o celotnem procesu prodaje njegovih izdelkov. Volvo je začel spreminjati način, kako je dosegel kupce, od “push-a” na neposredno prodajo potrošnikom (DTC) in uvedbe naročniških modelov s svojo ponudbo Care by Volvo do napovedi, da se bodo prihodnja električna vozila (EVS) prodajala samo prek spleta.
Ključ do strategije je bil olajšati dostop do avtomobilov. Sporočilo, usmerjeno v prihodnost, se odraža tako v komunikacijah, ki so usmerjene v potrošnike, kot v gradivu B2B. Volvo se je postavil tudi kot zaupanja vreden partner za podjetja, ki želijo svoje vozne parke usmeriti v smer elektrifikacije.
Blagovna znamka, ustanovljena leta 1927, je v celoti sprejela električno prihodnost z načrtom, da bo EVS štel polovico prodaje novih avtomobilov do leta 2025, preden bo do leta 2030 ponudil popolnoma električno paleto. Rezultat kampanje je bil prevzem novih strank, saj je 93 % strank Care by Volvo popolnoma novih pri znamki.
VIDEO si lahko ogledate TUKAJ.
Ko se leto 2022 šele začenja, ne pozabite, da so družbena omrežja odličen prostor za eksperimentiranje z novimi slogi oglaševalskih kampanj. Obstaja velika priložnost, da pritegnete potencialno občinstvo in povečate prepoznavnost blagovne znamke.
(Potencialnim) kupcem ponudite vsebine, ki jim popestrijo življenje in jim nudijo prijetno izkušnjo. Poiščite ravnovesje med njihovimi interesi in vrednotami, ki stojijo za vašim podjetjem. Tako zagotovite, da bodo vaše marketinške kampanje v prihodnjem letu verodostojne in smiselne.
Vsa ta priporočila pa lahko uporabite na vseh komunikacijskih kanalih. Tudi kadar pripravljate novo objavo na Facebook-u ali vsebino za radio oglas.
Vam pomagamo pripraviti nekaj nepozabnega? Kontaktirajte nas.